Sitelinks Searchbox

Site-wide link

Sitelinks — dodatkowe linki do strony internetowej, która znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania – organicznych lub płatnych. Dzięki nim Google promuje konkretne witryny, a jednocześnie ułatwia użytkownikom szybkie dotarcia do najważniejszych informacji.

Sitelinks — co to jest

Sitelinks to linki do wybranych podstron witryny, które ułatwiają użytkownikom poruszanie się po witrynie i znalezienie potrzebnych informacji, już z poziomu wyników wyszukiwania. Sitelinks dotyczy zarówno naturalnych, jak i sponsorowanych wyników wyszukiwania.

 

Sitelinks w wynikach organicznych

Na stronie supportu Search Console możemy przeczytać, że Google wprowadził linki do podstron, aby skrócić czas, który użytkownik musi poświęcić, aby znaleźć potrzebne informacje. Żeby linki te mogły w ogóle się wyświetlać, niezbędna jest przemyślana struktura linkowania wewnętrznego witryny. Linki do podstron są bowiem generowane automatycznie. Co więcej, mogą, ale nie muszą się wyświetlać. Od czego to zależy? Algorytm na pierwszym miejscu stawia trafność takiego linka, w kontekście konkretnego zapytania oraz jego użyteczność dla użytkownika.

 

Sitelinks a kampania Google Ads

Żeby linki do podstron mogły wyświetlać się w reklamie tekstowej, należy dodać do takiej reklamy rozszerzenia. Reklamodawca wybiera, konkretne podstrony, które mają się wyświetlać razem z głównym linkiem, kiedy użytkownik wpisze dane zapytanie. O tym, czy rozszerzenia się pojawią, decyduje wynik jakości (trafność reklamy i strony docelowej, maksymalny CTR, konkurencja) oraz podobnie jak w przypadku wyników organicznych, to czy taki link będzie pomocny dla użytkownika.

Sitelinks Searchbox — co to jest

Sitelinks Searchbox

Sitelinks Searchbox — to dodatkowe okienko w wynikach wyszukiwania, które umożliwia przeszukiwanie strony z poziomu strony z wynikami wyszukiwania. Wyświetla się opcjonalnie i najczęściej dotyczy zapytań związanych z daną marką, aplikacją lub stroną internetową.

 

Sitelinks Searchbox to dodatkowe okienko wyszukiwania, które wyświetla się nad linkami do podstron (Sitelinks). Jest związane z zapytaniami brandowymi, na temat strony internetowej lub aplikacji. Pozwala na przeszukiwanie zawartości witryny internetowej już na stronie wyników wyszukiwania Goole’a. Rozwiązanie to jest dostępne już od 20014 roku.

Sitelinks Searchbox — jakie warunki musi spełniać strona WWW

Żeby Sitelinks Searchbox pojawiło się w rezultatach wyszukiwania, na stronie internetowej powinna znajdować się wewnętrzna wyszukiwarka. Ważne jest to, aby obsługiwała zapytania kodowane w formacie UTF– 8. Kolejną istotną kwestią jest wdrożenie na stronie odpowiednich danych strukturalnych, chociaż bez nich dodatkowe okienko wyszukiwania również może wyświetlić. W przypadku aplikacji mobilnej znaczenie ma również to, czy taka aplikacja jest powiązana ze stroną internetową. Należy jednak zdawać sobie sprawę, że nawet jeśli strona czy aplikacja spełniają powyższe te warunki, nigdy nie ma 100% gwarancji, że Sitelinks Searchbox pojawi się w wynikach wyszukiwania. Rozwiązanie to jest bowiem zarezerwowane dla witryn internetowych i aplikacji z dużą liczbą zapytań brandowych (dotyczących nazwy marki).

Sitelinks Searchbox — korzyści

Dzięki Sitelinks Searchbox, użytkownik może przeszukiwać witrynę z poziomu strony wyników wyszukiwania. Po wpisaniu zapytania, zostaje przeniesiony na konkretną podstronę. Taką, która odpowiada na jego zapytanie. Użytkownik nie musi zatem przeszukiwać całej witryny, tylko od razu trafia tam, gdzie znajdzie najlepszą odpowiedź. Takie rozwiązanie tworzy pozytywne doświadczenia użytkownika (UX), wydłuża czas spędzony na stronie, a tym samym, zwiększa szansę na konwersję.