Jak, kiedy i gdzie używać wykluczeń w Google Ads?

 

Jak, kiedy i gdzie używać wykluczeń w Google Ads?

Dowiedz się więcej!

 

Chcesz, żeby Twoje reklamy Google Ads wyświetlały się właściwym osobom? Nie chcesz przepalać budżetu i generować pustych kliknięć? Sprawdź, czym są wykluczenia słów kluczowych w Google Ads i dlaczego warto je stosować.

Wykluczenia w Google Ads — poradnik

Wybór słów kluczowych to nie wszystko

Wykluczenia w Google Ads — poradnik

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Wybór słów kluczowych, na jakie będzie się wyświetlać reklama, ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o powodzenie kampanii. Na samym początku tworzysz listę fraz, które wydają Ci się najbardziej trafne. Te, które mają największy potencjał sprzedażowy. Kiedy minie trochę czasu, zweryfikujesz swoje pierwotne założenia.Zaczniesz optymalizować kampanię. Dlaczego? Przeanalizujmy następującą sytuację. Twoja reklama wyświetla się i konwertuje na słowa kluczowe, które wcześniej nie przyszły Ci do głowy. Świetnie! Pora dodać takie Dodajesz te frazy do swojej listy słów kluczowych. To jednak nie wszystko. Pojawią się również i zapytania, które nie pasują do profilu Twojego biznesu lub do tego, co sprzedajesz. Co możesz z tym zrobić?

Dlaczego warto używać wykluczeń w Google Ads

Zapytaj o ofertę

Dlaczego warto używać wykluczeń w Google Ads

Jeśli Twoja reklama wyświetla się lub co gorsza, generuje kliknięcia na frazy, na które nie powinna, czas użyć wykluczeń. Dlaczego powinieneś to zrobić? Odpowiedź jest prosta. Dzięki temu efektywnie wykorzystasz budżet. Przestaniesz tracić pieniądze na przypadkowe kliknięcia i wizyty użytkowników, którzy nie są zainteresowani Twoja ofertą. To zwyczajnie Ci się opłaca. .

Użycie wykluczeń w Google Ads — przykład

Załóżmy, że sprzedajesz sukienki. Po pewnym czasie zauważasz, że Twoja reklama zaczęła się pojawiać się na zapytanie “tanie sukienki wieczorowe”, podczas gdy w Twojej ofercie znajdują się suknie znanych projektantów, które do najtańszych nie należą. W takim przypadku do listy wykluczeń dodasz takie słowa jak “tania”, “tanie” czy “niedrogo”.

Wykluczenia Google Ads — uniwersalna lista

Sprawdź naszą ofertę

Wykluczenia — uniwersalna lista

Być może zastanawiasz się, na jakim etapie dodać wykluczenia. Czy warto zrobić to jeszcze przed startem kampanii? Tak. Jeśli masz pewność, na jakie słowa kluczowe reklamy nie powinny się wyświetlać. Choć każdy biznes jest inny, istnieje uniwersalna lista wykluczeń, które warto dodać na samym początku. Są to takie słowa jak:

  • darmowe (darmowa, darmowy),
  • bezpłatne (bezpłatny, bezpłatna, za darmo),
  • free
  • forum,
  • artykuł,
  • blog,
  • porównanie,
  • praca,
  • rekrutacja,
  • opinie (jeśli ich nie masz),
  • OLX,
  • Allegro.

Uwaga! Wykluczające frazy kluczowe należy dodać osobno, uwzględniając ich rodzaj i liczbę. Innymi słowy, “tanio” i “tania” to osobne wykluczenia.

Jak dodać wykluczenia

Żeby dodać wykluczające frazy kluczowe, musisz wejść w sekcję “słowa kluczowe” na swoim koncie, a następnie w podzakładkę “wykluczenia”. Możesz tworzyć tam listy wykluczeń, a następnie dodawać je zarówno na poziomie zestawu reklam, jak i na poziomie całej kampanii.

Wykluczenia słów kluczowych — podsumowanie

Wykluczenia to naturalny element optymalizacji kampanii. Alternatywą jest dopasowanie ścisłe słów kluczowych. Niestety, w takim przypadku mocno ograniczysz grupę odbiorców, ponieważ reklamą będzie się wyświetlać na dokładnie tę frazę kluczową . To znaczy, że jeśli pojawi się zapytanie, w którym jakiś wyraz pojawi się przed lub po tym słowie kluczowym, Twoja reklama się nie wyświetli. Jeśli wybierasz natomiast dopasowanie przybliżone lub do wyrażenia, bez wykluczeń się nie obejdzie.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o