Wyszukiwanie głosowe google — przyszłość SEO?

Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że wyszukiwanie głosowe staje się coraz popularniejsze. Jeszcze trzy lata temu z Voice Search korzystało zaledwie 20% internautów. Dziś prawie połowa młodych ludzi korzysta z tej funkcji i na tym zapewne się nie skończy. Optymalizacja strony pod wyszukiwanie głosowe powoli przestaje być  zatem wyborem, a staje się koniecznością.

Wyszukiwanie Głosowe Google co to jest?

Dowiedz się więcej!

Wyszukiwanie głosowe — jak działa?

Wyszukiwanie głosowe (ang. voice search) polega na wydawaniu komend głosowych w celu przeszukania internetu lub urządzenia, np. telefonu komórkowego. Wzrost zainteresowania tego typu wyszukiwaniem w naszym kraju wpłynęło zapewne pojawienie się Asystenta Google w polskiej wersji językowej. Chociaż już wcześniej było to możliwe. Wystarczyło nacisnąć ikonkę z mikrofonem na stronie wyszukiwania oraz wyrazić zgodę na korzystanie przez Google z Twojego mikrofonu. Jeśli więc zastanawiasz się jak włączyć wyszukiwanie głosowe na laptopie, wystarczą zaledwie dwa kliknięcia. Na rynku można znaleźć również tzw. inteligentne urządzenia, np. głośniki, które pozwalają wydawać komendy głosowe. Jeśli natomiast chcesz zainstalować Asystenta Google na telefonie, wystarczy pobrać aplikację (ze Sklepu Play lub z App Store). Później należy już tylko głośno i wyraźnie powiedzieć, czego szukasz.

Voice Saarch Google jak działa?

Voice Search a wyniki wyszukiwania

Wyszukiwanie głosowe wpływa na to, w jaki sposób prezentowane są wyniki wyszukiwania. Ogromną rolę w głosowych wynikach wyszukiwania zaczął odgrywać featured snippets, czyli polecane fragmenty z odpowiedzią. Jest to tzw. pozycja zerowa wyników wyszukiwania. Nie ulega wątpliwości, że celem każdego właściciela strony internetowej, jest uzyskanie zerowej pozycji wyszukiwania. Dzięki temu zyskujesz niekwestionowaną przewagę nad konkurencją. Jeśli Asystent Google nie znajdzie na tyle wartościowego materiału, aby uznać go za featured snippets, wyświetli kilka najlepiej dopasowanych wyników. Będzie ich jednak dużo mniej niż w przypadku klasycznego wyszukiwania.

Wyszukiwanie głosowe zerowe

Voice Search SEO —  optymalizacja strony pod wyszukiwanie głosowe

Zanim przejdziemy do tego, jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwanie głosowe, warto zacząć od tego, że voice search różni się od wyszukiwania tekstowego. Komendy głosowe są bowiem o wiele  bardziej naturalne od tych tekstowych. Co to oznacza w praktyce? Komendy głosowe przypominają normalną komunikację, czyli pytania, jakie zadajemy w codziennych sytuacjach. Przykładowo — zapytanie tekstowe najpewniej będzie brzmiało: “dobry fryzjer Wrocław”. W przypadku wyszukiwania głosowego użytkownik raczej zada pytanie: “Który zakład fryzjerski we Wrocławiu jest najlepszy”. Jak widać, w wyszukiwaniu głosowym rośnie rola long tail, czyli wielowyrazowych zapytań, które w przypadku voice search są naturalne i mają bardziej spontaniczny charakter. Wynika z tego, że optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwanie głosowe dotyczy przede wszystkim contentu, czyli treści oraz grafik. Chociaż frazy kluczowe nadal mają duże znaczenie, komendy głosowe wymuszają ich bardziej naturalny kontekst. SEO przyszłości oznacza zatem optymalizację strony pod daną tematykę, bez ograniczeń w postaci liczby fraz kluczowych. Jak przygotować się do tego już teraz?

Wyszukiwanie Głosowe optymalizacja strony www

Mikromomenty, czyli liczy się intencja

Mikromomenty są kluczowym pojęciem w voice search. Oznaczają takie chwile w życiu użytkowników, w których wyszukiwanie wynika z konkretnej potrzeby, najczęściej potrzeby chwili. Przykładowo, jest na wakacjach w nowym miejscu i chce zjeść smaczny i niedrogi obiad. Z racji tego, że akurat jedzie samochodem i nie zna okolicy, korzysta z wyszukiwania głosowego. Biorąc pod uwagę intencje użytkownika, przy tworzeniu contentu, warto postawić na  tak charakterystyczne dla pytań —  okoliczniki (sposobu, miejsca i czasu): jak, gdzie, kiedy. Optymalizacja strony pod wyszukiwanie głosowe to po prostu, udzielenie najlepszej odpowiedzi, na pytanie zadane przez użytkownika.

Wyszukiwanie Głosowe google

Jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwanie głosowe? — praktyczne wskazówki.

Nie ograniczaj się tylko do fraz kluczowych. W nagłówkach (H1, H2), np. wpisu blogowego, stawiaj konkretne pytania. Takie, które zadają Twoi potencjalni klienci. Pomoże Ci w tym darmowe narzędzie — answerthepublic.com. Niech tekst na Twojej stronie internetowej będzie odpowiedzią na pytania i potrzeby osób, które mają na nią trafić. Dobrym rozwiązaniem jest również stworzenie działu FAQ — pytań i odpowiedzi. Dzięki temu bez trudu zoptymalizujesz swoją stronę pod wyszukiwanie głosowe. Innym ważnym czynnikiem jest tzw. rich snippets. To część wyniku wyszukiwania, między adresem strony a jej tytułem, np. ocena w postaci gwiazdek, cena produktu itd. Żeby zwiększyć szansę na wyświetlenie się tych elementów, należy zadbać o właściwe użycie znaczników metadanych. Dzięki temu roboty Google będą mogły odczytywać informacje zakodowane w metatagach. A tym samym, lepiej ocenić wartość strony dla użytkowników.

rich snippets w wyswzukiwaniu głosowym

Wyszukiwanie głosowe — podsumowanie

Wyszukiwanie głosowe jest związane z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych. Powszechny dostęp do internetu na telefonach komórkowych wpłynął  bowiem na to, jak użytkownicy korzystają z wyszukiwarki. voice search jest w tym przypadku o wiele szybsze i dużo wygodniejsze niż ręczne wpisywanie zapytania. Wyszukiwanie głosowe to przyszłość SEO, która na naszych oczach powoli staje się teraźniejszością. Jeśli nadal  chcesz być widoczny dla swoich klientów, pora przygotować swoją stronę na tę rewolucję.

Dowiedz się więcej!

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments