Speed Update

Speed Update

Speed Update — to algorytm Google’a związany z szybkością ładowania się strony w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

Speed Update — co to jest

Speed Update to algorytm związany z czasem ładowania się strony w wersji mobilnej. Wprowadzenie aktualizacji zostało ogłoszone na oficjalnym blogu Google’a w styczniu 2008 roku, natomiast sam update wszedł w życie pół roku później, czyli na początku lipca. Od tego momentu czas ładowania się strony stał się jednym z czynników rankingowych. Innymi słowy, szybkość ładowania się strony zaczęła wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Speed Update — co się zmieniło po aktualizacji

Przed aktualizacją czas ładowania się strony również był brany pod uwagę przy zmianach w indeksie Google’a, jednak dotyczyło to tylko desktopowej wersji strony, czyli tej na komputer. O wprowadzeniu Speed Update zdecydowała zapewne rosnąca popularność urządzeń mobilnych. Użytkownicy już nie tylko przeglądali strony na smartfonach i tabletach, ale zaczęli również korzystać z sieci tak jak na komputerze, czyli np. robić zakupy online, płacić itd. To skłoniło Google’a do wprowadzenia zasady mobile-first indexing. W praktyce oznacza to, że mobilna wersja strony była sprawdzana, a następnie indeksowana przez roboty Google’a w pierwszej kolejności. Choć giganta z Doliny Krzemowej utrzymuje, że czas ładowania się strony na mobile, nie wpływa na pozycję strony na desktopie, wielu specjalistów SEO uważa, że może być inaczej. Według Google’a aktualizacja uderzyła tylko w najwolniejsze strony. Co więcej, administratorzy takich serwisów mogą zoptymalizować stronę, tak, by ładowała się szybciej. Decyzja Google’a nie jest ostateczna, ale ma charakter punktowy.

Speed Update a UX

Aktualizacja Speed Update ma ścisły związek z interesem samych użytkowników. Internauci stają się bowiem coraz bardziej niecierpliwi. Kiedy korzystają z urządzeń mobilnych, chcą szybko i wygodnie znaleźć to, czego szukają. Liczne statystyki pokazują, że jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, użytkownik opuszcza ją.

Czas ładowania strony przekłada się bowiem na zadowolenie potencjalnego klienta, a tym samym, na konwersję lub jej brak.