Black Hat SEO (przeciwieństwo White Hat SEO) – to działania związane z optymalizacją strony oraz je pozycjonowaniem, które nie są akceptowane przez Google. Za ich praktykowanie grożą surowe kary, które ograniczają widoczność witryny w wynikach wyszukiwania lub powodują, że witryna w ogóle się w nich nie pojawia.


Notice: Undefined variable: section in /home/lokalnypfr/lepszymarketing/wp-content/themes/proformat/elements/parts/part-onepage.php on line 183

Black Hat SEO - co to jest

Black Hat SEO (w skrócie BHS) to nieuczciwe działania związane z SEO oraz pozycjonowaniem, których celem jest osiągnięcie topowych pozycji w wynikach wyszukiwania. Praktyki te są oficjalnie potępiane przez Google, dlatego nie są stosowane przez osoby, które profesjonalnie zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych.

BHS to skrót od Black Hat SEO to ogólna nazwa dla nieetycznych działań, których celem jest szybkie uzyskanie przez stronę internetową wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. To nic innego jak próba oszukania zarówno użytkowników, jak i robotów Google.

Black Hat SEO - przykłady

Doorway Pages

To rodzaj strony internetowej, która powstała w celu podbicia rankingu na często wyszukiwane strony, ale która po kliknięciu przekierowuje do zupełnie innej witryny. Takie działanie to wprowadzanie w błąd zarówno użytkowników, jak i robotów Google.

Tworzenie fałszywych stron

Chodzi tutaj o celowe działania mające na celu wyłudzenie informacji, instalację złośliwego oprogramowania, czy po prostu zwyczajne oszustwo. Google jako przykład takich działań podaje m.in. manipulowanie treściami na stronie, w taki sposób, że kiedy użytkownik klika np. w dany element, aktywność jest rejestrowana przez inną część witryny.

Spamowanie

Surowo zabronione jest również spamowanie, czyli umieszczanie wpisów, np. na forach internetowych lub w mediach społecznościowych z linkiem dofollow na konkretną frazę kluczową.

Ukrywanie treści

Nieuczciwą praktyką jest także ukrywanie treści lub linków np. poprzez użycie jednakowego koloru tła i fontu dla ukrycia tychże elementów. Dzięki temu link lub słowo kluczowe jest widoczne dla robotów indeksujących, ale ukryte przed użytkownikami.

Maskowanie (cloacking)

To celowe działanie, które polega na prezentowaniu innej zawartości użytkownikom, a innej robotom Google. Przykładem maskowanie jest wyświetlanie kodu HTML robotom, a użytkownikom animacji Flash.

Sztuczne nasycenie słowami kluczowymi (keyword stuffing)

Ta zakazana praktyka polegająca na nienaturalnym “upychaniu” fraz kluczowych bez większego związku z zawartością strony. Najczęściej słowa kluczowe są wymieniane po przecinku lub umieszczane w nietypowych miejscach, np. w stopce.
Celem takich działań jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowej, bez dbałości o atrakcyjny oraz interesujący content.

Ukrywanie elementów w kodzie strony

Ten punkt łączy się z poprzednimi. Dotyczy ukrywania elementów strony przed użytkownikami, tak, aby były widoczne tylko dla robotów Google. Przykładem takich działań jest stosowanie identycznego koloru tła i fontu dla konkretnych fraz kluczowych lub linków. Praktyki takie to optymalizacja witryny pod SEO, niezgodna z regulaminem Google.

Black Hat SEO - skutki

Efektem takich działań jest spadek pozycji w wynikach wyszukiwania (w przypadku nałożenia filtra) lub usunięcie witryny z indeksu Google (w przypadku bana). W tym ostatnim przypadku strona internetowa, nie wyświetla się, nawet jeśli użytkownik wpisze nazwę firmy w wyszukiwarkę.

Działania związane z BHS są zwalczane przez Google, dlatego kary za tego typu praktyki są dotkliwe. Zalicza się do nich nałożenie filtra lub bana na stronę, która osiąga wysokie pozycje, dzięki nieuczciwej strategii. Filtr powoduje ograniczenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, np. na konkretne frazy lub grupę fraz. Ban to natomiast o wiele dotkliwsza kara. Polega na całkowitym usunięciu strony internetowej z indeksu Google.