SEO i pozycjonowanie – czym różnią się te terminy i działania z nimi związane?
Bardzo często pojęcia SEO i pozycjonowanie są używane wymiennie. Tymczasem, chociaż oba dotyczą tej samej dziedziny, nie są ze sobą tożsame. Czym różni się SEO od pozycjonowania? Jakie zależności zachodzą między tymi pojęciami?
Co to jest SEO?
SEO to skrót od angielskich słów search engine (wyszukiwarka) oraz optimization (optymalizacja). SEO oznacza zatem wszystkie czynności związane z optymalizacją strony internetowej pod wyszukiwarki. Najpopularniejszą z nich jest oczywiście Google, dlatego obecnie optymalizuje się witryny zgodnie z wytycznymi tego światowego giganta. Optymalizacja obejmuje szereg działań w obrębie strony internetowej. Niektóre z nich są widoczne gołym okiem, inne dostrzeże wyłącznie wprawne oko programisty.
Content w służbie SEO
Zmiany na stronie widoczne dla użytkowników dotyczą głównie optymalizacji treści pod SEO. Co to oznacza w praktyce? Tworzenie tekstów, które zawierają frazy kluczowe, czyli takie słowa lub całe sformułowania, na które witryna będzie pozycjonowana. Wymagania związane z optymalizacją nie mogą jednak obniżać jakości tekstu. Należy bowiem pamiętać o tym, że content na stronie internetowej skierowany jest do użytkowników internetu, którzy mają stać się Twoimi klientami. Dlatego dobre teksty na stronę www powinny być wartościowe zarówno dla osób odwiedzających Twoją stronę, jak i dla robotów Google.
Optymalizacja kodu i grafiki
Optymalizacja witryny obejmuje również elementy widoczne tylko dla robotów odwiedzających Twoją stronę – takie jak, kod witryny, linkowanie wewnętrzne oraz grafika. Błędy w kodzie, brak opisów meta dla obrazków sprawią bowiem, że roboty będą miały problem z prawidłowym z indeksowaniem witryny. Co w konsekwencji utrudnia, a w niektórych przypadkach, uniemożliwia skuteczne pozycjonowanie.
Pozycjonowanie – więcej niż SEO
Pozycjonowanie obejmuje wszystkie działania, które mają spowodować, że dana strona osiągnie wysoką pozycję w Google na określone słowa kluczowe. Oznacza to, że SEO jest kluczową etapem w pozycjonowaniu. Jaka jest różnica? SEO obejmuje działania na stronie internetowej. Pozycjonowanie to działania podejmowane również poza witryną. Klasycznym przykładem jest tu pozyskiwanie linków odsyłających do pozycjonowanej strony, czyli link building. Reasumując – pozycjonowanie jest szerszym zagadnieniem, a SEO stanowi jedno z jego kluczowych etapów. Bez SEO nie może być mowy o skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej.
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu