10 pomysłów na skuteczne nagłówki

10 pomysłów na skuteczne nagłówki

Dowiedz się więcej!

Czy wiesz, że ponad 70% użytkowników udostępnia artykuł, tylko na podstawie jego nagłówka? To pokazuje, jak ważną funkcję on pełni. Często to właśnie tytuł decyduje, o tym, czy w ogóle będzie jakiś ciąg dalszy.

Skuteczny nagłówek — zanim zaczniesz

Skuteczny nagłówek — zanim zaczniesz

Zanim usiądziesz przed monitorem laptopa (albo przed pustą kartką?) zastanów się:

  • jakie są pragnienia, aspiracje i problemy Twojego czytelnika, 
  • jaka jest luka informacyjna odbiorcy, czyli przepaść między tym, co wie, a tym, czego chciałby się dowiedzieć,
  • co zwróci jego uwagę.

Jeśli chodzi o ostatni punkt, spróbuj wykorzystać efekt coctail party. To mechanizm psychologiczny, który polega na tym, że zawsze zwrócimy uwagę na coś, co nas dotyczy.

 

10 pomysłów na skuteczne nagłówki

10 pomysłów na skuteczne nagłówki

1. Listy, wyliczenia

Pierwszym przykładem jest artykuł, który właśnie czytasz. To wszelkiego rodzaju listy, np. 5 narzędzi marketingowych, dzięki którym Twoja strona zacznie sprzedawać. W tym przypadku zachowaj umiar. Dostosuj liczbę, do tematu, żeby nie zmęczyć odbiorcy. 

2. Nagłówki typu “jak” 

Tego typu nagłówki zapowiadają, że czytelnik znajdzie odpowiedź na swoje pytanie. Otrzyma instrukcję krok po kroku, jak coś zrobić. Przykładowo, 5 domowych sposobów, jak pozbyć się pryszcza w 24h. Zauważ, że ten łączy dwa wymienione mechanizmy. A dodatkowo, wskazuje problem, rozwiązanie i czas, w którym czytelnik tego problemu się pozbędzie. Konkret działa tu lepiej niż przymiotnik szybko i jest niewątpliwą zachętą.

3. Tajemna wiedza 

Do tej grupy zaliczamy dość proste nagłówki w stylu: sekret jędrnych pośladków. Sprawdź!

Jak również: tego nie powiedzą Ci dietetycy. Specjaliści od marketingu go nienawidzą. Mało znany sposób na wypadające włosy. Aż po: dzięki tej mało znanej metodzie, zacząłem zarabiać 20 razy więcej. Formuły te doskonale obrazują mechanizm luki informacyjnej, o której wspominaliśmy wcześniej.

4. Pytania, które brzmią jak stwierdzenia

Od nowego roku podwyższenie płacy minimalnej? Restauracja po “Kuchennych rewolucjach upadła?” Księżniczka Kate zignorowała Megan w obecności poddanych? Nagłówki te bazują na niedopowiedzeniu. Chodzi o to, by zasiać ziarno niepewności i zachęcić do kliknięcia.

O ile w przypadku portali plotkarskich budzą niesmak, o tyle w przypadku serwisów informacyjnych wydają się czymś naturalnym.

5. Elitarność

Tylko 3 na 10 osób zdaje ten test. Wiesz, kto jest reżyserem tych filmów? Max to 5 dobrych odpowiedzi. Wiesz, co jest na tych zdjęciach? Wychowałeś się w latach dziewięćdziesiątych.

 Czytelnicy uwielbiają czuć, że są wyjątkowi. Stąd taka popularność najróżniejszych quizów.

6. Niespodziewane

Co się stanie, gdy… Przykładowo, co się stało, gdy wdrożyłem tę jedną rzecz w swojej firmie. Nie uwierzysz, co się stało, gdy wyeliminowałam cukier z diety. „Śmiali się, gdy usiadłem przy fortepianie. Ale kiedy zacząłem grać…!” To kolejna formuła, która bazuje na luce informacyjnej i wrodzonej ciekawości odbiorcy.

7. Bez wysiłku

Zrzuć 10 kg w miesiąc bez ćwiczeń i diety Pozbądź się trądziku bez wydawania fortuny. Jak zarabiać od razu i bez inwestowania? Któż nie chciałby się tego dowiedzieć, jeśli przetestował wszystkie możliwe diety. Albo właśnie założył swoją pierwszą firmę. 

8. Przestroga

Prowadzisz fanpage? Te błędy zniszczą go już na starcie. 9 na 10 młodych matek robi to źle Ty też? Każdy z nas chce ustrzec się przed błędami. Dlatego, jeśli temat będzie bliski odbiorcy, na pewno będzie chciał dowiedzieć się czegoś więcej.

9. Siła autorytetu

Śpiewaj jak Edyta Górniak. Pisz, jak Olga Tokarczuk. Naucz się tańczyć jak Katarzyna Cichopek. Wykorzystaj siłę porównania. Żeby zadziałało, musisz najpierw znaleźć kogoś, kto jest autorytetem dla Twoich czytelników.

10. Statystyki, dane, liczby

Pracował tylko godzinę dziennie i zarobił 100 000 w miesiąc Pozyskał 50 klientów w jeden dzień. Nic tak nie przemawia do wyobraźni, jak twarde dane. To one uwiarygodniają przekaz i sprawiają, że czytelnik chce poznać szczegóły.

Skuteczny nagłówek — czyli jaki

Skuteczny nagłówek — czyli jaki

Skuteczny nagłówek powinien odesłać do wartościowego tekstu. Co to oznacza w praktyce? Potraktuj nagłówek, jak obietnicę, a tekst, jak jej spełnienie. Unikaj clickbaitów, czyli chwytliwych nagłówków, które odsyłają do słabych tekstów. Zaciekawiaj, ale nie zdradzaj wszystkiego w tytule. A przede wszystkim – testuj. Stwórz kilka nagłówków, bo ten pierwszy rzadko okazuje się tym najskuteczniejszym.

Dowiedz się więcej!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments