Jak przygotować się do współpracy z agencją SEO?

Jak przygotować się do współpracy z agencją SEO?

Dowiedz się więcej!

Widoczność w sieci to dziś kluczowy element, niemal w każdej branży. Dlatego coraz więcej firm inwestuje w pozycjonowanie swojej firmowej strony. A co za tym idzie — decyduje się na współpracę z agencją SEO. Jak się do niej przygotować, aby przebiegała wzorcoowo i przynosiła efekty? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.

Język korzyści — co to jest

Współpraca, czyli zaangażowanie obu stron

Współpraca na linii agencja SEO — klient nie powinna ograniczać się do wystawiania i opłacania kolejnych faktur. O ile zleceniodawcy są bardzo aktywni na etapie weryfikacji i wyboru oferty, o tyle z kontaktem po podpisaniu umowy, bywa różnie. Tymczasem, regularny kontakt, szczególnie przez kilka pierwszych miesięcy, jest kluczowy, Za chwilę dowiesz się, dlaczego.

Jak przygotować się do współpracy z agencją SEO — praktyczne wskazówki

Dowiedz się więcej!

Jak przygotować się do współpracy z agencją SEO — praktyczne wskazówki

Wyznacz osobę odpowiedzialną za kontakt z agencją SEO. 

To oczywiste, że jako właściciel firmy, nie zawsze masz czas na odbieranie e-maili, analizę przesłanego raportu czy delegowanie zadań, np.deweloperom W takiej sytuacji najlepszym wyjściem jest wyznaczenie osoby, która będzie odpowiedzialna za kontakt z agencją SEO. 

Warto, żeby był to pracownik, który zajmuje się w Twojej firmie marketingiem. Taka osoba najczęściej posiada podstawową wiedzę z zakresu SEO. Co ułatwi wspólne wyznaczenie celów i późniejszą analizę wyników.

Współpraca, czyli zaangażowanie obu stronZapytaj naszego konsultanta o opinię

Opowiedz o wcześniejszych działaniach i doświadczeniach

Jeśli wcześniej współpracowałeś z agencją SEO lub działałes na własną rękę, poinformuj o tym obecną firmę. Być może masz konkretne oczekiwania lub jest coś, co Ci nie odpowiadało. Postaw na szczerość i jasno to zakomunikuj. Opowiedz o swojej branży, klientach. Twoja wiedza i doświadczenie są cenne dla agencji pozycjonerskiej oraz copywritera, który będzie przygotowywał teksty na stronę. 

Wyznacz konkretne cele 

Wyznacz konkretne cele i czas na ich zrealizowanie. Może to być zwiększenie ruchu na stronie, widoczność witryny na większą liczbę fraz albo wzrost zapytań lub zakupów z ruchu organicznego (wyników wyszukiwania Google). Niestety, często zdarza się, że cele te nigdy nie zostały wyznaczone, a klient po miesiącu współpracy chce zerwać umowę, bo nie widzi efektów pracy agencji SEO. Dlatego tak ważne jest, by od początku określić ramy czasowe. Dzięki temu będziesz wiedział, po jakim czasie możesz spodziewać się widocznych efektów. Pamiętaj jednak, że jest to kwestia indywidualna (zależna od branży, konkurencji itd.).

Przyznaj konieczne dostępy

Na starcie każda dobra agencja SEO przeprowadza audyt SEO, a następnie, optymalizację witryny. W obu przypadkach potrzebne są odpowiednie dostępy (na serwer, do Google Analytics oraz Google Search Console). O ile zalecenia optymalizacyjne może zrealizować Twój programista, o tyle dostęp do narzędzi analitycznych dla agencji SEO, to konieczność. 

Jeśli Twoja firma nie ma własnego działu IT, zaufaj agencji SEO, nie bój się “wpuścić” jej na serwer. Jeśli dostęp do serwera oznacza również dostęp do poufnych danych, poproś, by agencja SEO podpisała NDA (umowę o poufności).

Rozmawiaj, pytaj i nie zwlekaj.

Każdy specjalista SEO, rozumie, że klient to osoba spoza branży. Dlatego, jeśli coś jest dla Ciebie niejasne lub masz uwagi do propozycji zmian na stronie, nie bój się pytać. Jeśli agencja SEO przygotuje teksty pod SEO uważniej je przeczytaj i nie zwlekaj z ich akceptacją lub zgłoszeniem uwag. Masz do nich prawo. Im szybciej zalecenia optymalizacyjne zostaną wdrożone, tym szybciej zobaczysz efekty. 

Współpraca z agencją SEO — podsumowanie.

Zapytaj o ofertę

Współpraca z agencją SEO — podsumowanie.

Jeśli zdecydowałeś się na konkretną agencję SEO, zaufaj jej. Jeśli zwlekasz z wprowadzeniem zmian na stronie, nie chcesz dać dostępów, utrudniasz takiej firmie pracę. A co za tym idzie — wyrzucasz pieniądze w błoto, bo trudno w takiej sytuacji oczekiwać efektów. Pamiętaj, że lepsza widoczność Twojej strony w internecie wymaga zaangażowania z obu stron. Jeśli po podpisaniu umowy, firma kontaktuje się z Tobą sporadycznie, być może, czas przeanalizować inne oferty. 

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments