Analiza słów kluczowych — z których narzędzi warto korzystać?
Wybór fraz kluczowych to jeden z najważniejszych etapów SEO i pozycjonowania strony.
Na szczęście ani specjaliści SEO, ani copywriterzy nie muszą wróżyć z fusów. Z pomocą przychodzą im narzędzia propozycji fraz kluczowych. Na rynku dostępne są zarówno darmowe, jak i płatntne propozycje. Jakie dają możliwości? Z których narzędzi warto korzystać? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.
Badanie słów kluczowych — dlaczego warto
Jak już wspominaliśmy, analiza słów kluczowych to podstawa, jeśli chodzi o SEO. Nie chodzi tutaj o jednorazowe zlecenie optymalizacyjne (częstotliwość występowania określonych fraz na danych podstronach), ale również o dostarczanie contentu na bieżąco.
To zadanie najczęściej pełni firmowy blog. Ale co zrobić, gdy pomysły na artykuły się kończą? Najlepiej sprawdzić, czego użytkownicy szukają. Jakie pytania zadają wyszukiwarce. A następnie dać im odpowiedź, w postaci wyczerpującego artykułu. Gdzie jeszcze przyda się analiza słów kluczowych? Oczywiście w przypadku Google Ads, a dokładniej, reklamy tekstowej w wynikach wyszukiwania. W każdym z tych przypadków, dobór właściwych fraz pozwoli Ci, wygenerować wartościowy ruch na stronie. Innymi słowy, dotrzeć do potencjalnych klientów,
Darmowe narzędzia propozycji słów kluczowych
Planer słów kluczowych Google.
To jedno z najpopularniejszych darmowych narzędzi do analizy słów kluczowych. Choć planer ten jest darmowy, dostęp do niego mają jedynie właściciele konta reklamowego Google Ads. Nie znajdziesz go więc ot tak, w wynikach wyszukiwania. A jakie daje możliwości? Po wpisaniu słowa lub całej frazy, system wygeneruje inne propozycje. Zobaczysz również prognozowaną średnią liczbę wyszukiwań w skali miesiąca. Miej jednak na uwadze fakt, że są to dane szacunkowe, obliczane na podstawie historycznych wyszukiwań. Z racji tego, że narzędzie to powstało z myślą o reklamodawcach, zobaczysz również średni koszt za kliknięcie w reklamę, która na tę frazę się wyświetla. Jeśli nie zajmujesz się pozycjonowaniem zawodowo i nie chcesz inwestować w płatne narzędzia, ten planer od Google’a w zupełności Ci wystarczy.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Badanie Słów Kluczowych – Google Trends
Jak sama nazwa wskazuje, to również narzędzie od Google. Przydaje się szczególnie, jeśli na swoim firmowym blogu chcesz poruszać tematy na czasie. Takie, które zyskują popularność. Frazy możesz wyszukiwać na podstawie kategorii tematycznych albo wpisać dane hasło samodzielnie.
Sprawdź naszą ofertę
Analiza Słów Kluczowych w Answer The Public
Answer The Public to darmowe narzędzie SEO, które pokazuje różne kombinacje fraz kluczowych i pytań, zadawanych przez użytkowników “wujkowi Google”. Sprawdzi się doskonale przy tworzeniu nagłówków w artykułach blogowych, a także przy pozycjonowaniu long tail (na wielowyrazowe, szczegółowe frazy kluczowe). Minusem Answer The Public jest dobowy limit wyszukiwań oraz brak statystyk miesięcznej liczby wyszukiwań.
Dowiedz się więcej!
Narzędzie do propozycji słów kluczowych – Ubersuggest
To narzędzie działa podobnie, jak planer słów kluczowych Google. Znajdziesz tutaj średnią liczbę wyszukiwań, propozycje słów kluczowych, CPC, a także informacje o backlinkach.
Niestety, w darmowej wersji możesz wyszukać tylko kilka fraz dziennie.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Analiza Słów Kluczowych w Keywordtool.io
To narzędzie posiada z kolei funkcję autouzupełniania, co pozwala wygenerować nawet kilkadziesiąt fraz kluczowych z długiego ogona, na podstawie Twojej propozycji. Dodatkowo, możesz wybrać typ wyszukiwania (obraz, wideo, aktualności).
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Sugestie wyszukiwarki
Cennym źródłem informacji na temat popularnych fraz kluczowych jest również wyszukiwarka. Wystarczy, że wpiszesz konkretne zapytanie, a na dole wyników wyszukiwania, pojawią się sugestie podobnych zapytań.
Płatne narzędzia propozycji słów kluczowych
Analiza Słów Kluczowych – Senuto
To płatne narzędzie do analizy widoczności strony w Google i analizy słów kluczowych.
Oprócz tego, w zakładce Baza Słów Kluczowych, istnieje możliwość wygenerowania raportu z pytaniami, które użytkownicy wpisują w Google. Dzięki temu nigdy nie zabraknie Ci pomysłów na nowe artykuły.
Narzędzie do propozycji słów kluczowych – Semstorm
Alternatywą dla Senuto jest Semstorm. Tutaj również znajdziesz narzędzia propozycji słów kluczowych: sugestie oraz generator tematów.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Achrefs
Jeśli założysz konto Achrefs, uzyskasz dostęp do Keywords Explorera. Znajdziesz tutaj informacje o liczbie wyszukiwań danej frazy, jej konkurencyjności, czy tematyce stron, na które pozycjonują się na tę frazę. Jak zapewniają twórcy tego narzędzia, baza słów kluczowych jest aktualizowana na bieżąco.
Analiza słów kluczowych — podsumowanie
Jak widzisz, badanie słów kluczowych Google nie musi być trudne. Jeśli nie wiesz, jakie tematy interesują Twoich potencjalnych klientów, na jakie frazy warto się pozycjonować, zaufaj analityce. Przekonasz się, że to będzie Twój najlepszy doradca.
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu