Jak wypozycjonować stronę —  7 kroków

Jak wypozycjonować stronę za darmo — 7 kroków

Dowiedz się więcej!

Wysoka pozycja w Google oznacza ruch i sprzedaż w witrynie internetowej. Dlatego zanim zaczniesz zastanawiać się, jak wypozycjonować stronę WWW, sprawdź, na której pozycji jesteś obecnie. Na rynku jest wiele narzędzi, które na to pozwalają, zarówno płatnych (np. Senuto, Semstorm), jak i bezpłatnych np. Gspot. Z oczywistych względów, płatne rozwiązania dają większe możliwości, np. śledzenie pozycji konkurencji, dlatego jeśli myślisz o pozycjonowaniu na poważnie, warto w nie zainwestować. A od czego zacząć pozycjonowanie? Oto 7 najważniejszych kroków w drodze na szczyt. 

Jak wypozycjonować stronę internetową - wykres widoczności

Wykres obrazujący widoczność  TOP 10 w Google lepszymarketing.pl. Źródło: app.senuto.com

 

Jak wypozycjonować stronę interntową samemu, za darmo —  krok po kroku

 

1. Wybierz odpowiednie frazy kluczowe

 

Ruch w witrynie internetowej to dopiero połowa sukcesu. Chodzi o to, by na stronę trafiały osoby, które staną się Twoimi klientami. Jak to zrobić? Zacznij od wybrania najtrafniejszych słów kluczowych. Fraz, po których potencjalni klienci szukają produktów lub usług, takich jak Twoje. Może Ci się wydawać, że wiesz, co użytkownicy wpisują w Google. To błąd. Internauci potrafią być naprawdę kreatywni, a frazy, po których trafiają na Twoją stronę mogą Cię zaskoczyć. Dlatego w tym przypadku nie ufaj intuicji. Słowa kluczowe, na które wyświetla się Twoja strona możesz sprawdzić zarówno w Google Search Console, jak i w płatnych narzędziach, które wymieniliśmy na wstępie. Podobnie sprawa wygląda z wyborem fraz kluczowych, na które chcesz pozycjonować witrynę. Do wyboru masz darmowe narzędzia od Google’a —  planer słów kluczowych. Jeśli masz konto Google Ads, system automatycznie wygeneruje propozycje słów kluczowych wraz z liczbą prognozowanych wyszukiwań (na podstawie danych historycznych). Niestety, pozycjonowanie na kilku czy kilkunastu fraz kluczowych to strategia, która działa kilka lat temu, Obecnie wybór opłacalnych fraz kluczowych wymaga więcej czasu, wiedzy i wysiłku. Dlaczego? Przez ten czas wiele się zmieniło. Dziś internauci korzystają z wyszukiwarki inaczej, a i roboty Google’a są coraz sprytniejsze. Statystyczny użytkownik wpisuje w Google’a coraz dłuższe, a co za tym idzie —  bardziej konkretne frazy. Odpowiedzią na te zmiany jest pozycjonowanie tematyczne, czyli widoczność strony na tysiące fraz kluczowych, związanych z konkretną branżą, produktami lub usługami. 

Jak szybko wypozycjonować stronę - baza słów kluczowych

Analiza słów kluczowych w senuto Źródło: app.senuto.com

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

 

2. Stwórz strukturę witryny przyjazną SEO 

Jak się domyślasz, wybór fraz kluczowych to dopiero początek. Kolejny krok to przygotowanie struktury witryny. W branży SEO nazywamy to zaleceniami optymalizacyjnymi. Chodzi tutaj o strukturę URL, linkowanie wewnętrzne, optymalizację tekstu, elementów graficznych i kodu strony. 

  •  Podział stronę na kategorie

Strona, po której z łatwością będą poruszały się zarówno roboty Google, jak i użytkownicy powinna być logicznie uporządkowana. Stwórz zakładki kategorie zawsze z myślą o frazach kluczowych, o tym, czego szukają Twoi potencjalni klienci. Przykładowo, jeśli masz sportowy sklep internetowy i sprzedajesz w nim również koszulki, nazwij kategorię “koszulki sportowe”, a nie po prostu “koszulki”. Chociaż użytkownik domyśla się, że w sklepie sportowy sprzedajesz koszulki sportowe, robot indeksujący już tego nie wie. 

jak wypozycjonować stronę internetową - struktura

  • Teksty dla użytkowników i robotów indeksujących

Każdy tekst na stronie musi być zoptymalizowany pod SEO. Co to oznacza w praktyce? Zadbaj o to, aby miał odpowiednią długość i zawierał odpowiednią liczbę fraz kluczowych. Kieruj się zasadą, im większa liczba wyszukiwań, tym większe nasycenie fraz kluczowych w tekście na danej podstronie. Minimalna długość tekstu to 2000 znaków. Maksymalna? To zależy od Twojej konkurencji. Każdy tekst podziel na akapity. Umieść na stronie jeden nagłówek H1 (tytuł z frazą kluczową), H2 (podtytuły) i H3 (np. dla linków w stopce).

jak samodzielnie wypozycjonować stronę internetową - tekst na stronę

  • Atrybuty alt 

Uzupełnij atrybut alt każdego obrazka. Bez tego roboty Google’a nie indeksują elementów graficznych na Twojej stronie. To tak, jakby ich wcale tam nie było. Opisz, to co znajduje się na zdjęciu, a jeśli możesz —  umieścić tam frazę kluczową, na którą pozycjonujesz daną podstronę.

Jak dobrze wypozycjonować stronę - atrybuty alt

 

  • Intuicyjne linkowanie wewnętrzne

Z naszego doświadczenia wynika, że czas trwania sesji i współczynnik odrzuceń wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego przemyślane linkowanie wewnętrzne nie tylko pomoże w szybszym indeksowaniu witryny, ale przede wszystkim sprawi, że użytkownik spędzi na stronie więcej czasu. Stwórz zatem architekturę informacji, która przewidzi kolejny ruch, a raczej kliknięcie użytkownika. Taką, która będzie zgodna z jego zainteresowaniami i tym, czego chce się dowiedzieć w danej chwili.

jak samemu wypozycjonować stronę w google - linkowanie wewnętrzne

Zapytaj o ofertę

3. Dostarczaj wartościowy content i zachęcaj do tego innych

Cykliczne dodawanie treści na stronę internetową, wspiera jej pozycjonowanie. Dlatego warto prowadzić firmowego bloga, w którym odpowiadasz na pytania związane z Twoją branżą. A skąd masz wiedzieć, o co użytkownicy pytają “wujka Google’a”? Z pomocą przychodzi darmowe narzędzie SEO —  Answer The Public. To prawdziwa skarbnica wiedzy, a raczej pytań, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Odpowiedź na nie, a wygenerujesz wartościowy ruch. Trafisz do potencjalnych klientów, na różnym etapie lejka sprzedażowego. Postaw na treści wysokiej jakości, które będą wiecznie aktualne. Ich popularność to gwarancja stałego i dużego ruchu na stronie. Autorski content to jednak nie wszystko. Konsumenci coraz częściej poszukują opinii na temat produktów i usług. Pozytywne recenzja klientów pomoże niezdecydowanym użytkownikom podkjąć tę właściwą decyzję. User— generated content to sposób na zwiększenie ruchu i pozycji Twojej strony. Wykorzystaj to!

Jak wypozycjonować stronę za darmo - pisanie treści

Sprawdź naszą ofertę

4. Odświeżaj stare treści

Jeśli publikujesz content od kilku lat, niektóre treści mogły się zdezaktualizować. Być może stary wpis nie jest zoptymalizowany pod SEO. Zmień to.! Zaktualizowane treści mogą zyskać nowe życie. Ponownie odwiedzą je boty indeksujące. A jeśli uznają taki “odświeżony” artykuł za wartościowy, znów zacznie generować ruch.

5. Publikuj content wideo

Content video is king. Wyświetla się na czołowych pozycjach. Zwraca uwagę i angażuje bardziej od tradycyjnych wyników wyszukiwania. Jeśli “wyposażysz” takie wideo w odpowiednie dane strukturalne, Google może nagrodzić Twoją stronę. Filmik znajdzie się na szczycie. Jeśli temat, którego dotyczy będzie popularny wśród Twojej grupy docelowej, wygenerujesz ruch, którego pozazdrości Ci konkurencja. 

6. Załóż wizytówkę Google Moja Firma

Widoczność w Google Maps to sposób na wysoką pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania (związanych z miastem lub regionem). Pamiętaj jednak, że Wizytówka Google Moja Firma, tak jak strona internetowa, wymaga optymalizacji. Zacznij od przygotowania opisu w taki sposób, aby zawierał frazy kluczowe, na którą pozycjonujesz witrynę. Poproś klientów o dodanie opinii. Google faworyzuje te strony, które mają więcej pozytywnych opinii. Uzupełnij również niezbędne dane (adres, godziny otwarcia), dodaj zdjęcia. 

Jak wypozycjonować stronę www - wizytówka google

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

7. Zainwestuj w artykuły sponsorowane lub wpisy gościnne

Działaj również off page, czyli poza własną stroną internetową. Publikuj na innych portalach, związanych z Twoją branżą. Może to być artykuł sponsorowany lub wpis gościnny. Ważne jest to, aby taki tekst zawierał tzw. backlink, czyli link odsyłający do Twojej strony internetowej. Działa tu zasada analogii. Jeśli roboty indeksujące znajdą na wartościowej stronie link prowadzący do Twojej witryny, również za taką ją uznają. Postaw na różnorodność anchorów, czyli treści linków (brandowy, URL, kliknij tutaj oraz te najbardziej wartościowe, czyli z frazą kluczową. Różnorodność to sygnał dla robotów indeksujących, że profil linków jest naturalny. 

Jak wypozycjonować stronę w google —  podsumowanie 

Mamy nadzieję, że ten artykuł przybliżył Ci temat SEO i pozycjonowania. Jeśli działasz na własną rękę i zastanawiasz się, jak wysoko Twoja strona może znaleźć się w wyszukiwarce, które frazy są najbardziej opłacalne dla Twojego biznesu, napisz do nas. Umówimy się na konsultacje Google lub audyt SEO. Podpowiemy Ci, co zrobić, żeby Twoja witryna znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o