Jak reklamować aplikację mobilną?

Jak reklamować aplikację mobilną?

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie ma telefonu z dostępem do internetu. Co ciekawe, rośnie liczba seniorów, którzy korzystają z sieci na urządzeniach mobilnych. Duża część tych osób to potencjalni użytkownicy aplikacji mobilnych. W jaki sposób do nich dotrzeć? Jak reklamować aplikację mobilną? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.

Pozycjonowanie aplikacji mobilnej w sklepie

Zanim rozpoczniesz działania marketingowe związane z promocją aplikacji, zadbaj o to, aby aplikacja była “zoptymalizowana” pod kątem widoczności w sklepie Google Play lub App Store. Jak to zrobić? Stwórz atrakcyjny opis, który jednocześnie będzie zawierał frazy kluczowe, po których użytkownicy szukają tego typu aplikacji. Uzupełnij wszystkie informacje. Dodaj zrzuty ekranu, które pokazują, jak wygląda aplikacja. Zachęć użytkowników, aby dodawali opinie, np. oferując jakiś bonus. Aplikacje z dużą liczbą recenzji, będą pokazywały się w wynikach wyszukiwania sklepu z aplikacjami.

Jak reklamować aplikację mobilną?

Współpraca z influencerami

Mamy tu na myśli zarówno blogerów, jak i vlogerów, czyli osoby, które nagrywają wideo, np. prowadzą autorski kanał na YouTube. Najważniejsze jest to, aby followersi (czytelnicy lub widzowie) takiego influencera należeli jednocześnie do Twojej grupy docelowej. Innymi słowy, aby były to osoby, które staną się jej stałymi użytkownikami. Nie musisz współpracować wyłącznie z twórcami, którzy mają tysiące fanów. Czasem lepszym rozwiązaniem będzie kontakt z mikroinfluencerami. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta — mniejsza społeczność jest zazwyczaj bardziej zaangażowany, a twórca ma z nią lepszy kontakt. Dzięki temu, w większym stopniu wpływa na wybory i decyzje followersów.

Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku pozwala na promocję prawie wszystkich produktów i usług. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że Facebook pozwala również na reklamę aplikacji mobilnych, a także na późniejszą analizę skuteczności takich działań. Reklama aplikacji jest nieco bardziej skomplikowana niż inne cele reklamowe, ale na pewno warto skorzystać z tej opcji. Jak to wygląda w praktyce? Reklamę możesz zoptymalizować pod kątem instalacji albo aktywności w aplikacji. Pierwszym krokiem będzie jednak rejestracja aplikacji w witrynie Facebook dla deweloperów oraz skonfigurowanie SDK Facebooka (Software Developer Kit, zestaw narzędzi dla deweloperów). Z oczywistych względów lepiej powierzyć to zadanie programiście. Bez tego reklama aplikacji również może być wyświetlana, ale w takim przypadku reklama będzie optymalizowana pod kątem kliknięć w link, a nie instalacji aplikacji. A w jaki sposób będziesz mógł analizować wyniki kampanii? Znajdziesz je oczywiście w Menedżerze reklam. Będziesz mógł tam sprawdzić takie parametry jak: wynik (np. liczba instalacji aplikacji), zasięg (liczba unikalnych użytkowników, którzy zobaczyli reklamę), koszt uzyskania wyniku (iloraz wydatków i liczby pożądanej akcji, np. instalacji). Oprócz samej instalacji, będziesz mógł śledzić również inne działania, takie jak:

  • liczba uruchomień aplikacji mobilnej,
  • rejestracje aplikacji mobilnej,
  • wyświetlenia zawartości w aplikacji mobilnej,
  • wyszukiwania w aplikacji mobilnej,
  • oceny aplikacji na urządzenia mobilne,
  • ukończenia samouczka aplikacji na urządzenia mobilne,
  • dodania przedmiotu do koszyka w aplikacji mobilnej,
  • dodania do listy życzeń w aplikacji mobilnej,
  • transakcje zakupu w aplikacji mobilnej,
  • aplikacja mobilna – dane płatności,
  • zakupy w aplikacji mobilnej,
  • osiągnięcia poziomów w aplikacji mobilnej,
  • odblokowania osiągnięć w aplikacji mobilnej,
  • wydania kredytów w aplikacji na urządzenia mobilne.

Oczywiście to, jakie działania chcesz śledzić, będzie zależało od przeznaczenia aplikacji mobilnej oraz od tego, czy programista prawidłowo skonfiguruje tzw. zdarzenia, czyli akcje użytkowników, które mają być rejestrowane.

Jak reklamować aplikację mobilną?

Google Ads

Dzięki płatnym reklamom Google możesz reklamować się zarówno w sieci wyszukiwania, jak i w sieci reklamowej (na partnerskich stronach internetowych Google’a). A co najważniejsze — istnieje również możliwość promocji w samym sklepie Google Play. Możesz wybrać reklamę wideo lub graficzną i testować, która z nich jest skuteczniejsza. Co więcej — reklamy takie są wyświetlane na urządzeniach mobilnych, a dzięki geolokalizacji możesz dotrzeć do osób w konkretnym wieku i o określonych preferencjach, bez względu na to gdzie użytkownicy się znajdują

Jak reklamować aplikację mobilną?

Content marketing

Content marketing, czyli promocja dzięki atrakcyjnym treściom, otwiera przed Tobą wiele możliwości. Przykładowo, może to być artykuł sponsorowany w serwisie zewnętrznym (ważne, aby był związany z tematyką Twojej aplikacji). Może to być również blog (prowadzony od zera albo taki, który ma już wiernych czytelników), fanpage albo grupa na Facebooku. Dobrym rozwiązaniem będzie wykorzystanie “zasobów”, które już masz. Może to być np. baza e-mailingowa. Wówczas możesz umieścić link do pobrania aplikacji w stopce albo wysłać do subskrybentów osobną wiadomość, która zachęci ich do pobrania aplikacji.

Jak promować aplikację mobilną — podsumowanie

Niezależnie od tego, który sposób promowania aplikacji wybierasz, pamiętaj o tym, aby najpierw dobrze określić jej użytkowników, czyli osoby, do których chcesz dotrzeć z reklamą. Opowiedz im o tym, co zyskają, dzięki temu, że zaczną korzystać z aplikacji albo jaki problem użytkownika, aplikacja rozwiązuje.

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o