Farmy linków (link farm) — strony niskiej jakości, które powstały w celu wymiany linków. Takie witryny są na celowniku Google’a, dlatego większość z nich otrzymuje ręczną karę w postaci filtra, który ogranicza ich widoczność w wyszukiwarce.
Farma linków, nazywana również farmą hiperłączy, to strona, która powstała w celu gromadzenia backlinków. Zazwyczaj są to witryny niskiej jakości, bez żadnej wartości dla użytkownika. Działanie takich stron opiera się na wymianie linków między nimi. Farmy linków są najczęściej tworzone automatycznie i stanowią swego rodzaju kompleks.
Celem tworzenia farm linków jest zmanipulowanie indeksu Google przez uzyskanie dużej liczby linków odsyłających do pozycjonowanej strony. Dzięki temu, witryna ma szansę uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Na szczęście roboty Google oceniają obecnie nie tylko liczbę backlinków, ale również ich jakość. A to oznacza, że farmy linków nie mają już takiej siły oddziaływania jak kiedyś, a ich “hodowla” przestała być opłacalna.
Można, a nawet trzeba zgłaszać strony, które są farmami linków. Ich tworzenie jest bowiem niezgodne z zasadami Google i zaliczane są do Black Hat SEO. Jeśli zgłoszenie będzie uzasadnione, na witrynę zostanie nałożona kara ręczna (przez pracowników Google). Spowoduje to drastyczny spadek pozycji takiej strony. A co za tym idzie, znaczne ograniczenie jej widoczności.