Wideoblog

videoblog

Wideoblog (vlog) – dawniej, rodzaj internetowego dziennika w formie wideo; dziś vlog to źródło contentu na przeróżne tematy: od zdrowego trybu życia, dietę, sport, modę, po edukacyjne, jak i te niszowe.

Wideoblog — co to jest

Wideoblog, inaczej vlog, to rodzaj bloga, w którym zamiast tekstu publikowane są filmy wideo (VODcast) o różnej długości. Taki vlogi najczęściej pełnią funkcję edukacyjną, informacyjną lub rozrywkową. Coraz częściej jednak są elementem strategii content marketingowej lub służą budowaniu pozycji eksperta w konkretnej dziedzinie.

Wideoblog a influencer marketing

Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że vloga może obecnie prowadzić każdy użytkownik internetu. Nie potrzebny jest do tego już drogi, profesjonalny sprzęt. Wystarczy smartfon lub tablet, aby dotrzeć do tysięcy odbiorców i zyskać followersów. Nic dziwnego, że w krótkim czasie hobbystyczne zajęcie dla wielu vlogerów stało się całkiem dobrym źródłem dochodu. Oczywiście, pod warunkiem, że ich filmiki cieszą się popularnością. Pierwszą blogerką, której się to udało, jest Michelle Phan. Influencerką modowa, której vlog jako pierwszy przekroczył magiczną granicę miliona subskrypcji. Vlogerzy, którzy tak jak Michelle, zgromadzili wokół wideobloga wierną i zaangażowaną społeczność, mogą liczyć współpracę ze znanymi markami. Zasady współpracy ustalane są indywidualnie, jednak najczęściej spotykaną formą są widerecenzje na vlogu takiego influencera.

Wideoblog obecnie

Dziś videoblogi są prowadzone głównie na YouTube. Prowadzą je zarówno indywidualni użytkownicy, jak i firmy z najróżniejszych branż. Vlog to kanał, który pozwala na edukowanie przyszłych klientów, dostarczanie im wartości i nienachalną promocję. Content wideo to obecnie element strategii marketingowej, która pozwala na dotarcie do określonej grupy docelowej, zaangażowanie jej, zbudowanie zaufania, a w końcowym etapie — na pozyskanie klienta i sprzedaż.