depozycjonowanie co to jest

 

Depozycjonowanie, z angielskiego negative SEO — technika polegająca na obniżeniu pozycji strony internetowej. Depozycjonowanie dotyczy z reguły stron konkurencyjnych, czyli takie, które walczą o widoczność w wynikach Google na te same frazy kluczowe

Depozycjonowanie — co to jest

Depozycjonowanie (negative SEO) – wszystkie działania, które mają na celu obniżenie pozycji witryny (lub jej konkretnych podstron) w wynikach wyszukiwania. Praktyki te dotyczą najczęściej konkurencyjnych witryn i są niezgodne z zasadami najpopularniejszych wyszukiwarek, m.in. Google. Za pozycjonowanie rozumiane pozytywnie można uznać pozycjonowanie konkurencyjnej witryny, w wyniku czego “wyprzedza” ona swoją rywalkę. Co oznacza, że ją depozycjonuje.

Depozycjonowanie — pozytywne i negatywne

Depozycjonowanie może być zarówno pozytywne, jak i negatywne. Pierwsze to tzw. White Hat SEO, drugie nazywane jest w branży Black Hat SEO. Białe SEO to praktyki zgodne z zasadami Google oraz internetowego savoir-vivre’u. Zaliczamy do nich m. in.

  • pozycjonowanie strony konkurencyjnej na te same słowa kluczowe,
  • zgłaszanie nieuczciwych witryn oraz niedziałających podstron,
  • wsparcie stron konkurencyjnych dla depozycjonowanej witryny.

Niestety, depozycjonowanie ma także swoją ciemną stronę. Czarne SEO to nieuczciwe techniki surowo zakazane przez Google. Zaliczamy do nich m.in.

  • linkowanie depozycjonowanej witryny ze stron niskiej jakości,
  • linkowanie depozycjonowanej strony ze stron pornograficznych lub szkodliwych,
  • duplikowanie treści i publikowanie ich w ramach jednego adresu URL,
  • dodawanie negatywnych opinii o stronie w Google,
  • usuwanie linków, które kierują do strony.

Profesjonalne agencje SEO nie stosują depozycnowania w oparciu o Black Hat SEO. Walka o topowe pozycje w wynikach wyszukiwania powinna być oparta na uczciwych zasadach.