10 korzyści pozycjonowania strony w Google
Trudno dziś znaleźć firmę, która nie dba o widoczność swojej marki w internecie Komunikacja w mediach społecznościowych, współpraca z influenserami – to wszystko jest ważne. Jednak to z wyszukiwarki Google Twój potencjalny klient korzysta najczęściej, gdy szuka produktów lub usług, takich jak Twoje. Zastanawiasz się jeszcze, czy warto zadbać o wysoką pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce? Poznaj 10 korzyści pozycjonowania strony w Google.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Poprawiasz widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania
Być może jest to coś oczywistego. Warto jednak pamiętać o tym, że obecnie na drugą i trzecią stronę wyników wyszukiwania trafia niewielu użytkowników. Obecność w TOP10 to dziś jedyna szansa na to, aby generować przyzwoity ruch na Twojej stronie. Bez pozycjonowania Twoja strona zniknie w odmętach sieci, a Twoi potencjalni klienci nigdy na nią nie trafią.
To klienci szukają Ciebie, a nie na odwrót
W przypadku kampanii w mediach społecznościowych to Ty szukasz klientów, którzy być może będą zainteresowani Twoim produktem lub usługą. W przypadku wyszukiwarki jest inaczej. Inicjatywa wychodzi od użytkowników. To oni szukają Ciebie, ponieważ mają określoną potrzebę, którą możesz zaspokoić. Wystarczy, że Twoja strona pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, jako odpowiedź na ich zapytanie.
Zwiększenie ruch i sprzedaż na stronie
Głównym celem pozycjonowania jest zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Jeśli oferta, jaką zaprezentujesz użytkownikom, spełni ich oczekiwania, możesz również spodziewać się wzrostu sprzedaży lub zwiększonej liczby pozyskanych kontaktów. W zależności od tego, na czym Ci zależy. Najważniejsze jest to, że odpowiednie słowa kluczowe połączone z wysoką pozycją generuje wartościowy ruch, czyli taki który kończy się konwersją.
Trafiasz do osób, które są gotowe na dokonanie zakupu
Kolejną zaletą pozycjonowania jest to, że trafiasz do osób, które z dużym prawdopodobieństwem są zainteresowane Twoją ofertą. Dzięki wysokiej pozycji na określone słowa kluczowe, masz pewność, że witryna wyświetla się wyłącznie Twojej grupie docelowej, czyli potencjalnym klientom. Tacy użytkownicy są już zazwyczaj na ostatnim etapie lejka sprzedażowego, czyli takimi, którzy korzystają z wyszukiwarki z zamiarem zakupu. To niewątpliwa przewaga pozycjonowania, nad innym formami promocji, np. kampanią reklamową na Facebooku.
Zwiększysz rozpoznawalność marki
Wysoka pozycja w Google w oczywisty sposób zwiększa rozpoznawalność Twojej firmy. Użytkownicy zwracają uwagę na witryny, które pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania. Automatycznie uznają je za wartościowe. Takie, które będą odpowiedzią na ich zapytanie. Kiedy potencjalny klient spotka się z Twoją marką za pośrednictwem wyszukiwarki, istnieje większa szansa, że zwróci na nią uwagę również w innych kanałach, np. w mediach społecznościowych.
Widzisz realne efekty
Dzięki narzędziom analitycznym, np. Google Analytics, Google Search Console możesz sprawdzić, które frazy kluczowe generują ruch, a które oprócz ruchu generują również sprzedaż. Pozwoli Ci to obliczyć ROI, czyli zwrot z inwestycji na tle innych działań marketingowych.
Możesz podjąć działania remarketingowe
Nawet, jeśli osoba odwiedzająca Twoją stronę, dzięki wynikom organicznym, ale opuści ją bez oczekiwanej konwersji, nadal może stać się Twoim klientem. Możesz wrócić do niej, dzięki remarketingowi na Facebooku, oferując jej rabat lub darmową dostawę. Dalsze działania (re)marketingowe są możliwe właśnie za sprawą pozycjonowania, a dokładniej przekierowana użytkownika z Google i generowania ruchu na Twojej stronie.
Zyskujesz odnośniki z naturalnych źródeł
Internauci bardzo chętnie dzielą informacjami znalezionymi w sieci. A skoro najczęściej korzystają z wyszukiwarki Google, masz szansę uzyskać wiele naturalnych becklinków, chociażby z sieci społecznościowych.
Wyprzedzasz konkurencję
Proponujesz lepsze produkty lub usługi, a Twoi potencjalni klienci nadal kupują u konkurencji? Być może konkurencyjne strony pojawiają się na pierwszej stronie Google, a Twoja na drugiej lub trzeciej. Widoczność w sieci to przewaga. Przewaga, którą możesz zyskać dzięki pozycjonowaniu.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu