Jak pisać skuteczne posty na Facebooka

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Jak to się dzieje, że niektóre posty stają się viralem, inne generują sprzedaż, a jeszcze inne giną w otchłani internetu przez nikogo niezauważone? Czy istnieją uniwersalne zasady, które pozwolą Ci tworzyć skuteczne posty, bez względu na to, w jakiej branży działasz? Oczywiście! W dzisiejszym artykule podzielimy się z Tobą metodami, które sami stosujemy.

Jak nie pisać postów na Facebooka

Jak pisać skuteczne posty na Facebooka

Zapytaj o ofertę

Zacznijmy od tego, jak nie należy tworzyć postów na Facebooku. Częstym błędem jest traktowanie mediów społecznościowych jak tablicy ogłoszeń. Na dodatek — tablicy z ogłoszeniami sprzedażowymi. Chociaż Facebook to świetne narzędzie sprzedażowe, tego typu posty mogą przynieść odwrotny skutek. O co chodzi? Czym innym jest kierowanie reklamy do osób, które znają Twoją markę lub do takich, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami, a czym innym “zalewanie” co kilka dni własnego fanpage’a postami sprzedażowymi. Innym problemem są posty niedostosowane do specyfiki social mediów. Na fanpage’u nie ma miejsca na zdania wielokrotnie złożone (tzw. “tasiemce”), a co za tym idzie, wypełniacze, które nic nie wnoszą. Nie wyklucza to oczywiście dłuższych postów, ale wówczas takie treści powinny mieć odpowiedni układ. Jakie inne grzechy popełniają początkujący administratorzy stron na Facebooku? Brak pomysłów kończy się często publikacją tzw. “śmieszkowych” postów np. memów. Od czasu do czasu można sobie na nie pozwolić, pod warunkiem, że taki post będzie związany z Twoją branżą, a nawet firmą. Pamiętaj jednak, że co za dużo, to niezdrowo. (z0bacz posty na fb)

Jak pisać skuteczne posty na Facebooka 

Zastanów się, jak szybko przewijasz własną tablicę na Facebooku. Nie czytasz przecież dokładnie każdego wyświetlanego posta. Zatrzymujesz wzrok wyłącznie na tym, co Cię zainteresowało. Scrollować dalej czy zatrzymać się i przeczytać do końca? Decydujesz o tym w ułamku sekundy. Tak samo postępują osoby, które stykają się z Twoją marką na Facebooku. Co zrobić, aby wśród kilkudziesięciu postów zwróciły uwagę właśnie na Twój?

Oto kilka praktycznych sposobów, które w większości wykorzystują efekt, nazywany w psychologii, cocktail party, czyli odniesienie do ja. W dużym skrócie — jest to zjawisko psychologiczne, które polega na tym, że zawsze zwrócimy uwagę na informacje, które nas dotyczą (zobacz atrakcyjne posty na facebooka). 

Na początku posta określ adresata 

Pamiętasz, który z przypadków jest ostatni? To wołacz. Z powodzeniem możesz wykorzystać go na początku swojego posta, np. przedsiębiorco, rodzicu, lekarzu itd. 

Tym sposobem, niejako określasz adresata swojego posta. Dzięki temu zwiększysz szansę, że użytkownicy, na których Ci zależy, zatrzymają się na takim poście i przeczytają go w całości. 

Publikuj posty, z którymi użytkownicy mogą się identyfikować

Sprawdź naszą ofertę

Zadaj pytanie w pierwszym zdaniu posta 

We wstępie zadaj pytanie, które w jakiś sposób dotyczy odbiorcy. Takie, które:

  • sam sobie zadaje,
  • dotyczy jego problemu, celu lub ambicji
  •  w jakiś sposób go określa.

Oto kilka przykładów:

  1. Prowadzisz własny biznes? Chcesz dotrzeć do nowych klientów? 
  2. Szukasz przepisów na proste i szybkie dania?
  3. Twoja strona WWW jest niewidoczna w Google?
  4. Chcesz się rozwijać? Szukasz nowych wyzwań zawodowych? 

Wzbudzaj ciekawość

Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie posta od: “czy wiesz, że”, “nowość”, “dobra wiadomość dla X branży”. Są to słowa-haczyki, które “łowią” czytelnika. Wzbudzają ciekawość. Zachęcają do tego, by dowiedzieć się o co chodzi. Tego typu posty mogą dotyczyć branżowych nowinek, interesujących statystyk lub zaskakujących informacji. 

Zadbaj o odpowiednią strukturę posta

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Publikuj posty, z którymi użytkownicy mogą się identyfikować

Virale, czyli masowo udostępniane posty, dotyczą najczęściej sytuacji, które rozumie określona grupa. Równie dobrze może być to pokolenie, np. osoby urodzone na początku lat dziewięćdziesiątych, jak i zawodowa, specjaliści SEO, marketerzy, nauczyciele, pracownicy supermarketów. Sekret takich postów tkwi w tym, że ich odbiorca myśli sobie: “To tak bardzo o mnie” lub “To tak bardzo o nas”. Jak się domyślasz, to kolejny przykład wykorzystania efektu cocktail party. 

Dziel się wiedzą 

Poradniki krok po kroku od zawsze cieszą się w social mediach popularnością. Przykład? Kiedy weszła w życie Tarcza antykryzysowa na wielu fanpage’ach dla przedsiębiorców pojawiły się posty z linkiem do artykułu, w którym wyjaśniano, jak ubiegać się zwolnienie ze składek ZUS czy o bezzwrotną pożyczkę. Ty również możesz dzielić się wiedzą. Dzięki temu odpowiesz na potrzeby użytkowników, a szczególnie, potencjalnych klientów.

Używaj emotikon w postach 

Być może kiedyś emotikonki uważano za nieco infantylne. Dziś są nieodłącznym elementem komunikacji na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych. Jak sama nazwa wskazuje, wyrażają emocje, których czasem nie odzwierciedlają słowa. Niektóre symbole sprawiają, że post staje się przejrzysty, bardziej czytelny dla odbiorców. Dzięki nim możesz stosować wyliczenia i przerwy. Co więcej, emotikonki sprawiają, że post bardziej rzuca się w oczy. 

Zadbaj o odpowiednią strukturę posta

Jeśli planujesz opublikować dłuższy post, rób przerwy. Post w postaci zbitego tekstu, skutecznie zniechęca do czytania. Odstępy mają też inną zaletę. Powodują, że użytkownik kliknie w “czytaj więcej”. Warto stosować odstępy, np. po zadaniu pytania w pierwszym zdaniu posta. To nie wszystko. Możesz wykorzystać symbole i emotki także do wyróżnienia najważniejszych informacji w poście. 

Na początku posta określ adresata

Dowiedz się więcej!

Pamiętaj o wezwaniu do działania

Jeśli Twój post ma zachęcić użytkowników do konkretnej akcji, jasno im to zakomunikuj. 

Przykładowo: “Przeczytaj nasz najnowszy artykuł”, “Podziel się opinią w komentarzu”.

Jak pisać skuteczne posty na Facebooku?

Jeśli zastanawiasz się, jak pisać skuteczne posty na Facebooka, najpierw postaw sobie inne pytanie. Co interesuje Twoich odbiorców? Co będzie dla nich przydatne lub ciekawe. Co sprawi, że udostępnią lub skomentują post. Jeśli dobrze poznasz swoją grupę docelową, nauczysz się również tworzyć angażujące posty. 

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments