Analityka na stronie internetowej

Analityka na stronie internetowej

Zapytaj o ofertę

Obecnie, firmowa strona internetowa to coś więcej niż wizytówka Twojego biznesu. Dzięki analityce internetowej możesz zdobyć wiele przydatnych informacji, zarówno na temat użytkowników witryny, jak i tego, w jaki sposób odbierają Twoją ofertę. W dzisiejszym artykule krótko omówimy, jakie narzędzia są niezbędne, jeśli chodzi o analitykę na stronie internetowej. 

Analityka internetowa na stronie WWW — dlaczego warto 

Często jest tak, że nasze wyobrażenie o potrzebach i oczekiwaniach, nijak się ma do rzeczywistości. Czasem wystarczy zmienić jeden element, by zwiększyć konwersję. Żeby jednak tak się stało, potrzebna jest analiza dotychczasowych działań. Wdrożenie i testowanie różnych rozwiązań. Dzięki temu Twoje działania marketingowe staną się skuteczniejsze, a sprzedaż większa . Bez analityki internetowej, zgadujesz, wróżysz z fusów i prawdopodobnie wydajesz więcej. A przecież wcale nie musi tak być. Zmień swoją stronę internetową w najlepszego sprzedawcę, dzięki kilku przydatnym narzędziom. 

Analityka internetowa na stronie WWW — dlaczego warto 

Sprawdź naszą ofertę

Analityka internetowa na stronie WWW — z czego warto korzystać

Google Analytics 

To darmowe narzędzie od Google jest chyba najbardziej znanym systemem do analizy ruchu i konwersji na stronie WWW. Z naszych doświadczeń wynika jednak, że większość właścicieli stron internetowych nie wykorzystuje w pełni możliwości, jakie daje GA. Zainstalowanie kodu GA w witrynie to dopiero początek. Kluczowa jest bowiem optymalizacja tego narzędzia, by zbierał informacje, które faktycznie będą dla Ciebie istotne. Przykład? Wdrożenie raportu e-commerce w przypadku sklepu internetowego. Dzięki temu, dowiesz się, które strony produktowe są najbardziej dochodowe, porównasz różne kanały sprzedażowe pod kątem skuteczności oraz poznasz ścieżkę zakupową klienta. To oczywiście nie wszystko. Dzięki odpowiednio skonfigurowanym celom, otrzymasz wartościowe dane, bez względu na to, jaki biznes prowadzisz. Począwszy od danych demograficznych, na źródle, z jakiego trafił do Ciebie potencjalny klient, kończąc. Dobrym przykładem są tutaj tagi UTM, czyli znaczniki dodawane do linka. Dzięki nim możesz rozgraniczyć ruch z Facebooka (płatny i bezpłatny). Dzięki UTM-om dowiesz się także, która kampania (Facebook czy Google Ads) przyniosła Ci największy ruch i sprzedaż. 

Analityka internetowa na stronie WWW — z czego warto korzystać

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Analityka w Google Search Console 

To darmowa platforma, dzięki której sprawdzisz, jak Twoja witryna jest oceniana przez Google’a. Co ważne, otrzymasz powiadomienie, jeśli na stronie pojawią się błędy lub problemy, a także sprawdzisz status indeksowania strony. Ponadto, w Google Search Console, a dokładnie, w raporcie skuteczność, sprawdzisz na jakie zapytania Twoja strona pojawia się w Google i które z nich powodują kliknięcia. Poznasz również średni CTR (stosunek wyświetleń do kliknięć) oraz średnią pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, zarówno w tekstowych, jak i graficznych. W Google Search Console dowiesz się również, jak Twoja strona “radzi sobie” na urządzeniach mobilnych. Jeśli na razie nie chcesz inwestować w płatn narzędzia do monitorowania strony WWW, GCS pomoże Ci na starcie w optymalizacji witryny pod wyszukiwarkę. Pamiętaj jednak, że na dłuższą metę, lepiej powierzyć to zadanie specjaliście SEO.

Analityka w Google Search Console

Sprawdź naszą ofertę

Analityka w Google Tag Manager 

Wprawdzie Google Tag Manager nie jest narzędzie stricte analitycznym, ale dzięki niemu możesz śledzić różne niestandardowe typy zdarzeń w Google Analytics. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że możesz to zrobić bez znajomości kodu strony i zatrudniania programisty. Jakie możliwości daje Google Tag Manager? Dzięki niemu będziesz mógł instalować najróżniejsze kody (np. Pixel FB, Tagi Google Ads), śledzić takie zdarzenia, jak wysłanie zapytania, kliknięcie w link lub w przycisk, obejrzenie filmu przez użytkownika, przescrollowanie (przewinięcie strony). czy nawet czas spędzony na stronie.

Analityka Internetowa Google Tag Manager

Zapytaj o ofertę

Analityka w Hotjar 

To narzędzie, które pozwoli Ci zobaczyć, jak użytkownicy poruszają się po stronie, na czym się zatrzymują, w co klikają, a co jest dla nich kłopotliwe lub niezrozumiałe. Wystarczy, że dodasz kod śledzący na stronę lub użyjesz do implementacji Google Tag Managera, a uzyskasz dostęp do nagranych sesji oraz map cieplnych strony. Dzięki temu dowiesz się, czy zaproponowane przez Ciebie rozwiązania zdają egzamin, a witryna jest przyjazna dla użytkowników. Z Hotjara możesz korzystać zarówno w wersji bezpłatnej, jak i płatnej. W tym pierwszym przypadku, narzędzie rejestruje sto sesji. By nagrywać kolejne, musisz usunąć te stare. Ograniczenie jest zatem ilościowe, a nie jakościowe. Jak widzisz, nawet w bezpłatnej wersji, Hotjar jest cennym źródłem informacji na temat interakcji potencjalnych klientów z Twoją firmową witryną. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś skorzystał z płatnej wersji. Wówczas ograniczenie ilościowe przestanie być problemem.

Analityka na stronie internetowej - Hot Jar

Dowiedz się więcej!

Analityka w Facebook Analytics 

Jak sama nazwa wskazuje, to narzędzie, które znajdziesz na portalu Zuckerberga. Dzięki niemu możesz uzyskać dane pochodzące nie tylko z fanpage’a, ale również ze strony internetowej czy aplikacji mobilnej. Choć FA nie jest tak zaawansowany jak Google Analytics, dzięki filtrom możesz porównywać ze sobą różne kanały. A jak się dostać do Facebook Analytics? Wystarczy, że wejdziesz w Menager firmy lub Managera reklam, a następnie, z rozwijanego menu, wybierasz zakładkę “statystyki”.

Analityka Facebook Ads

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Analityka w Albacross

To stosunkowo mało znane narzędzie, dzięki któremu dowiesz się, jakie firmy odwiedzają Twoją stronę internetową. Taką informację możesz wykorzystać na wiele sposobów. Po pierwsze, dzwoniąc. Każdy handlowiec wie, że dużo łatwiej rozmawia się z potencjalnym klientem, gdy ten już zna firmę i sam poszukuje rozwiązania, niż z osobą, która styka się z marką po raz pierwszy. Podobnie jest w przypadku komunikacji e-mailowej czy za pośrednictwem Messengera. Po drugie, mając nazwy konkretnych firm, możesz spróbować stargetować na nie (a konkretnie na pracowników i osoby decyzyjne), reklamę na LinkedInie. W przeciwieństwie do innych przedstawionych narzędzi, Albacross jest płatny. Istnieje jednak możliwość skorzystanie z czternastodniowego bezpłatnego okresu próbnego. Po tym czasie możesz wybrać jeden z trzech wariantów cenowych: czterdzieści, czterysta lub tysiąc euro miesięcznie, w zależności od wielkości firmy i Twoich potrzeb.

Analityka na stronie internetowej — podsumowanie

Dowiedz się więcej!

Analityka na stronie internetowej — podsumowanie

Jak widzisz, w sieci znajdziesz wiele narzędzi, które dostarczają wiele przydatnych informacji na temat potencjalnych klientów. Wiedza ta to klucz do coraz skuteczniejszych działań marketingowych, przyjaznej oraz intuicyjnej strony WWW, a co za tym idzie — większego ruchu i sprzedaży. Część z nich pozwoli Ci zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania, a inne sprawią, że użytkownicy zostaną na stronie i zmienią się w klientów. 

Sprawdź to, a przekonasz się, że czas i pieniądze włożone w analitykę internetową to najlepsza inwestycja.

Analityka na stronie internetowej — podsumowanie

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

 

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments