External links — linki na stronie internetowej, które kierują do innych witryny. Link wychodzący ma domyślny atrybut follow.
External links, w polskiej nomenklaturze SEO, nazywany linkiem wychodzącym to rodzaj linków, które kierują do innej strony internetowej. Jeśli nie mają przypisanego atrybutu nofollow, przekazują część swojej mocy witrynie, do której odsyła. Co wspiera pozycjonowanie takiej strony.
Dzięki temu, że link odsyłający, kieruje do innej domeny niż ta, na której się znajduje, przekazuje, stanowią jedno z ważniejszych kryteriów siły rankingowej witryny. W praktyce oznacza to, że jeśli link odsyłający pozycjonowanej witryny znajduje się na wartościowych stronach, zyskuje większy autorytet “w oczach” robotów Google. Wartościowe portale to takie, które są powiązane tematycznie z witryną, do której linkują oraz mogą pochwalić się długim stażem (page age). Dobrym źródłem linków wychodzących są artykuły sponsorowane lub wpisy gościnne na portalach, które Google uważa za wartościowe.
Jeszcze kilka lat temu bardziej niż jakość linków, liczyła się ich ilość. Właśnie dlatego na porządku dziennym było dodawanie witryny do wielu katalogów stron www lub stron zapleczowych, które zmieniały się w fermę linków i nie miały żadnej wartości dla użytkowników internetu. Niektórzy webmasterzy praktykowali również tzw. cloaking, czyli maskowanie linków na stronie, np. przez użycie identycznego koloru tła i linków. Praktyki te są zaliczane do Black Hot SEO i są zabronione przez Google.