Supplemental index — poboczny indeks, do którego trafiają strony, które nie zostały uwzględnione w głównym indeksie wyszukiwarki Google’a.
Supplemental index to dodatkowy indeks Google, znajdują się tam podstrony danych witryn internetowych lub całe strony. Podczas wyszukiwania wszystkie tego typu strony internetowe trafiają do jednej zbiorczej kategorii — wyników pominiętych.
Użytkownik wyszukiwarki może powtórzyć wyszukiwanie z ich uwzględnieniem. Dzieje się jednak tak wtedy, kiedy internauta nie znalazł tego, czego szukał i nie jest zadowolony z rezultatu wyszukiwania.
To, na jakiej podstawie algorytm dodaje strony internetowe do Supplemental index, zamiast to głównego indeksu, nie jest do końca jasne. Najprawdopodobniej trafiają tam serwisy, które algorytm uznał za mniej wartościowe, strony ze zbliżoną treścią, do tej, którą użytkownicy znajdą w głównym indeksie. A także:
Do Supplemental index trafiają głównie podstrony sklepów internetowych I porównywarek i serwisów aukcyjnych. To bowiem na tych stronach mamy najczęściej do czynienia z duplikacją treści.
Supplemental index oznacza, że taka strona została odsunięta przez Google’a na boczny tor. Skutkuje to znacznym ograniczeniem widoczności dla potencjalnych klientów. A co za tym idzie — drastycznym spadkiem ruchu i niewielkim współczynnikiem konwersji, czyli kontaktem, sprzedażą i innymi działaniami użytkowników, które są pożądane z biznesowego punktu widzenia.