Jak rozliczać się za SEO i pozycjonowanie?

Jak rozliczać się za SEO i pozycjonowanie?

Sprawdź naszą ofertę

Szukając agencji SEO, porównujesz różne oferty, a co za tym idzie, różne formy rozliczenia. 

Twoja zainteresowanie nie powinno jednak kończyć się, na wyborze firmy i podpisaniu umowy. Co świadczy o tym, że działania agencji SEO przynoszą efekty? Na co warto zwracać uwagę w comiesięcznych raportach od firmy pozycjonerskiej? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.

Płatność za efekt, czyli właściwie za co Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas

Płatność za efekt, czyli właściwie za co

Płatność za efekt w SEO kojarzy się głównie z płatnością za pozycją strony w TOP10 na konkretne frazy kluczowe. Czy jednak taki jest główny, ostateczny cel pozycjonowania? 

Prawda jest taka, że fraza frazie jest nierówna. Istnieją bardzo konkurencyjne słowa kluczowe, jak i takie, na które dość szybko można osiągnąć wysoką pozycję. Podobnie jest ze skutecznością fraz kluczowych. Niektóre generują duży ruch, ale nie przekładają się na sprzedaż. Inne są mniej popularne, ale przynoszą klientów. Dlatego rozliczenie za efekt, bywa takim tylko z nazwy. Jak w takim razie ocenić, czy wybrałeś skuteczną agencję SEO?

Zaufaj twardym danym — analityce. 

Jak mierzyć skuteczność SEO i pozycjonowania

Dowiedz się więcej!

Jak mierzyć skuteczność SEO i pozycjonowania

Podstawą współpracy z każdą agencją SEO, jest comiesięczny raport z prowadzonych działań. O ile nie każda firma chce zdradzać swoje know-how, czyli to, co robi, by zwiększyć widoczność strony, o tyle analiza efektywności powinna być standardem w każdej agencji SEO. Jakie dane powinny znaleźć się w takim raporcie? Co właściwie warto mierzyć, by mieć pełny obraz sytuacji? 

1. Systematyczny wzrost fraz, na które strona jest widoczna

Zamiast walczyć o topową pozycję na kilka słów kluczowych, bardziej efektywne jest systematyczne zwiększanie widoczności strony, na coraz większą liczbę fraz. Najczęściej będą to słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. Są to kilkuwyrazowe frazy, które pokazują intencje użytkownika. Systematyczny wzrost widoczność na słowa kluczowe typu long tail, to systematyczny wzrost wartościowego ruchu na Twojej stronie internetowej. Tego typu raporty są generowane automatycznie w takich narzędziach SEO, jak choćby Senuto, Semstorm czy Ahrefs. Co ważne — są to obiektywne dane, których agencja nie może zmodyfikować.

2. Porównanie ruchu organicznego w analogicznym okresie 

Skuteczność działań agencji SEO można łatwo sprawdzić, porównując analogiczne okresy, rok do roku. Przykładowo, ruch na stronie od października do grudnia 2019 i ruch w tym samym okresie rok później. Przekonasz się wtedy czy ruch organiczny z Google wzrósł.

Możesz to sprawdzić własnoręcznie pod warunkiem, że na stronie masz wdrożony Google Analytics lub Google Search Console. Pamiętaj jednak o tym, by porównywać analogiczne okresy. Dlaczego? Ponieważ w każdej branży występuje sezonowość. A co za tym idzie — analiza nie będzie miarodajna. Przykład? Nie można porównywać ruchu na stronie sylwestrowej w grudniu, z tym styczniowym. 

3. Porównanie konwersji z różnych kanałów 

Dodatkowo, jeśli masz wdrożoną zaawansowaną analitykę w GA, możesz porównywać skuteczność ruchu z Google, w stosunku do innych kanałów. Przykładowo, w sklepie internetowym, w raporcie e-commerce, zobaczysz liczbę zamówień od klientów, którzy trafili do Ciebie właśnie z wyszukiwarki. Nie dotyczy to jednak wyłącznie zakupów. W Google Analytics, możesz sprawdzić również źródło innych konwersji, takich jak np. wysłanie formularza kontaktowego. Dzięki temu przekonasz się, czy ruch z wyszukiwarki faktycznie przynosi Ci klientów i generuje sprzedaż. 

Jak rozliczać się za SEO i pozycjonowanie — podsumowanie 

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Jak rozliczać się za SEO i pozycjonowanie — podsumowanie 

Płatność za efekt sprawdzała się jeszcze kilkanaście lat temu. Dziś powoli odchodzi do lamusa. Dlaczego? Jak sam widzisz, “efekt” to dziś w SEO i pozycjonowaniu, coś więcej niż określona pozycja strony WWW na konkretne frazy kluczowe. Dlatego siłą rzeczy, większość dobrych agencji SEO, zdecydowało się na stałą miesięczną opłatę. Wynika to głównie ze zmian w podejściu do pozycjonowania. Obecnie mówi się już nie o SEO, ale o SXO. Search Experience Optimization to zespół działań, które mają na celu zwiększenie konwersji, poprzez dostosowanie witryny do oczekiwań odbiorców. W centrum pozycjonowania jest więc generowanie wartościowego ruchu, zatrzymanie użytkownika na stronie i konwersja, a określona pozycja witryny jest dziś wyłącznie środkiem do osiągnięcia tego celu. 

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments