Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

O tym, że wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania niesie ze sobą wiele korzyści, nikogo nie trzeba przekonywać. Duży ruch, który przekłada się na konwersje to oczywiście największa z nich. Trzeba jednak mieć na uwadze, że pozycjonowanie to proces. Oznacza to, że nowa witryna nie pojawi się od razu na topowych pozycjach. Niemniej jednak od samego początku, warto śledzić jej drogę na szczyt. W artykule podpowiadamy, jak sprawdzić pozycję strony w Google. Przedstawimy zarówno proste, darmowe rozwiązania, jak i płatne narzędzia używane przez specjalistów SEO.

Jak sprawdzić pozycję w google?

Indeksowanie – początek drogi na szczyt

Chociaż  jest to kwestia oczywista, warto jednak o tym przypomnieć. Zanim zabierzesz się za sprawdzanie pozycji witryny w wyszukiwarce, sprawdź, czy Twoja strona została zindeksowana przez roboty Google. Jak to zrobić? Wystarczy, że wpiszesz w okno przeglądarki: site:adrestwojejstrony Jeśli Twoja witryna jest już widoczna dla Google, zobaczysz jej wszystkie zindeksowane podstrony. To również doskonała okazja, aby sprawdzić poprawność meta title oraz meta description, czyli tego, jak Twoja strona prezentuje się w wynikach wyszukiwania.

Sprawdzenie indeksacji w google

Pozycja strony w Google – czy zawsze jest taka sama?

Być może próbowałeś już sprawdzać pozycję swojej strony w Google. Czy rezultaty zawsze były takie same? Na pewno zauważyłeś, że wyniki nie są identyczne.. Dzieje się tak, ponieważ pozycja każdej strony internetowej na dane słowo kluczowe, zależy od kilku czynników. Pierwszym z nich jest lokalizacja. Użytkownik z Warszawy, który wpisuje zapytanie w Google, zobaczy nieco inne rezultaty wyszukiwania, niż ten, który wpisze identyczne zapytanie we Wrocławiu. Wszystko dlatego, że Google, chce dostarczać użytkownikom, jak najbardziej trafne wyniki, dlatego uwzględnia w tym procesie również jego lokalizację. Kolejną kwestią jest częstotliwość i Twoja historia wyszukiwania. Jeśli kiedyś wpisałeś już dane zapytanie i odwiedziłeś jakąś witrynę, w przyszłości zobaczysz ją wyżej, niż osoby, które nigdy na nią nie wchodziły. Na zafałszowanie pozycji strony wpływa również używana na co dzień przeglądarka oraz fakt zalogowania na koncie Google – wszystko przez słynne ciasteczka.

Jak sprawdzić pozycje w google

Ręczne sprawdzanie pozycji w Google.

Żeby nieco oszukać system, wyloguj się ze swojego konta Google, skorzystaj z trybu incognito albo z przeglądarki, której nigdy wcześniej nie używałeś. Dzięki temu uzyskany wynik będą bardziej zbliżone do rzeczywistych. Pewnym ułatwieniem będzie również zwiększenie listy wyników na stronę do 100 i skorzystanie z wyszukiwania ctrl+f. Wystarczy, że w okno, które się pojawi, wpiszesz nazwę albo url swojej strony. Ta opcja jest szczególnie przydatna, gdy wiesz, że Twoja witryna nie zajmuje jeszcze topowych pozycji. Przy takim sprawdzaniu warto pobrać wtyczkę Risa SERP, która pokazuje nam numer pozycji  danego wyniku w google rozszerzenie jest dostępne zarówno dla google chrome jak i firefox.

To, że ręczne sprawdzanie pozycji strony w Google, nie jest do końca miarodajne, nie oznacza, że w ogóle nie warto tego robić. Musisz jednak liczyć się z tym, że sprawdzanie pozycji na własną stronę jest czasochłonne. Tym bardziej, jeśli będziesz sprawdzał ją na kilkanaście fraz kluczowe.

Sprawdzanie pozycji w google Risa Serp

Monitorowanie pozycji strony w Google – darmowe programy

Dużym ułatwieniem są darmowe programy. Dzięki nim szybko i skutecznie sprawdzisz pozycję swojej strony w Google.

  • Gspot

To bezpłatny program, dzięki któremu sprawdzisz pozycję swojej strony, ale tylko dla 5 fraz.

Mimo tego ograniczenia, warto z niego korzystać, ponieważ jest bardzo dokładny. Dodatkowo – na stronie znajdziesz wiele innych, ciekawych narzędzi, m.in. do sprawdzania jakości witryny oraz informacji na temat domeny.

  • cMonitor

To program, który przez wiele lat był darmowy i świetnie się sprawdzał. Obecnie, w wersji bez rejestracji pojawiły się spore ograniczenia – dzienny limit korzystania z cMonitora.. Po założeniu konta możesz natomiast bezpłatnie sprawdzać pozycję dowolnej witryny przez 14 dni. Po tym okresie koszt monitorowania pozycji strony to 49,90 zł brutto miesięcznie.

  • Google Search Console

Google Search Console to prawdziwa skarbnica wiedzy o Twojej witrynie i to prosto od Google. Dzięki niemu sprawdzisz, średnią pozycję strony, liczbę kliknięć w stosunku do wyświetleń oraz słowa kluczowe, które kierują użytkowników na Twoją stronę internetową. Tutaj też sprawdzisz średnią pozycję Twojego serwisu na dane frazy w wyszukiwarce google:

Sprawdzanie pozycji w Google Search Console

Dane z tego narzędzia są najbardziej wiarygodne w końcu to narzędzie google.

Monitorowanie pozycji strony w Google – profesjonalne narzędzia

Narzędzia używane przez specjalistów SEO, pozwolą Ci szybko i skutecznie sprawdzić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Ich obsługa nie jest skomplikowana, za to cechuje je duża dokładność.

  • ASPS

ASPS to płatny program, ale istnieje możliwość skorzystania z 3-miesięcznego, darmowego okresu próbnego na 5 fraz. Później cena uzależniona jest od liczby wraz i okresu monitorowania. Dzięki takiemu elastycznemu rozwiązaniu możesz wybrać najlepszy wariant cenowy i funkcjonalny.

  • SeoStation

SeoStation automatyzuje monitorowania pozycji strony w Google. Mimo tego, że jest to rozbudowane narzędzie, dzięki czytelnym raportom, możesz bardzo łatwo sprawdzić pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania, Dzięki SeoStation uzyskasz informacje o zmianach pozycji, backlinkach, uzyskanym ruchu, z podziałem na rodzaje urządzeń oraz lokalizacje.

  • SemStorm

Monitoring pozycji to jedna z wielu funkcji tego narzędzia. Narzędzie to umożliwia Ci również analizę konkurencji oraz audyt strony. Dzięki niemu będziesz również tworzyć treści zoptymalizowane pod SEO, dzięki sugestii najbardziej trafnych fraz kluczowych.

  • Ahrefs

Jest to ogólnoświatowe narzędzie dla ludzi zajmujących się pozycjonowaniem stron. Zawiera bardzo dużo wskaźników i narzędzi, pomagających w monitorowaniu postępów danego serwisu. Jednym z narzędzi jest wykres ilości fraz na jaką serwis widoczny jest w wyszukiwarce google. Takie podejście jest jednym z najlepiej miarodajnych i wykorzystuje się je do rozliczania agencji oferujących pozycjonowanie szerokie.

Monitoring pozycji w google narzędzie Ahrefs

  • Senuto

Jest to polskie narzędzie dla pozycjonerów, posiadające możliwość monitoringu widoczności naszego serwisu. Senuto posiada również wykres ilości fraz widocznych w wyszukiwarce jednak baza słów kluczowych jest inna, przez co dane z Ahrefs mogą się nie pokrywać z danym z Senuto. Oczywiście polskie narzędzie zawiera również wiele innych możliwości z których korzystają pozycjonerzy jednak wykres widoczności jest tym z czego Senuto słynie:

 

Monitoring pozycji w google przez Senuto

 

Czy ciągłe sprawdzanie fraz w google jest ważne?

Jak widać, na aktualną pozycję frazy w google wpływa wiele niezależnych od pozycjonowania czynników, takich jak: lokalizacja użytkownika, przeglądarka, zalogowanie w usługach google, wcześniejsze wyszukiwania użytkownika oraz wiele innych. Co za tym idzie, przywiązywanie się do pozycji danej frazy w google nie ma większego sensu. Bardziej miarodajnym podejściem jest monitoring ilości fraz na które jesteśmy widoczni w wyszukiwarce google. Dzięki niemu jesteśmy w stanie sprawdzić czy pozycjonowanie jest skuteczne i czy z miesiąca na miesiąc nasz serwis ma coraz więcej fraz w wyszukiwarce, które przekładają się na ruch organiczny na naszym serwisie.

NAPISZ DO NAS A WYCENIMY POZYCJONOWANIE TWOJEJ STRONY WWW

KONTAKT

 

 

Ocena artykułu (5 / 2)

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Damian Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Damian
Gość
Damian
Ocena artykułu :
     

Polecam seostation. Jest.intuicyjny.

Andrzej
Gość
Ocena artykułu :
     

Jak sprawdzić pozycje w google?
Ja wybieram senuto.