Search Engine Reputation Management (SERM)

Search Engine

Search Engine Reputation Management (SERM) — angielski termin, który można przetłumaczyć jako budowanie pozytywnego wizerunku strony internetowej, a tym samym marki, w wynikach wyszukiwania.

Search Engine Reputation Management — co to jest

Search Engine Reputation Management, w skrócie SERM, to inaczej zarządzanie reputacją marki i strony internetowej w wyszukiwarce. W przypadku nowych firm działania te dotyczą zbudowania pozytywnego wizerunku marki w wynikach wyszukiwania. Jeśli natomiast firma istnieje na rynku już jakiś czas, chodzi o to, aby strony z pozytywnymi opiniami na jej temat znalazły się wysoko w indeksie Google’a, a tym samym były widoczne dla potencjalnych klientów. Jednoczenie, bardzo ważne reagowanie na wszystkie negatywne wzmianki: szybka odpowiedź na negatywne opinie, a jeśli są nieuzasadnione — ograniczenie ich widoczności w top10 wyników wyszukiwania.

Search Engine Reputation Management a terroryzm reputacji

Zjawiskiem odwrotnym do SERM jest tzw. terroryzm reputacji. To zjawisko, które polega na promowaniu przez konkurencję negatywnych wzmianek o marce. Dlatego stałym elementem promocji firmy w internecie jest śledzenie wzmianek o marce w sieci. Najpopularniejszym narzędziem, które to umożliwia, jest Brand24.

Search Engine Reputation Management — dlaczego warto

Prawie 92% konsumentów czyta opinie na temat danej firmy, zanim stanie się jej klientem. To jedna z najważniejszych przyczyn, dla których warto śledzić na bieżąco wzmianki o swojej marce w sieci. Niestety, jedna zła opinia znaczy dziś więcej niż kilkanaście dobrych. Chociaż mogą być nieprawdziwe, np. wystawiane na zlecenie konkurencji, potrafią skutecznie zniszczyć reputację, na którą firma pracowała latami.

Pin It on Pinterest