Koronawirus a SEO — czy warto teraz rezygnować z pozycjonowania?
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Pandemia koronawirusa zmieniła sytuację na rynku. Niepewność, co będzie jutro, powoduje, że jako przedsiębiorca masz wiele dylematów. Na pewno zadajesz sobie pytanie, gdzie szukać oszczędności. Jak ciąć koszty? W takiej sytuacji, pierwsza myśl to zmniejszenie budżetu na pozycjonowanie. Czy to na pewno właściwa decyzja?
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie w czasie pandemii
Pozycjonowanie przez wielu przedsiębiorców wciąż jest postrzegane jako usługa premium, czyli ta, z której najłatwiej zrezygnować w czasie kryzysu. Dlaczego nie warto tego robić? Oto najbardziej oczywiste powody.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Wyniki organiczne to często najlepsze i najtańsze źródło ruchu
Stabilna pozycja w wynikach wyszukiwania to gwarancja ciągłego ruchu na stronie. A co za tym idzie — również stałe źródło sprzedaży. Jeśli firma inwestuje w SEO, to bezpłatny ruch z Google’a zazwyczaj przewyższa płatne źródła ruchu. Co więcej — pozyskanie klienta z wyników organicznych (bezpłatnych) jest tańsze i łatwiejsze niż w przypadku kampanii Google Ads lub reklamy na Facebooku. Tutaj nie musisz płacić za każde kliknięcie (a przecież w niektórych branżach CPC to nawet kilkanaście złotych).
Odzyskanie pozycji będzie droższe niż jej utrzymanie
W przypadku płatnej promocji sprawa jest prosta — odpalasz reklamę i możesz ją wyłączyć w dowolnym momencie, a późniejponownie ją uruchomić. Natomiast pozycjonowanie to proces. Jeśli go przerwiesz, możesz stracić wszystko, co do tej pory zostało wypracowane. A kto zyska? Twoja konkurencja, która wykorzysta brak działań z Twojej strony. Być może myślisz sobie teraz, że przecież zawsze możesz wrócić do pozycjonowania strony, gdy minie kryzys. Niestety, odzyskanie utraconej pozycji może Cię dużo kosztować. Przerwanie pozycjonowania to jak wyrzucenie w błoto pieniędzy, które do tej pory w nie zainwestowałeś. Stać Cię na to?
Sprzedaż online ma się całkiem nieźle
Konieczność pozostania w domu sprawiła, że więcej czasu spędzamy online. Dotyczy to również zakupów. Większość sklepów była przecież zamknięta, a i teraz każdy z nas chce ograniczyć wizyty w galeriach handlowych. To oznacza, że nawet towary, które wcześniej kupowaliśmy w stacjonarnych sklepach, teraz jesteśmy skłonni kupić w internecie. Właśnie dlatego tak istotne jest to, żeby Twoja strona nadal była widoczna w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że właśnie tam, częściej niż zwykle, szukają Cię potencjalni klienci.
Chwilowy przestój warto wykorzystać
Pandemia kiedyś się skończy. Nawet jeśli obecnie masz mniej zamówień, to znaczy, że masz więcej czasu. Warto go wykorzystać na rzeczy, na które wcześniej zawsze brakowało Ci czasu. Przykładowo, może to być wdrożenie dodatkowych zaleceń optymalizacyjnych, które za jakiś czas poprawią widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Pandemia a SEO — podsumowanie
Choć to trudne, obecna sytuacja to nie jest dobry czas na podejmowanie radykalnych decyzji. Zrezygnowanie z pozycjonowania to bowiem pozorna oszczędność. Teraz zaoszczędzisz może kilkadziesiąt złotych, a ile stracisz za kilka miesięcy? Weź pod uwagę, że pierwsze efekty pozycjonowania widać właśnie po takim czasie. Tak samo będzie w przypadku braku pozycjonowania. Jej negatywne skutki zobaczysz za kilka miesięcy. W momencie, w którym, miejmy nadzieję, gospodarka powoli zacznie się odradzać.
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu