BHS (Black Hat SEO) – praktyki, związane z optymalizacją strony oraz pozycjonowaniem, niewskazane przez Google, a nawet niedozwolone przez twórców tej wyszukiwarki. Stosowanie ich może skutkować sankcjami w postaci bana lub filtra.

BHS - co to jest

BHS to skrót od Black Hat SEO to ogólna nazwa dla nieetycznych działań, których celem jest szybkie uzyskanie przez stronę internetową wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. To nic innego jak próba oszukania zarówno użytkowników, jak i robotów Google.

BHS - przykłady

Maskowanie (cloacking)

To celowe działanie, które polega na prezentowaniu innej zawartości użytkownikom, a innej robotom Google. Przykładem maskowanie jest wyświetlanie kodu HTML robotom, a użytkownikom animacji Flash.

Sztuczne nasycenie słowami kluczowymi (keyword stuffing)

Ta zakazana praktyka polegająca na nienaturalnym “upychaniu” fraz kluczowych bez większego związku z zawartością strony. Najczęściej słowa kluczowe są wymieniane po przecinku lub umieszczane w nietypowych miejscach, np. w stopce.
Celem takich działań jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowej, bez dbałości o atrakcyjny oraz interesujący content.

Ukrywanie elementów w kodzie strony

Ten punkt łączy się z poprzednimi. Dotyczy ukrywania elementów strony przed użytkownikami, tak, aby były widoczne tylko dla robotów Google. Przykładem takich działań jest stosowanie identycznego koloru tła i fontu dla konkretnych fraz kluczowych lub linków. Praktyki takie to optymalizacja witryny pod SEO, niezgodna z regulaminem Google.

BHS - konsekwencje

Działania związane z BHS są zwalczane przez Google, dlatego kary za tego typu praktyki są dotkliwe. Zalicza się do nich nałożenie filtra lub bana na stronę, która osiąga wysokie pozycje, dzięki nieuczciwej strategii. Filtr powoduje ograniczenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, np. na konkretne frazy lub grupę fraz. Ban to natomiast o wiele dotkliwsza kara. Polega na całkowitym usunięciu strony internetowej z indeksu Google.

Pin It on Pinterest