Google Ads dla e-sklepu —  który typ kampanii wybrać?

Google Ads dla e-sklepu — który typ kampanii wybrać?

Zapytaj o ofertę

Google Ads to system reklamowy, który pozwala dotrzeć do osób, które poszukują konkretnych produktów lub usług. Dlatego korzysta z niego wielu przedsiębiorców, w tym właściciele sklepów internetowych. W dzisiejszym artykule przybliżymy te rodzaje kampanii w Google Ads, które powstały właśnie z myślą o e-commerce.

Google Ads dla e-sklepu

Plusem kampanii Google Ads dla e-commerce jest duży stopień ich automatyzacji. Jest to szczególnie przydatne, gdy w sklepie internetowym jest duża liczba produktów.

Google Ads dla e-sklepu

Kampania zakupowa

Kampania produktowa, czyli Google Shopping to chyba najpopularniejszy rodzaj kampanii, jeśli chodzi o e-commerce. Żeby uruchomić reklamy Google Shopping, należy połączyć konto Google Ads z Google Merchant Center, a następnie wgrać plik produktowy ze sklepu internetowego. Dobra wiadomość jest taka, że najpopularniejsze systemy, takie jak Woocommerce, PrestaShop czy Shoper oferują dedykowane rozwiązania, dzięki którym z wygenerowaniem takiego pliku nie będzie problemu. W pliku każdy produkt jest opisany przy pomocy odpowiednich atrybutów. Część z nich jest obowiązkowa (np. tytuł, identyfikator, cena), a inne opcjonalne (np. cena promocyjna). Jak działa kampania zakupowa Google Ads? Po wpisaniu danego zapytania w Google, obok wyników tekstowych pojawi się właśnie reklama Google Shopping. Będzie to połączenie reklamy graficznej i tekstowej. Potencjalny klient zobaczy zdjęcie produktu oraz najważniejsze informacje o nim (np. cenę), już na stronie wyników wyszukiwania. Po kliknięciu w reklamę zostanie przekierowany na kartę produktową, bezpośrednio do sklepu internetowego. Należy pamiętać, że użytkownik zobaczy kilka propozycji, warto zatem czymś się wyróżnić: ceną, ofertą specjalną albo choćby zdjęciem produktu.

Kampania zakupowa

Reklama dynamiczna

Dynamic Search Ads (DSA) to kampania, która bazuje na zawartości Twojego e-sklepu i na jej podstawie, dopasowuje reklamy tekstowe do zapytania użytkownika. Zaletą reklam dynamicznych jest to, że nie trzeba samodzielnie wybierać słów kluczowych, ponieważ w nagłówku pojawia się dokładnie ta fraza którą wpisał użytkownik. Wada? Treść reklamy musi być dość uniwersalne, ogólna. Tak, aby pasowała do każdego zapytania potencjalnego klienta. Ważne! Przed uruchomieniem kampanii należy sprawdzić stan indeksowania sklepu przez Google’a, tzn. ile podstron zostało dodane do indeksu wyszukiwarki. Ponadto, warto sprawdzić, czy na tych podstronach są uzupełnione tagi, dzięki którym system odczyta ich zawartość 

Gallery Ads 

To stosunkowo nowy typ kampanii, dlatego może jeszcze nie być dostępny na wszystkich polskich kontach.Gallery Ads działa wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jak sama nazwa wskazuje, ma formę galerii w formie karuzeli. Na reklamę składa się od czterech do ośmiu grafik, trzy nagłówki i opis (maksymalnie siedemdziesiąt znaków). Jak wygląda płatność? Możliwości są dwie: za kliknięcie lub za przewinięcie minimum trzech grafik.

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny to idealna kampania, w przypadku użytkowników, którzy byli w sklepie internetowym, ale nic nie kupili. Dzięki tej kampanii niedoszli klienci zobaczą reklamy dokładnie tych produktów, które oglądali albo te, które dodali do koszyka, ale nie dokończyli zakupu. Żeby uruchomić taką kampanię, należy wgrać na stronę tag remarketingowy, a następnie zdarzenia niestandardowe, takie jak np. dodanie do koszyka.

Google Ads dla e-commerce — podsumowanie

W powyższym artykule omówiliśmy pokrótce najważniejsze kampanie Google Ads dla sklepu internetowego. Zabrakło w nim klasycznych reklam tekstowych, ponieważ w przypadku dużych e-sklepów stworzenie takiej kampanii — dobór fraz kluczowych i jej późniejsza optymalizacja mogą okazać się zbyt skomplikowane, a przede wszystkim, szalenie czasochłonne.

Zapytaj o ofertę

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o