Jak poprawić wyniki kampanii na Facebooku – 7 wskazówek

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Zastanawiasz się, co zrobić, aby Twoja reklama na Facebooku była bardziej skuteczna? Jak obniżyć jej koszty i zwiększyć konwersję? W dzisiejszym artykule podpowiemy, co możesz zrobić, aby poprawić wyniki kampanii na Facebooku. 

Jak poprawić wyniki kampanii na Facebooku — praktyczne wskazówki 

Zapytaj o ofertę

Jak poprawić wyniki kampanii na Facebooku — praktyczne wskazówki 

1. Korzystaj z Menedżera reklam, a nie z przycisku “promuj post”

To rzecz podstawowa i być może Ty o tym wiesz, ale wielu początkujących reklamodawców uważa, że możliwości reklamy na Facebooku kończą się na tym etapie. Tymczasem tworzenie prawdziwej kampanii Facebook Ads zaczyna się w Menedżerze reklam. Jeśli ograniczysz się wyłącznie do przycisku “promuj post”, masz naprawdę ograniczone możliwości targetowania. W takim przypadku wybór odbiorców kończy się na lokalizacji, płci i przedziale wiekowym. W Menedżerze reklam możesz za to bardzo dokładnie sprecyzować grupę docelową, ze względu na cel reklamy, zainteresowania użytkowników czy ich przeróżne aktywności. 

2. Wybierz odpowiedni cel

Kiedy już wejdziesz w Menedżerze reklam, zauważasz, że pierwszym etapem tworzenia kampanii, jest wybór jej celu. Dlaczego to takie ważne? Kiedy wybierasz konkretny cel, dajesz algorytmowi Facebooka wskazówkę, do jakich osób chcesz docierać. Co to oznacza w praktyce? Jeśli wybierasz cel “ruch” reklama będzie docierać do osób, które bardziej od innych są skłonne kliknąć w link lub przejść na stronę docelową. W tym przypadku możesz jeszcze doprecyzować — kliknięcie w link czy wyświetlenie strony docelowej. A jeśli zdecydujesz się np. na cel “aktywność”, algorytm będzie wyświetlał reklamę osobom, które z dużym prawdopodobieństwem polubią lub skomentują Twój post.

Uważaj przy określaniu lokalizacji 

Sprawdź naszą ofertę

3. Uważaj przy określaniu lokalizacji 

Wydawać się może, że wybór kampanii to jeden z najprostszych etapów tworzenia grupy docelowej. Tymczasem Facebook przyszykował na reklamodawców pewną pułapkę

W przypadku lokalizacji mamy bowiem kilka możliwości:

  • osoby mieszkające w tej lokalizacji lub które niedawno w niej były,
  • osoby mieszkające w tej lokalizacji, 
  • osoby, które niedawno były w tej lokalizacji, 
  • osoby podróżujące w tej lokalizacji. 

Jeśli nie ustawisz tego ręcznie, domyślnie będzie ustawiony pierwszy wariant. Tymczasem, Twoim celem będzie prawdopodobnie dotarcie do mieszkańców Polski lub konkretnego miasta, czyli wariant drugi. Dzięki temu reklamy nie będą wyświetlać się osobom, które w danej miejscowości są tylko przejazdem. 

4. Używaj wykluczeń

Jeśli nie chcesz docierać w kółko do tych samych osób możesz wykluczyć osoby, które były aktywne na Twoim fanpage’u. To samo, jeśli testujesz kilka grup docelowych. Zawsze warto w jednej grupie wykluczyć pozostałe. 

Znajdź ukryte opcje targetowania

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

5. Znajdź ukryte opcje targetowania

By to zrobić skorzystaj z opcji “przeglądaj”, wybierz jeden z trzech wariantów: zainteresowania, demografia lub zachowania. W każdym z nich znajdziesz kolejne podkategorie. Możesz również wybrać drogę na skróty i spróbować wpisać coś samodzielnie, np. “przedsiębiorczość”, a następnie skorzystać z propozycji Facebooka. 

Dzięki temu możesz dotrzeć np. do osób, których znajomi mają niebawem urodziny albo reklamodawców, którzy wydają na reklamę duże sumy, tzn. powyżej przeciętnej. 

6. Korzystaj z remarketingu i niestandardowych grup odbiorców

Jeśli nie masz dużego budżetu, zacznij od kierowania reklam do osób, które znają już Twoją markę, np. były już na Twojej stronie lub na jej konkretnej podstronie. Zachęcenie takich osób do polubienia fanpage’a, będzie dużo łatwiejsze i najczęściej tańsze niż w przypadku zimnego ruchu, czyli użytkowników, którzy stykają się z firmą po raz pierwszy. To samo dotyczy lookalike, czyli grup podobnych odbiorców. Możesz je tworzyć na podstawie konkretnych grup bazowych, np. osób, które coś u Ciebie kupiły, lubią Twój fanpage lub odwiedzili Twoją stronę internetową. Uwaga! Utworzona grupa lookalike zawiera zarówno grupę bazową, jak i nowych użytkowników. Jeśli chcesz dotrzeć wyłącznie do nowych osób, wyklucz grupę bazową.

7. Testuj mądrze

Co to znaczy? Daj reklamie czas. Nie bez powodu nowa reklama przechodzi proces uczenia się. Zanim zaczniesz cokolwiek zmieniać, poczekaj minimum trzy dni. Jeśli zmieniasz coś po dłuższym czasie, powiel reklamę zamiast ją modyfikować. Jeśli masz mały budżet, np.dwadzieścia złotych na dzień, nie twórz dużej liczby grup odbiorców (maksymalnie dwie, a najlepiej jedną), bo rozmienisz budżet na drobne i żadna z reklam nie będzie skuteczna. Jeśli zmieniasz coś w reklamie, zmień tylko jedną rzecz. Dlaczego? Jeśli zmienisz kilka rzeczy, nie będzie wiadomo, co tak naprawdę wpłynęło na zmianę wyników reklamy.

Jak poprawić wyniki kampanii na Facebooku — podsumowanie

Dowiedz się więcej!

Jak poprawić wyniki kampanii na Facebooku — podsumowanie

Facebook oferuje reklamodawcom wiele możliwości.. Niestety, często są one niewidoczne na pierwszy rzut oka. Jeśli chcesz tworzyć skuteczne kampanie Facebook Ads, musisz dobrze poznać ten system reklamowy. Najłatwiejsza opcja, którą proponuje Ci Facebook będzie opłacalna dla dla Zuckerberga, ale już niekoniecznie dla Ciebie. 

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

 

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments