Search Engine Reputation Management (SERM)

Search Engine

Search Engine Reputation Management (SERM) — angielski termin, który można przetłumaczyć jako budowanie pozytywnego wizerunku strony internetowej, a tym samym marki, w wynikach wyszukiwania.


Notice: Undefined variable: section in /home/lokalnypfr/lepszymarketing/wp-content/themes/proformat/elements/parts/part-onepage.php on line 183

Search Engine Reputation Management — co to jest

Search Engine Reputation Management, w skrócie SERM, to inaczej zarządzanie reputacją marki i strony internetowej w wyszukiwarce. W przypadku nowych firm działania te dotyczą zbudowania pozytywnego wizerunku marki w wynikach wyszukiwania. Jeśli natomiast firma istnieje na rynku już jakiś czas, chodzi o to, aby strony z pozytywnymi opiniami na jej temat znalazły się wysoko w indeksie Google’a, a tym samym były widoczne dla potencjalnych klientów. Jednoczenie, bardzo ważne reagowanie na wszystkie negatywne wzmianki: szybka odpowiedź na negatywne opinie, a jeśli są nieuzasadnione — ograniczenie ich widoczności w top10 wyników wyszukiwania.

Search Engine Reputation Management a terroryzm reputacji

Zjawiskiem odwrotnym do SERM jest tzw. terroryzm reputacji. To zjawisko, które polega na promowaniu przez konkurencję negatywnych wzmianek o marce. Dlatego stałym elementem promocji firmy w internecie jest śledzenie wzmianek o marce w sieci. Najpopularniejszym narzędziem, które to umożliwia, jest Brand24.

Search Engine Reputation Management — dlaczego warto

Prawie 92% konsumentów czyta opinie na temat danej firmy, zanim stanie się jej klientem. To jedna z najważniejszych przyczyn, dla których warto śledzić na bieżąco wzmianki o swojej marce w sieci. Niestety, jedna zła opinia znaczy dziś więcej niż kilkanaście dobrych. Chociaż mogą być nieprawdziwe, np. wystawiane na zlecenie konkurencji, potrafią skutecznie zniszczyć reputację, na którą firma pracowała latami.