6 narzędzi, dzięki którym Twoja strona zacznie sprzedawać

Kiedyś strony internetowe stanowiły rodzaj wizytówki — proste witryny typu one-page lub witryny z kilkoma zakładkami z małą ilością tekstu. Obecnie, firmowa witryna internetowa jest potężnym narzędziem marketingowym. Jak przygotować stronę internetową, aby była Twoim sprzymierzeńcem w sprzedaży? Co powinno się na niej znaleźć, aby przynosiła zyski?

6 narzędzi dzięki którym Twoja strona internetowa zacznie sprzedawać

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Firmowy blog

Prowadzenie firmowego bloga przynosi wiele korzyści — zarówno wizerunkowych, jak i sprzedażowych. Atrakcyjne treści, dopasowane do Twojej grupy docelowej, sprawią, że zyskasz rzeszę wiernych czytelników. Część z nich zmieni się w Twoich klientów.

Firmowy blog to miejsce, w którym możesz również dzielić się swoją wiedzą. Dzięki temu z czasem staniesz się ekspertem w swojej branży. Efekt? Kiedy ktoś będzie potrzebował produktu lub usługi, którą oferujesz, pierwszym co przyjdzie mu do głowy, będzie nazwa Twojej marki. Prowadzenie firmowego bloga to doskonały sposób promocji swoich produktów lub usług. Nie chodzi tu jednak o nachalną reklamę. Warto łączyć ciekawe tematy z lokowaniem produktu. Przykład? 5 sprawdzonych trików, które pozwolą Ci ukryć krągłości. Taki artykuł mógłby napisać właściciel sklepu z ubraniami dla kobiet plus size.

Odzież, którą można kupić w tym e-sklepie, mogłaby posłużyć jako przykład takich sprawdzonych sposobów. Dlaczego jeszcze warto prowadzić firmowego bloga? Dzięki temu dostarczasz na stronę nowe treści, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej. Warunek jest jeden (a nawet dwa) – wpisy powinny być zoptymalizowane pod SEO oraz dodawane systematycznie.

Blog jako narzędzie do sprzedaży

Opinie klientów

Szacuje się, że ponad 60% konsumentów, którzy mają dostęp do sieci, szuka opinii na temat produktów i usług w internecie. Spraw, aby nie musieli szukać daleko. O swoim produkcie możesz napisać wszystko. Dopiero opinia klientów jest dowodem spełnionej obietnicy, swoistym dowodem społecznym. Zadbaj o to, aby takie opinie pojawiły się nie tylko na Twojej stronie, ale również na firmowym fanpage’u oraz wizytówce Google. Jednym słowem — wszędzie tam, gdzie potencjalny klient może szukać informacji o Twojej firmie.

Czy istnieje opinia idealna? Najlepiej, gdy taka recenzja rozwiewa obiekcje, wątpliwości potencjalnego klienta.

Opinie klientów jako narzędzie do sprzedaży w internecie.

Pixel Facebooka

Jeśli prowadzisz firmową stronę na Facebooku, Pixel to absolutne must have. Dlaczego? Ponieważ ten kod, umieszczony na stronie, pozwoli Ci dotrzeć z reklamą do osób, które odwiedziły Twoją witrynę (a nawet jej konkretne podstrony). To świetny sposób, aby przypomnieć się niezdecydowanym i odzyskać porzucone koszyki.

Piksel Facebook jako narzędzie do sprzedaży

Tag remarketingowy Google Ads

Jeśli prowadzisz kampanię Google Ads, nie zapomnij o dodaniu na stronę tagu remarketingowego. Jak działa remarketing? Na kojarzysz sytuację, gdy na odwiedzanych przez Ciebie stronach, pojawiały się reklamy produktów, które niedawno przeglądałeś (albo nawet dodałeś do koszyka). To tzw. reklama kontekstowa Google Ads. Działa świetnie, gdy klient zrezygnował z zamówienia na jednym z końcowych etapów lub gdy brak finalizacji zamówienia był spowodowany przerwą w dostawie internetu.

Kod Remarketingowy Google Ads

Odnośnik do mediów społecznościowych

Bardzo rzadko użytkownicy podejmują decyzję o zakupie spontanicznie. Najczęściej potrzebują więcej czasu. Chcą Cię poznać i ostatecznie się przekonać, czy warto.

Właśnie dlatego potencjalni klienci, zanim zdecydują się na zakup, zaczynają obserwować profil sklepu w mediach społecznościowych. Daj im ku temu okazję. Zaproś użytkowników Twojej witryny do polubienia fanpage’a na Facebooku, profilu na Instagramie, a w przypadku klientów B2B – firmowego profilu na LinkedInie. Pamiętaj, że media społecznościowe to miejsce, w którym Twoi klienci spędzają dużo czasu. Wykorzystaj to.

Media Społeczniściowe które sprzedają

Google Analytics

Google Analytics to narzędzie, które pozwoli Ci mierzyć skuteczność działań marketingowych w Twojej firmie. Dzięki temu systemowi dowiesz się również, kim są Twoi odbiorcy, ile czasu spędzają na stronie oraz skąd na nią trafiają. Google Analytics pozwala również mierzyć wskaźnik konwersji oraz zwrot z inwestycji. To tylko niektóre z licznych możliwości, jakie oferuje Google Analytics.

Google analytcis narzedzie które sprzedaje w sieci

Strona, która sprzedaje — podsumowanie

Wymienione narzędzia nie sprzedają w sposób bezpośredni. Dopiero odpowiednie wykorzystane, pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż. Blog na nic się zda, jeśli treści będą dodawane rzadko, a opinie, nie pojawią się, jeśli klienci nie zostaną odpowiednio zachęceni do jej wyrażenia. Jednak odpowiednio wykorzystane pozwolą Ci zwiększyć konwersję i zyskać klientów, którzy będą do Ciebie wracać.

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments