7 najczęstszych błędów w kampanii Google Ads
Kampania w płatnych wynikach wyszukiwania pozwoli CI niemal natychmiast dotrzeć do osób, które poszukują usług lub produktów, takich jak Twoje. Bardzo często możesz spotkać się jednak z opinią, że Google Ads nie działa. Co więcej — sam możesz dojść do takiego wniosku po swojej pierwszej kampanii. Czy rzeczywiście kampania Google Ads w pewnych sytuacjach może być nieskuteczna? Z czego to wynika? Jakie błędy sprawiają, że Google Ads nie przynosi spodziewanych efektów?
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Brak jakiejkolwiek struktury kampanii
Bardzo często, początkującym reklamodawcom wydaje się, że struktura kampanii nie ma znaczenia, co skutkuje późniejszym bałaganem. Innym powodem jest niewielki budżet, który uniemożliwia jakikolwiek podział. Tymczasem, rozbudowana struktura konta została wprowadzona nie bez powodu. Podział na kampanie i grupy reklam ma pomóc w zarządzaniu i optymalizacji. Brak logicznego podziału może znacznie to utrudnić. A co za tym idzie — uniemożliwić ocenę skuteczności Google Ads.
Źle dopasowane słowa kluczowe
Nie chodzi tutaj wyłącznie o wybór konkretnych fraz, ale również o ich dopasowanie. Stosowanie, domyślnego dopasowania przybliżonego powoduje, że na stronie pojawia się bezwartościowy ruch, przypadkowi użytkownicy, którzy nie zostaną Twoimi klientami. Z kolei, dopasowanie ścisłe może spowodować, że Twoja reklama będzie się rzadko wyświetlać, ponieważ dana fraza nie będzie często wyszukiwana przez użytkowników. W tym przypadku nie ma jednej, złotej zasady. Wszystko bowiem zależy od rodzaju Twojego biznesu i celu kampanii. Jedno jest pewne — rodzaj dopasowania w Google Ads, należy dobrze przemyśleć.
Brak wykluczeń
Dzięki wykluczeniom Twoja reklama będzie się wyświetlać wyłącznie osobom, na których Ci zależy. Przykładowo, jeśli sprzedajesz sukienki, ale Twoje ceny nie przypominają tych z “sieciówek”, wybierając frazę sukienki na lato, powinieneś wykluczyć słowo “tanie” i wszystkiej jego odmiany. Dzięki temu, jeśli ktoś wpisze zapytanie “tanie sukienki na lato”, Twoja reklama się nie pojawi. Dzięki temu wyeliminujesz osoby, które mogłyby kliknąć reklamę, tylko z ciekawości.
Nieprzemyślany budżet
Wbrew pozorom, ograniczony budżet nie oznacza wcale, że kampania Google Ads nie ma sensu. W takiej sytuacji należy mierzyć siły na zamiary. Przykładowo, jeśli Twój dzienny budżet to 20 zł, a koszt jednego kliknięcia wybrane przez Ciebie słowo kluczowe, to koszt rzędu 9 zł, nie masz co liczyć na jakikolwiek zakup. Przy małym budżecie lepiej zdecydować się na bardziej szczegółowe, zazwyczaj mniej konkurencyjne frazy kluczowe. Często są one bardziej opłacalne sprzedażowo niż te bardziej ogólne.
Niezoptymalizowana strona docelowa
Nawet najbardziej zachęcająca reklama na nic się zda, jeśli strona, na którą trafi użytkownik, okaże się rozczarowaniem. Pamiętaj, że każda reklama jest pewnego rodzaju obietnicą. Strona docelowa ma być natomiast jej spełnieniem. Częstym błędem jest skierowanie użytkownika na stronę główną. Pamiętaj, że internauci nie lubią tracić czasu. Nie licz na to, że “zwiedzą” całą Twoją stronę. Użytkownicy Google chcą bardzo szybko znaleźć to, czego szukają. Ułatw im to i wybieraj takie podstrony, które odpowiadają treści reklamy. To zresztą również jeden z czynników oceny jakości reklamy przez algorytm Google.
Brak kontroli nad kampanią
Kolejnym błędem jest uruchomienie kampanii bez jej późniejszej optymalizacji np. wprowadzenia, wspomnianych już, wykluczeń. Na dodatek,początkujący reklamodawcy bardzo często ufają automatycznym podpowiedziom Google, np. co do strategii wyświetleń, automatycznego ustalania stawek, czy możliwości ekspresowego uruchomienia kampanii. Pamiętaj, że celem Google (jak każdego systemu reklamowego), jest jak największy zysk. A to oznacza, że nie wszystkie “automatyczne” rozwiązania i sugestie pozwolą Ci, efektywnie wykorzystać budżet.
Błędna ocena kampanii
Wysoki CTR, czyli stosunek kliknięć do liczby wyświetleń, nie zawsze przekłada się na konwersję, np. na sprzedaż. Czasem rzadsze kliknięcia mogą świadczyć o tym, że na Twojej stronie pojawiają się osoby, które naprawdę są zainteresowane Twoją ofertą.Jednym ze wskaźników, które warto brać pod uwagę przy ocenie kampanii, oprócz CTR I CPC (koszt za kliknięcie), jest koszt konwersji. Dzięki niemu będziesz mógł sprawdzić zwrot z inwestycji, czyli to, czy kampania Ci się opłaciła.
Błędy w kampanii Google Ads — podsumowanie
Jak widać — skutecznej kampanii w płatnych wynikach wyszukiwania nie da się uruchomić w pięć minut. Szczególnie jeśli to Twój pierwszy raz. Google Ads to potężne narzędzie reklamowe. Niestety, na niedoświadczonych reklamodawców czeka wiele pułapek, które prowadzą do “przepalenia” budżetu i braku efektów. Jeśli zatem nie masz czasu, aby dobrze poznać zasady działania Google Ads, lepszym i bardziej opłacalnym rozwiązaniem będzie zwrócenie się o pomoc do agencji SEO/SEM.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu