Nowości w Facebook Ads i Google Ads

Nowości w Facebook Ads i Google Ads

Sprawdź naszą ofertę

System reklamowy Facebooka, jak i Google’a wciąż się zmienia. W dzisiejszym artykule przygotowaliśmy zestawienie nowości w Google Ads i Facebook Ads. Oto subiektywny przegląd najważniejszych i najciekawszych zmian w obu systemach reklamowych.

Nowości w Facebook Ads

Optymalizacja budżetu na poziomie kampanii

były wprowadzane stopniowo, więc mogą jeszcze nie obejmować Twojego konta. Zmiana ta oficjalnie pojawi się na wszystkich kontach reklamowych dopiero 27 lutego. Wcześniej reklamodawca mógł wybrać, czy ustala budżet na poziomie kampanii czy zestawu reklam. W momencie, kiedy budżet będzie ustalany wyłącznie na poziomie kampanii, to algorytm Facebooka będzie optymalizował budżet na poziomie zestawów reklam automatycznie. Co możesz zrobić, aby jednak zachować kontrolę nad reklamą? Ogranicz liczbę zestawów reklam w kampanii, a nawet stwórz tylko jeden zestaw w każdej z nich. Choć zwiększy to liczbę kampanii na koncie, warto to zrobić. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Im więcej zestawów reklam, tym większe rozdrobnienie budżetu w obrębie kampanii. Biorąc pod uwagę, że nie będziesz mógł ustalić budżetu dla każdego z nich, ponieważ zostanie on rozdzielony automatycznie, skuteczność poszczególnych zestawów może być mniejsza.

Nowości w Facebook Ads

Nowa procedura zmiany nazwy fanpage’a

To chyba jedna z najnowszych zmian. Informacja pojawiła się kilka dni temu w oficjalnej grupie Artura Jabłońskiego na Facebooku. Obecnie, aby zmienić nazwę fanpage’a, nie wystarczy edytować jej w zakładce informacje (w przypadku fanpage do 200 fanów) lub skontaktować się z Facebookiem w tej sprawie. Teraz, trzeba dodatkowo umieścić post na fanpage’u, w którym poinformujesz o tym swoich fanów. Dopiero wtedy cała procedura zakończy się pomyślnie. Średnio, nowa nazwa pojawia się w ciągu 24h od rozpoczęcia całej procedury.

Zmiana proporcji grafik z 2:3 na 4:5

W przypadku pionowych postów Facebook zaleca proporcje 4:5, czyli grafikę o wymiarach 1080 x 1350 px. Zmiany są podyktowane przede wszystkim zwiększeniem efektywności reklam na urządzeniach mobilnych. Zmiana wymiarów spowoduje, że kreacja zajmie cały ekran telefonu, co ma wpłynąć na jej skuteczność.

Facebook Ads w wynikach wyszukiwania

Facebook jest obecnie na etapie testowania nowego umiejscowienia — Search Ads, czyli reklam w swoich wynikach wyszukiwania oraz w marketplace Na tę chwilę niewiele jeszcze wiadomo. Rozwiązanie to na pewno spodoba się firmom, które sprzedają produkty głównie na Facebooku. Czy Facebook Search Ads stanie się konkurencją dla Google Ads? Czas pokaże.

Nowości w Google Ads

Zmiany w rozszerzeniach reklam

Od niedawna w Google Ads dostępne jest nowe rozszerzenie: formularz kontaktowy.

Zasady działania tego rozszerzenia przypominają cel reklamowy Lead Ads na Facebooku. Wystarczy wpisać treść rozszerzenia, CTA, a na końcu stworzyć formularz, wybierając dane, które chcesz pozyskać od potencjalnego klienta. Przykładowo, może to być adres e-mailowy, numer telefon. Podobnie stało się i tym razem. Z końcem stycznia Google rezygnuje z rozszerzenia: wiadomości.

Nowości w Google Ads

Nowy format reklamowy

Nowy format reklamy, czyli Gallery Ads również przypomina mechanizmy znane z Facebooka oraz Instagrama. Opiera się on bowiem na reklamie w formie karuzeli.

Ten typ kreacji będzie wyświetlać się w sieci wyszukiwania na konkretne zapytanie użytkownika, ale tylko na urządzeniach mobilnych. Główne elementy reklamy to statyczny nagłówek, adres URL strony oraz galeria karuzelowa, do której można dodać od 4 do 8 zdjęć. Ten format reklamowy sprawdzi się idealnie w branżach, w których na decyzje zakupowe klienta wpływa obraz. Innymi słowy, wszędzie tam, gdzie obraz sprzedaje.

Nowości na Facebooku i Google Ads — podsumowanie

Niektóre z wymienionych zmian weszły w życie, inne są jeszcze na etapie testów. Jedno jest pewne. Jeśli chcesz wykorzystać potencjał reklamowy Google Ads i Facebook Ads, nie możesz pozostać w tyle. Śledź nowości. Testuj nowe rozwiązania i wdrażaj te, które okażą się najbardziej efektywne dla Twojego biznesu.

Sprawdź naszą ofertę

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments