Site-wide link — to rodzaj linka, który znajdują na każdej podstronie serwisu (blogu, forum, stronie firmowej) i odsyła do innej strony internetowej. Najczęściej takie linki znajdują się w stopce serwisu internetowego.
Termin Site-wide link możemy przetłumaczyć dosłownie jako linki (odsyłacze), które znajdują się na całej szerokości strony. W rzeczywistości chodzi jednak o linki, które znajdują się na każdej podstronie witryny internetowej. Są to linki wychodzące, czyli takie, które odsyłają do innej strony WWW. Linki tego typu często są zlokalizowane w stopce, a nawet bywają stałym elementem szablonu. Tak dzieje się, np. kiedy autor strony umieścił w szablonie link do swojej strony..
Site-wide link to odsyłacze typu dofollow, czyli takie, które przekazują część swojej mocy, witrynie internetowej, do której prowadzą (wyjątek to sytuacja, kiedy celowo zostanie dodany atrybut nofollow). Linki te są uważane przez algorytm Google’a za naturalne. Pod warunkiem, że nie ma zbyt wielu tego typu odsyłaczy, kierujących do tego samej strony WWW. Dobrze, gdy zarówno strona docelowa, jak i serwis, na którym znajduje się site-wide link, ma dobrą reputację “w oczach” Google’a. Co więcej, specjaliści SEO zalecają, aby oba serwisy były połączone tematycznie w jakiś sposób.
Jeśli chodzi o zapis tego terminu, dopuszczalne są dwie formy – site-wide link lub sitewide link. Często jednak można spotkać błędny zapis — side, który również oznacza stronę, ale w znaczeniu: kierunek (lewa lub prawa strona). Nazwa linka odnosi się natomiast wyłącznie do strony internetowej, czyli site. I tylko taki zapis jest poprawny.