Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Sprawdź naszą ofertę

Każdy, kto planuje działania promocyjne na Facebooku, zastanawia się, ile kosztuje reklama na Facebooku. Niestety, to trochę tak, jakby zapytać, ile kosztuje samochód. Na oba te pytania, nie ma jednej odpowiedzi. Koszt reklamy na Facebooku zależy bowiem od wielu czynników. Dziś omówimy najważniejsze z nich.

Jak działa system Facebook Ads

Zarówno Google Ads, jak i Facebook Ads są systemami aukcyjnymi. W praktyce oznacza to, że w ułamku sekundy algorytm decyduje o tym, która reklama wyświetli się użytkownikowi. 

Istotnym, ale nie jedynym czynnikiem, który na to wpływa, jest budżet reklamowy (dzienny lub całościowy), a w szczególności deklarowane CPC, czyli maksymalna kwota, jaką reklamodawca jest skłonny zapłacić za pożądaną akcję (wyświetlenie strony, wysłanie wiadomości, pozyskanie danych kontaktowych, zakup itd.). W przypadku Facebook Ads możesz je ustalić samodzielnie albo pozostawić ustawienie automatyczne — najniższy koszt. Uwaga! Jeśli ustawisz stawkę samodzielnie nie oznacza to wcale, że system za każdym razem wyda dokładnie tyle. Jak sama nazwa wskazuje, maksymalne CPC, to górna granica. Zazwyczaj koszt ten jest mniejszy. Co jeszcze wpływa na cenę reklamy na Facebooku? 

koszt reklamy na fb od czego zależy

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Od czego zależy koszt reklamy na FB

Jak już wspominaliśmy, kosz reklamy, czy raczej koszt konwersji, zależy od kilku czynników. 

Przyjrzyjmy się najważniejszym z nich. 

Cel reklamy

Na początku rozdzielmy dwie rzeczy. Mówiąc o celu reklamowym, nie mamy na myśli tego, co jest Twoim celem. Chodzi o cele reklamowe na Facebooku, takie jak: 

  • rozpoznawalność marki
  • zasięg
  • ruch
  • aktywność,
  •  instalacja aplikacji
  • wyświetlenia filmu
  • pozyskanie kontaktu
  • wiadomości
  • konwersje
  • sprzedaż z katalogu
  • ruch w firmie.

W praktyce oznacza to, że własne cele możesz realizować na różne sposoby, dzięki odmiennym celom reklamowym. Przykładowo, wiadomości możesz utrzymywać wybierając zarówno cel o tej samej nazwie, jak i decydując się na “zasięg”. Różnica w celach reklamowych polega jednak na pracy algorytmu. Jeśli wybierasz cel “wiadomości” algorytm będzie wyświetlał reklamę osobom, które będą najbardziej skłonne, by ją wysłać. Innymi słowy, nawet jeśli mamy tę samą grupę odbiorców, reklamy z innymi celami będą docierać do trochę innych użytkowników. Pamiętaj jednak, że najbardziej oczywisty wybór, nie zawsze bywa tym najtańszym. 

Jak działa system Facebook Ads

Dowiedz się więcej!

Umiejscowienie i rodzaj urządzenia 

W przypadku większości kampanii lepiej pozostawić umiejscowienie automatyczne, jednak istnieją takie, które niewielkim kosztem pozwalają sprowadzić użytkownika na stronę, a nawet generować konwersję. W niektórych branżach (modowej, parentingowej) świetnie sprawdza się Instagram. Podobnie jest w przypadku rodzaju urządzeń. Najczęściej ruch na urządzeniach mobilnych jest tańszy od tego na desktopach.

Kreacja reklamowa 

Dobra, czyli angażująca kreacja, obniża koszty reklamy. Działa to również w drugą stronę. 

Jeszcze do niedawna, reklama z grafiką, która miała za dużo tekstu (powyżej 20%), nie była przepuszczana. Obecnie, Facebook zmienił strategię — taka reklama jest droższa, Dociera do mniejszej liczby użytkowników za większe pieniądze. 

Konkurencja i wybór grupy odbiorców

Nie ma co ukrywać — koszt reklamy na Facebooku zależy od tego, ilu reklamodawców “walczy” o konkretną grupę odbiorców. Zasada jest prosta, im bardziej popularna grupa, tym reklama będzie droższa. Są grupy, których akcja kosztuje kilka groszy, a są takie, gdzie koszt konwersji to kilkadziesiąt złotych,

Brak wykluczeń lub nakładanie się grup odbiorców

Brak stosowania wykluczeń oraz zbyt podobnych grup odbiorców prowadzi do tego, że reklamodawca konkuruje sam ze sobą, a co za tym idzie — podwyższa koszt kliknięcia czy innej akcji. Do analogicznej sytuacji dochodzi, gdy ustawisz reklamę z różnymi celami, na tę samą grupę odbiorców. Zdarza się również, że właściciel fanpage’a konkuruje z wynajętą przez siebie agencją. Kiedy ten sam fanpage promowany jest w tym samym czasie z różnych kont reklamowych, zwiększysz koszty. 

Tania reklama na Facebooku 

Jednym z najtańszych celów reklamowych jest zasięg. Paradoksalnie, to cel bez żadnego konkretnego celu. Chodzi bowiem o to, by za jak najmniejszą cenę, dotrzeć do największej liczby odbiorców.

Ile kosztuje reklama - szacowanie budżetu

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Jak oszacować budżet reklamowy na Facebooku

Jeśli chcesz ustalić budżet, najpierw określ liczbę zestawów reklam, czyli to, ile grup odbiorców chcesz przetestować. Następnie, ustal budżet za pojedynczy zestaw reklam i pomnóż tę kwotę przez liczbę zestawów reklam. Wówczas poznasz wysokość budżetu dziennego. Z naszych doświadczeń wynika, że minimalna dzienna suma na zestaw reklam to 10 zł. Jeśli wolisz ustawić budżet całkowity, pomnóż otrzymaną sumę dzienną, przez liczbę dni kampanii. Jeśli nie chcesz przekroczyć ustanowionego budżetu, ustawa termin zakończenia kampanii. Możesz również ustawić limit kosztów na danym koncie reklamowym lub w konkretnej kampanii. 

Ile kosztuje reklama na Facebooku — podsumowanie 

Reklama na Facebooku może kosztować 5 zł (do czego zachęca Cię Facebook, ale my odradzamy), 5000 zł, a nawet 50000 zł. Facebook Ads jest na tyle demokratycznym systemem, że odnajdą się tu zarówno mali reklamodawcy, jak i firmy, które wydają miesięcznie tysiące złotych. Wszystko zależy bowiem od rodzaju biznesu oraz celu, który chcesz osiągnąć.

Zapytaj o ofertę

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments