filt algorytmiczny przykład

 

Filtr algorytmiczny — kara nałożona przez algorytm wyszukiwarki Google. W takim przypadku administrator nie otrzymuje powiadomienia o nałożeniu filtra. O tym, że na stronę została nałożona kara, może świadczyć gwałtowny spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Filtr algorytmiczny — co to jest

Filtr algorytmiczny to rodzaj sankcji nałożonej automatycznie przez algorytm wyszukiwarki za łamanie zasad Google i działania związane z Black Hat SEO.

W przeciwieństwie do filtra ręcznego, nakładanego przez pracowników Google’a, filtr algorytmiczny jest trudniejszy do wykrycia. Właściciel strony nie otrzyma bowiem powiadomienia w Google Search Console o nałożeniu kary. Administrator witryny musi sam znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy.

Filtr algorytmiczny — najczęstsze przyczyny

Przyczyny nałożenia automatycznej kary przez roboty Google mogą być różne. Najczęściej jednak chodzi o nienaturalny profil linków (np. program partnerski wymiany linków), dużą liczbę linków odsyłających ze stron niskiej jakości oraz zachwianie równowagi między rodzajami backlinków (np. przewaga linków sprzedażowych). Innym powodem może być sztuczne, nadmierne nasycenie tekstów na stronie słowami kluczowymi lub duplikacja treści (np. opisów produktów w sklepie internetowym), a nawet długi czas odpowiedzi serwera.

Filtr algorytmiczny — skutki

Nałożenie filtra na stronę www skutkuje spadkiem pozycji na frazy kluczowe z TOP 10. Co w oczywisty sposób wpływa na ruch i widoczność strony dla potencjalnych klientów i sprzedaż.

Filtr algorytmiczny — jak się go pozbyć

Zdjęcie kary algorytmicznej jest dużo trudniejsze niż ręcznej i trwa dłużej. Ma to związek z tym, że roboty Google reagują wolniej na zmiany wprowadzone w witrynie niż pracownicy Google’a, którzy rozpatrują zgłoszenie. Co więcej, nigdy nie ma pewności, że zostało poprawione akurat to, za co strona została ukarana. Warto jednak spróbować — przeanalizować profil linków i usunąć te, które znajdują się na stronach niskiej jakości, zoptymalizować treści i zadbać o to, aby były interesujące i naturalne nasycone frazami kluczowymi. A także — skrócić czas ładowania się strony.