TrustRank

TrustRank — wskaźnik wprowadzony przez właścicieli wyszukiwarki Yahoo, który odzwierciedla poziom zaufania wyszukiwarki do witryny internetowej; stanowi alternatywę dla PageRank, którego twórcą jest Google.

TrustRank — co to jest

TrustRank to owoc pracy Jana Pedersena z Yahoo i grupy naukowców z Uniwersytetu Stanforda. Jego twórcy określają algorytm jako jedno z najskuteczniejszych wskaźników, które pozwala ocenić poziom zaufania wyszukiwarki do danej strony internetowej. Innymi słowy, dzięki TrustRank bezwartościowe i spamerskie witryny, nie mają szans na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

TrustRank — jak to działa

TrustRank ocenia daną stronę internetową na podstawie linków przychodzących i wychodzących. Im więcej backlinków, które pochodzą z wartościowych stron, takich, które cieszą się zaufaniem wyszukiwarki, tym wskaźnik będzie wyższy. Tak samo sprawa wygląda w przypadku linków wychodzących. Warto wiedzieć, że część pierwszych wyników jest oceniona przez specjalistyczny zespół, powołany do tego celu. Na podstawie oceny pierwszych 200 rezultatów, algorytm ocenia pozostałe.

TrustRank — niejednoznaczna ocena

Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają sprawdzić TrustRank danej witryny internetowej, np.Trust Rank Checker. Nie dla wszystkich specjalistów SEO, ocena algorytmu ma odbicie w rzeczywistości. Generalnie, opinie w środowisku SEO są mocno podzielone. Dla niektórych SEO-wców, Trust Rank jest ważnym czynnikiem przy ocenie strony WWW pod kątem pozyskania backlinków, dla innych, Trust Rank, nie jest żadnym wyznacznikiem. Wpływ na to ma zapewne stanowisko Google’a. W oficjalnym komunikacie pracownicy giganta z Doliny Krzemowej stwierdzili, że Trust Rank nie jest przez nich wykorzystywany. Wydaje się to oczywiste, z racji tego, że jest to algorytm stworzony przez konkurencję. A to oznacza, że Trust Rank nie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google’a — najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie.