Tiny text — jedna z technik Black Hat SEO, która polega na umieszczaniu contentu z dużą liczbą fraz kluczowych i celowego ukrywanie go przez użycie małego fontu.
Tiny text to metoda niezgodna z zaleceniami Google’a dla webmasterów. Polega na publikowaniu na stronie internetowej tekstów o dużym nasyceniu słów kluczowych. Ze względu na mały rozmiar czcionki (8px i mniej), takie spamerskie teksty nie są widoczne dla użytkowników, ale mogą indeksować je roboty wyszukiwarki. Tiny text zalicza się do Black Hat SEO, czyli optymalizacji i pozycjonowania, które balansują na granicy prawa lub otwarcie łamią regulamin Google’a.
Celem Tiny text jest nieuczciwe wypozycjonowanie strony internetowej na określone frazy kluczowe niskim nakładem pracy, tzn. bez inwestowania w interesujący i wartościowy content. Spamerskie teksty, nasycone frazami kluczowymi, są niewidoczne dla użytkowników strony, mogą więc być zupełnie pozbawione sensu.
Na szczęście technika ta jest nie tylko ryzykowna, ale również, coraz mniej skuteczna. Boty indeksujące radzą sobie bowiem coraz lepiej z rozumieniem znaczenia tekstów. W praktyce oznacza to, że publikowanie contentu, który jest generowany automatycznie i zupełnie pozbawiony sensu, może zrobić więcej szkody niż pożytku. Google kładzie bowiem ogromny nacisk na walkę z nielegalnymi praktykami. Kara za tego typu działania może zupełnie zrujnować firmę, która działa w internecie. Nałożenie na witrynę internetową bana lub filtra oznacza ograniczenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. A co za tym idzie, znaczny spadek ruchu i konwersji. Należy pamiętać, że zdjęcie filtra może trwać nawet od kilku do kilkunastu miesięcy.