Jak poprawić widoczność strony w Google — praktyczne wskazówki

Jak poprawić widoczność strony w Google — praktyczne wskazówki

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Optymalizacja dowolnego serwisu pod kątem wyszukiwarek, to nie jednorazowe działanie, ale proces. W jaki sposób wspierać pozycjonowanie witryny internetowej? Jak poprawić widoczność strony w Google? W dzisiejszym artykule podzielimy się przydatnymi wskazówkami. Niektóre z nich wdrożysz samodzielnie, w przypadku innych będziesz potrzebował wsparcia programisty. Zaczynamy!

Widoczność strony w Google — działaj na bieżąco

Zapytaj o ofertę

Widoczność strony w Google — działaj na bieżąco

Monitorowanie pozycji strony w Google, analiza działań konkurencji — jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse w drodze na szczyt, musisz być na bieżąco. Świetnie, gdy nowa witryna jest od początku zoptymalizowana pod SEO, ale obecnie to nie wystarczy. Pozycjonowanie to bowiem szukanie nowych rozwiązań na zwiększenie widoczności i zatrzymania użytkownika na stronie, jak najdłużej. Co możesz zrobić, aby tak się stało? 

Jak poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach — 5 praktycznych wskazówek 

Sprawdź naszą ofertę

Jak poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach — 5 praktycznych wskazówek 

Cyklicznie publikuj content na stronie

Statyczne witryny internetowe to już przeszłość. Co kryje się pod sloganem “content is king”? Dostarczanie wartościowych treści na stronę. Teksty, które będą przydatne dla użytkowników, zostaną docenione również przez Google’a. Najprostszym sposobem na publikowanie treści, jest prowadzenie firmowego bloga. Nie martw się, że zabraknie Ci pomysłów, wystarczy wspomóc się dowolnym planerem słów kluczowych, np. darmowym Answer The Public czy planerem dostępnym w Senuto. Dobrą metodą na wyróżnienie w wynikach wyszukiwania, jest artykuł w formie odpowiedzi na konkretne (często wyszukiwane) pytania użytkowników. Wówczas adres Twojej witryny wraz z fragmentem takiego artykuły, może pojawić się nad wynikami wyszukiwania jako tzw. fragment z odpowiedzią. Nie musimy dodawać, że takie wyróżnienie to gwarancja większego ruchu na stronie internetowej. Dodatkowo, treści z bloga, czy branżowe e-łowniki gwarantują widoczność Twojej witryny na tysiące wartościowych fraz kluczowych. 

Zadbaj o evergreen content

Nie zapomnij o aktualizacji starych artykułów (np. nagłówków H1, H2) oraz innych elementów w witrynie. Przykładowo, jeśli promujesz usługi sezonowe, zmień tagi — tytuł i opis w wyszukiwarce oraz opisy alternatywne (atrybuty Alt ) zdjęć i grafik. Te kosmetyczne poprawki przyciągną na daną podstronę roboty Google’a, które zaktualizują informacje o niej. 

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Wydłuż czas trwania sesji na stronie

Chociaż współczynnik odrzuceń nie jest oficjalnie czynnikiem rankingowym Google, kiedy odwiedzający spędza dużo czasu na stronie i zagłębia się w nią, to sygnał dla botów, że strona jest wartościowa dla użytkowników. A to może zaowocować wyższą pozycją i większą widocznością Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Co zrobić, aby użytkownicy odwiedzili więcej niż jedną podstronę? Linkuj powiązane tematycznie artykuły na danej podstronie, np. jako “Zobacz również”, “To również może cię zainteresować”. Dzięki temu użytkownik przejdzie na kolejną podstronę i zapozna się z kolejnym tekstem lub ofertą. 

Pozyskuj wartościowe backlinki 

Im więcej wzmianek o Twojej stronie w sieci, tym lepiej. Ważne jednak, aby były to linki odsyłające z wartościowych serwisów, najlepiej tematycznie powiązanych z Twoją.Najprostszym sposobem na skuteczny link building są wpisy gościnne na blogach i branżowych serwisach. Taki artykuł powinien zawierać link dofollow odsyłający do Twojej witryny. Kolejny sposób to dobrze zachowana strona zapleczowa (tzw. zaplecze) z małą liczbą linków wychodzących. 

Dowiedz się więcej!

Bądź widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania

Jeśli prowadzisz lokalny biznes, na pewno masz Wizytówkę Moja Firma. Z pewnością zoptymalizowałeś tam treści. Najprostszym sposobem na widoczność dla lokalnych klientów jest duża liczba pozytywnych opinii. Dobrze, gdy są dodawane systematycznie, dlatego nie bój się poprosić o nie swoich klientów. 

Widoczność strony w wyszukiwarkach — podsumowanie

Strona widoczna w Google oznacza większy ruch, więcej zapytań i b większą sprzedaż. Dlatego optymalizacja witryny pod SEO i pozycjonowanie to punkt obowiązkowy, jeśli chodzi o planowanie działań marketingowych. A co za tym idzie — również budżetu. Co więcej, widoczność strony w wyszukiwarkach można uzyskać tylko dzięki systematycznej pracy. Jednorazowe działania nie przyniosą bowiem pożądanych efektów, a jedynie wydatki. 

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

 

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments