Skuteczne i profesjonalne pozycjonowanie zdjęć w Google Grafika
Powszechnie uważa się, że pozycjonowanie dotyczy wyłącznie stron internetowych. Tymczasem, w przypadku niektórych branż pozycjonowanie zdjęć w Google Grafika jest niezwykle opłacalne.
Bardzo często zapominamy, że Google umożliwia wyszukiwanie obrazów. Mechanizm jest taki sam, jak w przypadku stron internetowych. Wystarczy tylko przełączyć się na Google Grafika i wpisać swoje zapytanie w wyszukiwarkę. Fakt ten warto wykorzystać do poprawienia widoczności swojej marki w internecie. Zanim jednak zdecydujesz się na taką strategię, zastanów się, czy Twoi klienci faktycznie będą Cię szukać w taki sposób. Zadaj sobie pytanie, czy Twój biznes ma charakter wizualny.
Przykładem branży, w której pozycjonowanie w Google Grafika, sprawdzi się doskonale, jest np. sklep internetowy z odzieżą. W przypadku, kiedy użytkownik nie jest przywiązany do jednej marki, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wpisze nazwę szukanej rzeczy w Google Obrazy. Dopiero, gdy zainteresuje go konkretna propozycja, przejdzie na stronę sklepu.
Innym dobrym przykładem są firmy z branży turystycznej. Jednym słowem – pozycjonowanie w Google Images opłaca się wszędzi tam, gdzie zdjęcie będzie dodatkową informacją dla potencjalnego klienta. Informacją, która wpłynie pozytywnie na jego decyzję o zakupie lub skorzystaniu z konkretnej usługi.
Z oczywistych względów roboty Google nie widzą obrazków na Twojej stronie. Są jednak w stanie odczytać, co się na nich znajduje, dzięki parametrom alt oraz tite. Atrybut alt jest to tekst, który “tłumaczy” robotom Google, co znajduje się na zdjęciu. Czasem, gdy obrazek nie wyświetla się prawidłowo, możesz zobaczyć zawartość tego atrybutu. Jeśli jednak nie uzupełnisz go, grafika będzie niewidoczna dla robotów, a to zupełnie tak, jakby nie było jej wcale. Atrybut tite, to jak sama nazwa wskazuje, to tytuł obrazka.
Inne kryteria, ważne z punktu widzenia pozycjonowania zdjęć to: nazwa, jakość i waga grafiki, tytuł strony, na której pojawia się zdjęcie (powinien zawierać słowa kluczowe powiązane tematycznie z grafiką) oraz jakość i liczba linków, które do niej prowadzą.
Skontaktuj się z nami, a znajdziemy najbardziej opłacalne rozwiązanie.