Black Friday 2019 – jak przygotować swój biznes na Czarny Piątek

Jesteś już gotowy na Black Friday? Jeśli nie, to ostatni dzwonek, aby to zrobić.
W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak przygotować e-sklep pod sprzedaż w tym gorącym okresie.

Black Friday 2019 - jak przygotować biznes

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Black Friday 2019 – kiedy przypada i co to jest

Black Friday przypada zawsze w ostatni tydzień listopada. W tym roku Czarny Piątek obchodzimy dokładnie 29 listopada. Datę tę można uznać za początek przedświątecznej gorączki zakupowej. Po Black Friday czeka nas bowiem Cyber Monday (2 grudnia). To właśnie w Black Weekend trwają największe wyprzedaże. Choć oczywiście na tym nie koniec, bo za chwilę obchodzimy Mikołajki i Dzień Darmowej Dostawy (10 grudnia). Jak widać, sezon przedświąteczny obfituje w okazje do zakupu. Twoja w tym głowa, aby klienci wydali pieniądze właśnie w Twoim sklepie.

Black Friday 2019

Black Friday 2019 – jak przygotować sklep internetowy

Dedykowane podstrony

W sklepach stacjonarnych zaraz po tym, jak z półek znikają znicze, pojawiają się świąteczne dekoracje. Dlaczego Ty, nie miałbyś stworzyć specjalnych, dedykowanych banerów, sliderów i oczywiście podstron, które przydadzą Ci się do kampanii reklamowej Google Ads czy na Facebooku. Niech znajdą się tam produkty objęte promocją w ramach Black Friday. Pamiętaj jednak o tym, aby wcześniej sprawdzić, co w Twoim e-sklepie sprzedaje się najlepiej, a które produkty zanotowały ostatnio spadek. Wykorzystaj tę wiedzę w praktyce i stwórz np. zestawy produktowe.

Black Friday 2019

Gigantyczna przecena

Jeśli zastanawiałeś się, kiedy faktycznie warto obniżać ceny (i to bardzo), teraz masz odpowiedź. Rabat w wysokości 10 czy 15% na nikim nie zrobi wrażenia. A Twoja oferta zniknie w tłumie. W Black Friday — jak mawiał niegdyś Zygmunt Chajzer, idź na całość. Uwierz, że przeceny na poziomie 50%, 60% nie będą przesadą. Kieruj się przy tym jedną zasadą. Przeceniaj z głową, tzn. tylko wybrane produkty. Stosuj ograniczniki — czasu i ilości. To zmotywuje część niezdecydowanych konsumentów. Szczególnie tych, którzy niedawno dodali produkt do koszyka, ale coś powstrzymało ich przed zakupem (słowo klucz: remarketing).

Black Friday 2019

Wyjątkowa oferta

Miej na uwadze jednak to, że wszyscy będą kusić klientów rabatami w Czarny Piątek Okres wielkich przecen to zatem doskonała okazja, aby pokazać swoją unikalną propozycję sprzedaży. Coś, co wyróżni Cię na tle konkurencji i co tylko Ty możesz zaoferować klientowi. Masz dwie opcje. Pierwsza z nich, łatwiejsza, polega na sprawdzeniu, co działało w Twojej branży do tej pory. To bezpieczny wariant, który wygeneruje sprzedaż na przyzwoitym poziomie. Druga opcja to kampania nieszablonowa. Coś takiego, na co nikt się jeszcze nie odważył. Coś, co będzie tylko Twoje. Być może to ryzykowny krok, ale jeśli trafisz, to rozbijesz bank.

Black Friday

Możliwość szybkich zakupów

Black Friday to wstęp do wielkiej, przedświątecznej gorączki. A wtedy konsumenci biegają z zakupami, nie tylko w tzw. przestrzeni realnej, ale także online. Twój klient chce kupić dobrze i szybko, więc nie mnóż przed nim przeszkód. Skróć maksymalnie ścieżkę zakupową.  Pamiętaj również, że szybkie zakupy powinny oznaczać również ekspresową dostawę. Nie ograniczaj się wyłącznie do usług Poczty Polskiej. Zaoferuj swoim klientom różnorodne metody dostawy. Zadbaj o to, aby nie musieli czekać na przesyłkę od Czarnego Piątku, aż do Dnia Darmowej Dostawy. Podobnie sprawa wygląda w przypadku metod płatności, im większy wybór, tym większa szansa, że klient wybierze Twój e-sklep spośród setek podobnych ofert.

Dostawa Black Friday

Strona przygotowana pod sprzedaż

Jeśli Twoja oferta jest gotowa, zadbaj również o kwestie techniczne. Sprawdź, czy strona jest dostosowany pod zakupy na urządzeniach mobilnych. Upewnij się również, jak serwer Twojego e- sklepu poradzi się z nagłym zwiększeniem ruchu. Nawet najlepsza oferta na nic się bowiem zda, jeśli strona będzie ładować się wolno albo co gorsza — jeśli serwer skapituluje.

Szybkość strony na black friday 2019

Uczciwość

Niestety, część sprzedawców zapomina o niej w Black Friday, podnosząc cenę na kilka tygodni przed Czarnym Piątkiem. Przez to 50% rabat oznacza tak naprawdę powrót do regularnej ceny. Podobnie sprawa wygląda w przypadku limitowanych produktów, ale promocji, które powinny mieć swój początek i koniec. Jeśli oferujesz rabat podczas Black Weekend, faktycznie zakończ ją w wyznaczonym terminie. A na kolejne okazje, zaproponuj coś innego. Dzięki temu, oprócz pieniędzy, zdobędziesz zaufanie. Wiarygodność bywa dziś przecież “towarem” deficytowym.

Black Friday 2019

Black Friday 2019 – podsumowanie

Black Friday to doskonała okazja, żeby zdobyć nowych klientów i zachęcić do zakupów tych niezdecydowanych. Kluczem do sukcesu jest stworzenie takiej oferty, żebyście zyskali wszyscy — zarówno Ty (sprzedawca), jak i Twój klient. Chodzi bowiem o to, aby klient w Czarny Piątek, faktycznie trafił na świetną okazję, która będzie opłacalna również dla Ciebie (jako właściciela sklepu).

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments