Jak dodać firmę do Google Maps — poradnik krok po kroku
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Prowadzisz firmę? Chcesz zwiększyć widoczność strony w lokalnych wynikach wynikach wyszukiwania? W dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps oraz dlaczego warto to zrobić. Nasz poradnik przyda się zarówno osobom, które wiedzą co to jest wizytówka Google Moja firma i chcą się dowiedzieć, jak dodać firmę do Google, jak i tym, którzy dopiero szukają informacji na temat tej usługi.
Co to jest Wizytówka Google Moja Firma
Zanim odpowiemy na pytanie, jak dodać firmę do Google Maps, zacznijmy od tego czym w ogóle jest ta usługa. Wizytówka Google Moja firma to darmowe narzędzie, które pozwala zarządzać wizerunkiem firmy w wyszukiwarce oraz widocznością w Mapach Google Moja Firma. Co więcej, wizytówka daje wiele możliwości, zarówno jej właścicielowi, jak i klientom firmy. Google Moja Firma pozwala na dodanie najważniejszych informacji o firmie (danych teleadresowych, godzinach otwarcia, zakresu usług czy zdjęć). A klientom umożliwia znalezienie konkretnej firmy w najbliższej okolicy.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Co zyskasz, zakładając Wizytówkę Google
Firmy, które posiadają Wizytówkę Google Moja Firma cieszą się większym zaufaniem klientów. Dlaczego? Powodów jest kilka. Po pierwsze, każda firma jest weryfikowana przez system Google. Jak? Po założeniu profilu na adres firmy przychodzi pocztówka z kodem weryfikacyjnym. Nie to jest jednak najważniejsze. Główną zaletą takiej wizytówki jest możliwość interakcji między firmą a jej przyszłymi klientami. Narzędzie to pozwala bowiem na dodanie opinii o firmie oraz na zadawanie pytań związanych z działalnością firmy. Zasada ta działa w dwie strony. To znaczy klient może dodać opinie, a przedstawiciel ma szanse na nią odpowiedzieć i się do niej ustosunkować. To bardzo ważne, szczególnie w przypadku sytuacji konfliktowych. Skończmy jednak z czarnymi scenariuszami. najważniejsze jest bowiem to, by systematycznie pojawiały się pozytywne recenzje i pytania od klientów. To sygnał dla Google’a, że warto nagrodzić taką firmę lepszą widocznością w lokalnych wynikach wyszukiwania. A lepsza widoczność to większy ruch. Statystyki pokazują, że ¼ ruchu w przypadku lokalnych firm pochodzi właśnie z Wizytówki Google Moja firma. Dodatkowo sam możesz w tym pomóc, optymalizując swój profil. Co to oznacza w praktyce? Najłatwiejszym sposobem jest umieszczenie w opisie odpowiednich słów kluczowych. Takich, po których szukają produktów lub usług Twoi potencjalni klienci. Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię do Wizytówki Google Moja Firma, a teraz pokażemy Ci, jak dodać firmę do Google, a co za tym idzie — jak dodać firmę do Google Maps.
Jak dodać firmę do Google — praktyczne wskazówki
Jeśli trafiłeś tutaj po wpisaniu w wyszukiwarkę “jak dodać firmę do Google”, jak dodać firmę do Google Maps”, ““jak dodać firmę do Map Google” lub “dodanie firmy do Google”, możesz pominąć wstęp i przejść od razu do praktycznej części poradnika. Zaczynamy!
Jak dodać firmę do Google’a — krok pierwszy
Dodawanie firmy do Google’a zaczyna się na stronie Google My Business. Wystarczy, że klikniesz przycisk “Dodaj Informacje o Swojej Firmie”. Na samym początku musisz podać nazwę, pod którą firma będzie widoczna w wyszukiwarce i w Google Maps. Uwaga! Nazwa firmy nie powinna zawierać słów kluczowych, na które pozycjonujesz firmową stronę, ponieważ jest to niezgodne z wytycznymi Google’a.
Jak dodać firmę do Googla — krok drugi
Następny krok, to wybór kategorii głównej. Jak się za to zabrać? Wpisz w wyszukiwarkę frazę, która określa zakres Twoich usług. Taką, po której znajdą Cię potencjalni klienci. W naszym przypadku jest to kategoria “agencja marketingowa”. Jeśli masz wątpliwości wpisz w Google interesującą Cię frazę, dodaj miasto, a na koniec sprawdź pierwsze dwadzieścia wyników. Sprawdź częstotliwość każdej z kategorii, a następnie wybierz tę najbardziej konkurencyjną.
Jak dodać firmę do Map Google — krok trzeci
W kolejnym etapie musisz zdecydować, czy chcesz, by klientom wyświetlała się lokalizacja Twojej firmy. Jeśli odpowiesz twierdząco, następny krok to uzupełnienie adresu. Dzięki temu klienci będą mogli wyznaczyć trasę do siedziby Twojej firmy w Google Maps. Kolejne pytania będą dotyczyły obszaru, na którym działasz i tego, czy obsługujesz klientów również poza biurem.
Jak dodać firmę do Map Google — krok czwarty
Jednym z końcowych etapów jest uzupełnienie danych kontaktowych, takich jak numer telefonu i adres witryny.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Jak dodać firmę do Map Google — weryfikacja
Finalny etap to weryfikacja. Jak już wspominaliśmy, w ciągu dwóch tygodni na adres firmy przyjdzie kod, który będziesz musiał wpisać na swoim koncie Google Moja Firma. Do tego czasu możesz uzupełnić opis firmy, dodać zdjęcia, a także poprosić klientów o dodanie opinii
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Jak dodać firmę do Google — podsumowanie
Jak widzisz dodawanie firmy do Google nie jest ani trudne, ani czasochłonne. Może jednak zdarzyć się, że Twoja firma już znajduje się w Mapach Google. Najczęściej oznacza to, że ktoś dodał ją wcześniej albo Google dodał firmę na podstawie ogólnodostępnych informacji. Spokojnie, nie musisz się martwić. Wystarczy, że na stronie wyników wyszukiwania, gdzie pojawiła się wizytówka Twojej firmy, klikniesz w sugestię “jesteś właścicielem tej firmy?”, obok “zaproponuj zmianę”. Co jeszcze musisz wiedzieć? Nie zdziw się, jeśli kolejność poszczególnych etapów będzie trochę inna niż omówiona tutaj. Czasem tak się dzieje w przypadku wyboru konkretnych kategorii. Mamy nadzieję, że nasz artykuł był dla Ciebie przydatny i pomógł Ci zrozumieć, jak dodać firmę do Google w kilku prostych krokach.
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu