Jak pisać bloga firmowego i dlaczego warto go prowadzić?

Jeśli zdarza Ci się odwiedzać firmowe strony internetowe, na pewno zauważyłeś, że na wielu z nich pojawiła się zakładka o nazwie “blog”. Dlaczego tak wielu właściciel firm zdecydowało się na ten krok? Jakie korzyści niesie ze sobą prowadzenie bloga?

Jak Pisać Bloga Firmowego

Zapytaj o ofertę

Blog — kiedyś a obecnie

W 2001 roku w naszym kraju pojawiła się pierwsza platforma blogowa — blog.pl. Od tej chwili nastąpił wysyp tego typu portali. Chociaż naprawdę liczyły się tylko dwa. Wspomniany już blog.pl oraz powstały dwa lata później — blog.onet.pl. Z założenia blog miał pełnić funkcję wirtualnego pamiętnika, którego notki mogli komentować inni użytkownicy. Nic dziwnego, że na początku XXI wieku cieszył się on największą popularnością wśród nastolatków. Z czasem blogi zaczęli prowadzić politycy, dziennikarze i ludzie kultury, a także specjaliści z różnych branż. Ci ostatni zaczęli dzielić się wiedzą, edukować. Budując markę osobistą, stawali się ekspertami w swojej dziedzinie. Zgromadził grono wiernych czytelników, a tym samym stali się cenni dla reklamodawców. Najbardziej wpływowi blogerzy zaczęli zarabiać na blogach, a nawet założyli własne firmy. Obecnie blog stał się narzędziem marketingowym dla wielu firm, a jego funkcja zmieniła się tylko nieznacznie. Firmy bowiem — edukują tutaj swoich potencjalnych i obecnych klientów. Chociaż to tylko jedna z wielu funkcji firmowego bloga.

Jak pisać Bloga firmowego

 

Firmowy blog — założenia, cele i zalety

Dzięki prowadzeniu firmowego bloga systematycznie dodajesz treści do swojej strony internetowej. Jeśli artykuł blogowy jest zoptymalizowany pod SEO (zawiera określone frazy kluczowe, jest tematycznie związany z branżą, w której działa Twoja firma), wspierasz pozycjonowanie swojej witryny. Co więcej — dzięki frazom z tzw. długiego ogona, generujesz wartościowy ruch — ściągasz na swoją stronę potencjalnych klientów.

  • Edukacja klientów

Blog to miejsce, w który możesz opowiedzieć o zastosowaniu i zaletach Twojego produktu lub usługi bez nachalnej reklamy. Dobrym pomysłem są artykuły o charakterze poradnikowym lub instrukcje “krok po kroku”. Blog to miejsce, w którym warto odpowiadać na pytania potencjalnych klientów. Pamiętaj wątpliwości, obiekcje i pytania Twoich klientów to dla Ciebie inspiracja, źródło pomysłów na artykuły.

  • Materiał na post

Ciekawe i użyteczne artykuły są masowo udostępniane i komentowane w mediach społecznościowych. Stają się tzw. viralem . Właśnie dlatego blogowe wpisy warto promować na firmowym fanpage’u. Dzięki temu mają szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Jak Pisać Bloga Firmowego

Jak pisać bloga firmowego?

Pamięta, że firmowy blog to nie jest reklamowy słup ogłoszeniowy. Materiały, które tam publikujesz, powinny być przede wszystkim interesujące dla Twojej grupy docelowej. Jeśli chcesz promować swój produkt, musisz to zrobić inteligentnie, tzn. pokazać go w szerszym kontekście. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z odzieżą dla pań plus size, możesz opublikować artykuł o tym, jak wyeksponować swoje atuty i ukryć mankamenty figury. Pisząc o tychże trikach warto posłużyć się ubraniami z e-sklepu jako przykładem. Firmowy blog daje Ci niepowtarzalną okazję, aby pokazać Twój produkt w naturalnym kontekście.

Jak pisać bloga firmowego?

Firmowy blog — skąd czerpać pomysły na artykuły

Jeśli sprzedajesz konkretny produkt, najprostszym sposobem jest wpisanie w wyszukiwarkę jego nazwy. Dzięki sugestiom Google dowiesz się, jakie zapytania związane z Twoim produktem wpisują użytkownicy. Ponadto, inne podpowiedzi znajdziesz też na dole strony (podobne wyszukiwania). Warto również skorzystać z darmowego narzędzia o nazwie Answer The Public lub Planera Słów Kluczowych od Google. Pomysły na artykuły odnajdziesz również w wiadomościach i komentarzach na Twoim firmowym fanpage’u.

Jak pisać bloga firmowego?

Firmowy blog — podsumowanie

Jak widać, zalet firmowego bloga jest wiele. Zarówno, jeśl chodzi o wsparcie pozycjonowania strony internetowej, rozpoznawalność marki, generowanie wartościowego ruchu jak i możliwość dostarczania wartościowej  i użytecznej treści swoim potencjalnym klientom.

Zapytaj o ofertę

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o