7 sposobów jak odzyskać porzucone koszyki

Porzucone koszyki to powszechne zjawisko w branży e-commerce. Nie warto traktować ich jednak w kategorii problemu. Brak finalizacji zakupu to dla Ciebie ważna informacja zwrotna od niedoszłego klienta. Informacja, dzięki której rozwiniesz swój sklep i zwiększysz sprzedaż.

Jak odzyskać porzucone koszyki

Dowiedz się więcej!

Porzucone koszyki — co to jest?

Porzucone koszyki to sytuacja, w której klient nie kończy zakupu. Rezygnuje z zamówienia, na którymś z etapów ścieżki zakupowej. Przykładowo — użytkownik dodaje produkt lub produkty do koszyka, klika “zamawiam”. Dochodzi do metody płatności i wychodzi. Czy to koniec? Nie! Istnieją bowiem sposoby, aby taki użytkownik do Ciebie wrócił i dokończył zamówienie.

Porzucone koszyki czym są?

Porzucone koszyki – przyczyny

Zanim zaczniesz zastanawiać się nad rozwiązaniem, zastanów się, dlaczego osoby odwiedzające Twój sklep rezygnują z zakupu. Oto najczęstsze powody porzucenia koszyka:

  • konieczność założenia konta
  • wysoki koszt dostawy
  • zbyt długi czas dostawy
  • niewystarczające metody płatności
  • błędy w działaniu strony
  • skomplikowana ścieżka zakupowa
  • przerwa w dostępie do internetu
  • uwaga klienta skierowana w inną stronę
  • wahanie, wątpliwości klientów

Są to tylko przykłady. W jaki sposób sprawdzić, co może być przyczyną akurat w Twoim sklepie? Sprawdź najczęstsze strony wyjścia w Google Analytics. Jeśli zauważysz, że jest to strona z wyborem metod płatności lub dostawy, może warto rozszerzyć ofertę w tym zakresie. Pomocne może być również sprawdzenie, jak użytkownicy poruszają się po Twoim sklepie. Jest to możliwe, dzięki urządzeniu o nazwie Hotjar.

Porzucone koszyki najlepsze porady

Jak odzyskać porzucone koszyki? – Praktyczne Porady

  • Skieruj reklamę kontekstową

Ten rodzaj reklamy Google Ads, umożliwia wyświetlenie reklamy produktów, które użytkownik ostatnio przeglądał lub dodał do koszyka. Reklama kontekstowa będzie pojawiać się w serwisach, które odwiedza Twój niedoszły klient. Zabieg ten jest skuteczny w przypadku klientów, którzy się wahali albo odłożyli zakupy na później.

  • Zastosuj reklamę remarketingową na Facebooku

Jeśli prowadzisz fanpage sklepu na Facebooku, a na stronie masz zainstalowany Pixel, możesz skierować reklamę do osób, które porzuciły koszyk. W takim przypadku warto pomyśleć o spersonalizowanej ofercie. Przykładowo, jeśli klient zrezygnował z zamówienia, na stronie z informacją o kosztach dostawy, w reklamie. zaproponuj darmową dostawę w ograniczonym czasie.

  • Wyślij wiadomość z przypomnieniem o dokończeniu zamówienia

E-mail, który zachęca do dokończenia zamówienia, powinien zawierać jakiś bonus. Najlepiej, gdy dotyczy on obiekcji, która skłoniła adresata do opuszczenia sklepu. Jeśli klient zrezygnował na etapie płatności, zaproponuj rabat. Możesz również wysłać wiadomość z informacją, że może już skorzystać z nowych metod płatności.

  • Zaproponuj kilka metod dostawy

Do Twojego sklepu trafiają dwa rodzaje klientów. Pierwszym — zależy na szybkiej dostawie i są w stanie za to zapłacić więcej niż zwykle. Drudzy chcą zaoszczędzić każdą złotówkę. Przesyłka może iść tydzień, byle tylko koszty dostawy były jak najniższe. Właśnie dlatego, im większy wybór metod dostawy w e-sklepie, tym lepiej.

  • Przechowuj zawartość koszyka przez kilka dni

Jeśli klient nie dokończył zamówienia, ze względu na awarię sieci, to znaczy, że nadal chce zrobić u Ciebie zakupy. Ułatw mu to, przechowując zawartość koszyka, np. przez kilka dni. Konieczność skompletowania zamówienia od początku może skutecznie zniechęcić użytkownika do zakupu. Szczególnie, jesli produktów jest dużo.

  • Nie zmuszaj użytkownika do zakładania konta

Nie każdy klient ma na to czas i ochotę. Przez fakt założenie konta, użytkownik nie zmieni w stałego klienta. Nic na siłę! Daj klientowi wybór.

  • Prześledź ścieżkę zakupową

Może zdarzyć się tak, że jakiś element ścieżki zakupowej nie jest jasny dla klienta. Być może coś wydaje mu się podejrzane. Czasem, dodanie jednego, prostego komunikatu, może rozwiać wątpliwości.

Rezygnacja z zamówienia może świadczyć również o problemach natury technicznej, dlatego — tak jak już wspominaliśmy — warto zobaczyć w Hotjarze, jak przebiega składanie zamówienia i czy klient nie napotkał trudności.

Jak odzyskać porzucone koszyki?

Porzucone koszyki — podsumowanie

Prawda jest taka, że nie każdy użytkownik sklepu, stanie się Twoim klientem. Musisz liczyć się z tym, że tylko część porzuconych koszyków da się odzyskać. Każdy z nich to jednak szansa dla Ciebie, aby rozwijać sklep zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami potencjalnych klientów. A stąd już tylko krok do zwiększenia sprzedaży.

Dowiedz się więcej!

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments