Jak dobrać słowa kluczowe, które generują sprzedaż?

Bez względu na to, czy planujesz kampanię Google Ads, czy pozycjonowanie swojej firmowej strony, punktem wyjścia jest wybór fraz kluczowych. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak wybrać najlepsze frazy kluczowe dla Twojego biznesu. Takie, które wygenerują zysk.

Jak dobrać słowa kluczowe

Sprawdź naszą ofertę

Frazy kluczowe — co to jest

Słowa kluczowe (keywords) — nazywane też frazami kluczowymi — to ciąg znaków, związany z zapytaniem, które użytkownik wpisuje w okno wyszukiwarki, aby znaleźć konkretną informację w internecie. Frazy kluczowe odgrywają kluczową rolę w SEO i pozycjonowaniu strony.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Dobór słów kluczowych — dlaczego jest tak ważny?

Wybór odpowiednich fraz kluczowych to podstawa działań marketingowych w Google. Bez względu na to, czy chodzi o pozycjonowanie strony internetowej, czy kampanię w płatnych wynikach wyszukiwania. W przypadku pozycjonowania decyzja dotyczy tego, na jakie słowa kluczowe będzie wyświetlać się Twoja strona internetowa. Jeśli chodzi o Google Ads, dobór właściwych keywords w dużej mierze decyduje o skuteczności kampanii. W tym miejscu pojawia się pytanie, co to znaczy, że frazy kluczowe są dobre, odpowiednie?Jak rozpoznać, że słowa kluczowe zostały właściwie dobrane? Odpowiedź jest prosta. Są to frazy, które konwertują, czyli generują sprzedaż, a nie “puste” kliknięcia. Puste, czyli bezwartościowe. Takie, które generują ruch (czasem nawet bardzo duży), ale nie generują sprzedaży. O ile nieopłacalną kampanię Google Ads można w takiej sytuacji po prostu wyłączyć, o tyle w przypadku strategii pozycjonowania, źle dobrane słowa kluczowe, mogą spowodować długofalowe straty. Z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania będą bowiem trafiać użytkownicy, którzy nie staną się Twoimi klientami.

jak dobrać słowa kluczowe?

Wybór słów kluczowych — jak zrobić to dobrze?

Unikaj zbyt ogólnych fraz kluczowych

Przykładem fraz kluczowych, które powoduje na Twojej stronie duży ruch, a jednocześnie niewielką sprzedaż, są zbyt ogólne słowa kluczowe. Przykładowo, jeśli prowadzisz szkołę tańca, “taniec” będzie zbyt ogólną frazą kluczową. Dlaczego? Ponieważ nie odzwierciedla intencji użytkownika. Lepszym wyborem będzie “najlepsza szkoła tańca” “nauka tańca” nauka [określony rodzaj tańca]. Jeśli w ofercie znajduje się nauka pierwszego tańca weselnego, warto również wybrać frazy związane z tego typu usługą.

Wybierz dopasowane słowa kluczowe

Frazy kluczowe muszą być dopasowane do Twojej oferty oraz do zapytań użytkowników. Co to oznacza w praktyce? Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z luksusową, drogą bielizną, warto wybrać frazy kluczowe, które będą kojarzyć się z wysoką jakością. Inaczej do Twojego sklepu trafią klientki, które będą zdziwione, że biustonosz może kosztować 200 złotych.

Wykorzystaj frazy z długiego ogona

Zasada ta łączy się z tym, o czym pisaliśmy wyżej. Słowa kluczowe z tzw. długiego ogona, czyli kilkuwyrazowe frazy kluczowe, generują wartościowy ruch, ponieważ wskazują na intencje szukającego. Co więcej — są mniej konkurencyjne, co pozwala dość szybko zdobyć wysoką pozycję na te frazy. Podobnie sprawa wygląda w przypadku kampanii Google Ads, koszt kliknięcia fraz long tail jest zazwyczaj niższy, niż krótszych fraz, jednak w większości przypadków są to słowa kluczowe, które lepiej konwertują.

Dostosuj się do zmian w Google

Obecnie dla Google’a najbardziej wartościowe są te strony internetowe, które odpowiadają na zapytania użytkowników. Właśnie dlatego odchodzi się powoli od pozycjonowania na konkretne słowa kluczowe, na korzyść tzw. pozycjonowania tematycznego. Przykładowo, serwis internetowy zajmuje topowe pozycje na wszystkie frazy związane z tematem migreny. Dużą rolę w tym względzie odegrały najnowsze technologie (asystent Google i wyszukiwanie głosowe). Obecnie zapytania użytkowników stały się bowiem bardziej naturalne, zamieniły się w typowe pytania, jakie zadają w codziennych sytuacjach. Warto o tym pamiętać, kiedy będziesz wybierać frazy kluczowe dla swojego biznesu.

Słowa kluczowe — przydatne narzędzia

Podstawowym i jednym z najlepszych narzędzi tego typu jest planer słów kluczowych od Google’a.  Jeśli masz konto Google Ads, możesz sprawdzić propozycję fraz kluczowych dla swojej firmy, a także historyczną oraz prognozowaną liczbę wyszukiwań danego słowa kluczowego. Z kolei, przy doborze słów kluczowych z długiego ogona warto skorzystać z generatora long tail, np. Smalls SEO Tools oraz Answer The Public.

 Jak dobrać słowa kluczowe?

 

Jak wybrać słowa kluczowe — podsumowanie

Od wyboru słów kluczowych zależy to, jacy użytkownicy trafią na Twoją stronę. Zamiast walczyć o wysoką pozycję na kilka ogólnych fraz bądź widoczny w wyszukiwarce dla Twoich potencjalnych klientów. Wybieraj frazy kluczowe pod kątem intencji użytkowników. Postaw na frazy z długiego ogona, naturalne zapytania oraz pozycjonowanie tematyczne, na nieograniczoną liczbę słów kluczowych.

Sprawdź naszą ofertę

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

5 1 vote
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Adam
Adam
3 lat temu
Ocena artykułu :
     

W pierwszej kolejności z perspektywy sklepu warto zastanowić się, które produkty najlepiej się sprzedają, oraz na jakich mamy najlepszą marżę. To bardzo ważna determinanta wyboru słów kluczowych. Pozostałe rzeczy bardzo trafne 😉 Muszę częściej zaglądać na Waszą stronę!