Dlaczego Facebooku odrzucił reklamę — 5 najczęstszych powodów

Wybierasz cel. targetujesz grupę docelową reklamy, tworzysz kreację, ale dobrze wiesz, że to jeszcze nie koniec. Ostatni głos należy bowiem do Facebooka. Co zrobić, gdy Facebooku odrzucił reklamę? Odpowiedź brzmi: znaleźć przyczynę i ją usunąć. Oto 5 częstych powodów, przez które algorytm portalu nie chce zatwierdzić reklamy.

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Dlaczego Facebook odrzucił reklamę — jak to sprawdzić

Żeby sprawdzić, dlaczego reklama została odrzucona, najlepiej udać się do źródła. Jeśli nie znajdziesz tej informacji bezpośrednio w powiadomieniu o odrzuceniu reklamy, zapoznaj się zasadami dotyczącymi reklam, bezpośrednio na portalu. Zaglądając tam, zrozumiesz, dlaczego reklamy w ogóle są weryfikowane. Chodzi o to, aby na portalu nie pojawiły się treści niezgodne z prawem, promujące przemoc, dyskryminację, czy będące zwykłym oszustwem. Jak wygląda taki proces? Na początku reklamę sprawdza algorytm Facebooka, zarówno grafikę, treść, jak i stronę, do której reklama odsyła. Jeśli algorytm znajdzie coś podejrzanego, reklama będzie następnie weryfikowana przez pracowników Facebooka.

Dlaczego Facebook odrzucił reklamę — jak to sprawdzić

Częste przyczyny odrzucenia reklamy

  • Zbyt duża ilość tekstu na grafice

Według zaleceń twórców portalu, tekst nie powinien przekraczać 20% grafiki. Jeśli te proporcje zostaną nieznacznie zachwiane, reklama zostanie zatwierdzona, ale będzie miała mniejszy zasięg, czyli trafi do mniejszej liczby odbiorców. W skrajnych przypadkach, kiedy tekst dominuje na grafice, reklama zostanie odrzucona. Jak sprawdzić, czy grafika spełnia wymagania? Facebook udostępnia specjalne narzędzie do nakładek tekstowych, dzięki któremu zrobisz to w kilka sekund. Oczywiście od każdej reguły istnieją wyjątki. Tak jest i tym razem. Dotyczy to m.in. okładek płyt i książek, plakatów promujących eventy, obrazów produktów.

  • Niedozwolone elementy i tematy

Facebook odrzuci reklamę, na której znajduje się alkohol (lub inne używki), broń, akty przemocy, czy dyskryminacji. Zabroniona jest również promowanie treści dla dorosłych, pożyczek czy akcji groszowych. Nawet jeśli nie działasz w tych branżach, może się zdarzyć, że na zdjęciu pojawi się dwuznaczny element. Przykładowo, promocja posta o postanowieniach noworocznych, zostanie odrzucona, jeśli na zdjęciu pojawi się kieliszki i butelka szampana.

  • Przypisywanie cech

O co chodzi? Reklama może zostać odrzucona, kiedy treść lub obraz w reklamie sugeruje, posiadanie jakiejś cechy lub problemu. Przykładowo, może chodzić o przynależność do grupy wyznaniowej lub chorobę. Z tych powodów firmy, które działają, np. w segmencie związanym ze zdrowiem osobistym, muszą nieźle się nagimnastykować, aby Facebook zaakceptował reklamę, a odbiorcy właściwie odczytali przekaz.

  • Naruszenie praw osób trzecich

Chociaż sformułowanie to brzmi groźnie, najczęściej sprowadza się do nieświadomego wykorzystania elementów, które nie są Twoją własnością. Przykładowo, może być to logo jednego z uczestników wydarzenia kulturalnego albo sponsora imprezy.

  • Dyskryminacja

Facebook może mieć problem z zatwierdzeniem reklamy w sytuacji, kiedy jest ona kierowana wyłącznie do kobiet lub mężczyzn. Jeśli nawet algorytm przepuści taką reklamę za pierwszym razem, najprawdopodobniej otrzymasz na e-maila informację, na temat przeciwdziałaniu dyskryminacji przez Facebooka oraz prośbę o ponowne zapoznanie się z regulaminem portalu. Jeśli taka sytuacja będzie powtarzać się częściej, kolejne reklamy mogą zostać odrzucone.

Co zrobić, kiedy Facebook odrzucił reklamę

Co zrobić, kiedy Facebook odrzucił reklamę

Jeśli jesteś przekonany, że Twoja reklama została odrzucona przez pomyłkę (tak, pomyłki się zdarzają), skopiuj reklamę i przekaż ją do zatwierdzenia. Może okazać się, że tym razem, zostanie zatwierdzona bez problemu. Jeśli to nic nie dało, odwołaj się od decyzji i przekaż reklamę do ponownego sprawdzenia.

Dlaczego Facebooku odrzucił reklamę — podsumowanie

Jeśli Facebook odrzucił Twoją reklamę, nie wpadaj w panikę i nie twórz kolejnej kreacji od początku. Przeanalizuj ją na spokojnie. Sprawdź, czy nie narusza standardów społeczności, czy właściwy stosunek obrazu do tekstu został zachowany i najważniejsze — czy Facebook nie odrzucił Twojej reklamy przez pomyłkę.

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o