Zapytania do wyszukiwarki

Zapytania do wyszukiwarki

Zapytania do wyszukiwarki — frazy kluczowe wpisywane przez użytkownika w celu znalezienia konkretnych informacji, usług lub produktów.

Zapytania do wyszukiwarki — co to takiego

Zapytania do wyszukiwarki to słowa kluczowe wpisywane w Google, w celu zawężenia wyników wyszukiwania do tych najtrafniejszych, które będą odpowiadać na pytanie internauty. Niewielu użytkowników zdaje sobie sprawę, że wyniki w indeksie Google’a można ograniczyć, dodając operatory wyszukiwania, m.in. „OR”, „..”, „related:lub„*”.

Zapytania do wyszukiwarki — rodzaje

Ze względu na długość, zapytania można podzielić na frazy typu long tail oraz ogólne. Słowa kluczowe z tzw. długiego ogona to wielowyrazowe frazy, które cechuje duża szczegółowość. Dzięki temu możliwe jest odczytanie intencji osoby wyszukującej i uzyskanie przez nią trafniejszych wyników. Ogólne frazy kluczowe są natomiast bardziej konkurencyjna, a ich trafność może być mniejsza niż zapytań typu long tail.

Zapytania do wyszukiwarki — wpływ wyszukiwania głosowego

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii, rośnie liczba wyszukiwań głosowych. Zmieniło to w oczywisty sposób formę zapytań. Zaczęły przypominać klasyczne pytanie, używane podczas rozmowy. A co za tym idzie — stały się bardziej naturalne. Ponadto, – twórcy Google’a pracują na tym, żeby algorytmy tej wyszukiwarki, coraz lepiej radziły sobie ze zrozumieniem zapytania, jego intencji oraz kontekstu.