Pozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać?

Widoczność strony internetowej w internecie to pierwszy krok do sukcesu Twojego biznesu. Obecnie, o tym, czy na Twoją stronę trafią potencjalni klienci, decyduje Google. A dokładniej, pozycja, na której wyświetla się Twoja witryna. Twórcy tej najpopularniejszej wyszukiwarki, doskonale zdają sobie sprawę, jak wielką siłą dysponują. Pozycja w TOP3 na najbardziej dochodowe słowa kluczowe to marzenie każdej firmy. Pozycjonowanie to jednak nie jedyna możliwość, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Google oferuje przedsiębiorcom również system reklamowy, dzięki któremu ich strona pojawi się na samym szczycie wyników wyszukiwania – Google Ads. Przy ograniczonym budżecie na marketing, często pojawia się dylemat. Co wybrać – pozycjonowanie czy Google Ads?

Pozycjonowanie czy Adwords co wybrać?

Google Ads – co to jest i jak działa?

Zacznijmy jednak od tego, czym tak właściwie jest Google Ads (do niedawna Google AdWords). Jest to system reklamowy, utożsamiany najczęściej z linkami sponsorowanymi, które wyświetlają się na szczycie wyników wyszukiwania. Warto jednak pamiętać, że Google Ads daje o wiele większe możliwości, takie jak reklama graficzna, video, czy remarketingowa. Prawda jest taka, że to właśnie płatne linki są kojarzone najczęściej z Google Ads. Jak działa taka kampania? Reklamodawca wybiera frazy kluczowe, czyli wyrażenia, na które reklama (link sponsorowany) ma się wyświetlać. A następnie tworzy reklamę (nagłówek i opis) oraz wybiera podstronę, na którą użytkownik trafia po kliknięciu w reklamę. Google Ads działa na zasadzie aukcji. Oznacza to, że reklamodawcy konkurują ze sobą. O tym, która reklamuje się wyświetli, decyduje kilka czynników, m. in. maksymalna kwota, jaką możesz zapłacić za kliknięcie (CPC), trafność reklamy oraz jakość strony docelowej.

Jak działa google Ads

Google Ads – zalety

Największą zaletą kampanii w płatnych wynikach wyszukiwania jest to, że Twoja strona pojawia się na szczycie wyników wyszukiwania niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii. Google Ads będzie zatem dobrym rozwiązaniem dla nowych firm, które na efekty pozycjonowania będą musiały poczekać. Dzięki Google Ads na stronie internetowej od razu generowany jest ruch, który może przełożyć się na sprzedaż. Google Ads sprawdzi się również w sytuacji, kiedy osiągnięcie wysokiej pozycji na konkretne frazy w naturalnych wynikach wyszukiwania jest bardzo trudne. W tym przypadku trzeba się jednak liczyć z tym, że płatna kampania w wyszukiwarce również nie będzie należała do najtańszych. Kolejną zaletą Google Ads jest kontrola nad budżetem. To Ty decydujesz, ile chcesz wydać. Co więcej – płacisz tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie w Twoją reklamę i zostanie przekierowany na stronę. Google Ads polecany jest również w sytuacji, kiedy strona nie ma dużego potencjału SEO, czyli zawiera niewiele treści albo kiedy ma charakter statyczny (treści nie są dostarczane systematycznie).

Google Ads czy pozycjonowanie?

Google Ads – wady

Główną wadą Google Ads jest to, że ruch na stronie generowany jest do momentu zakończenia kampanii. Widoczność w wynikach wyszukiwania nie jest zatem trwała. Kolejną kwestią są koszty. Chociaż istnieją branże, w których koszt kliknięcia to zaledwie kilkanaście groszy, w przypadku tych konkurencyjnych należy liczyć się z kosztem nawet kilkudziesięciu złotych za kliknięcie.

Pozycjonowanie czy Google Adwords na tablecie

Pozycjonowanie – co to jest

Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest osiągnięcie przez daną stronę wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dawniej witrynę pozycjonowało się na konkretne frazy kluczowe. Obecnie odchodzi się od takich praktyk na rzecz tzw. pozycjonowania szerokiego. Celem takiej strategii jest widoczność strony w wynikach wyszukiwania na tysiące fraz z tzw. długiego ogona. Long tail są to wielowyrazowe frazy kluczowe, które w dużym stopniu pokazują intencję użytkownika. W większości przypadków generują zatem bardziej wartościowy ruch, czyli taki, który kończy się konwersją, np. sprzedaż. Ważnym elementem w procesie pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja witryny zgodnie z wymaganiami Google.

Google Adwords czy pozycjonowanie co wybrać?

Pozycjonowanie – zalety

Niewątpliwą zaletą pozycjonowania jest trwała widoczność w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu na Twojej stronie nieustannie trafiają użytkownicy. Jeśli słowa kluczowe, na które witryna jest pozycjonowana, zostały wybrane właściwie, są to osoby, które poszukują, czegoś co możesz im zaoferować. Nawet jeśli podczas pierwszej wizyty na stronie nie dojdzie do zakupu, ruch pozyskany dzięki pozycjonowaniu możesz wykorzystać do innych działań marketingowych, takich jak np. remarketing na Facebooku.

Widoczność w wynikach wyszukiwania to również niekwestionowane korzyści wizerunkowe. Dzięki topowym pozycjom w Google Twoja marka staje się rozpoznawalna. Dzięki tzw. efektowi kuli śniegowej zyskujesz nowych klientów, a jeśli Twoja oferta jest atrakcyjna, masz szansę stać się numerem jeden w swojej branży.

Pozycjonowanie czy Google Ads w tablecie

 

Pozycjonowanie – wady

Jak już wielokrotnie powtarzaliśmy – pozycjonowanie to proces. Oznacza to, że na efekty trzeba będzie zaczekać. Ile czasu – to zależy od branży, konkurencji oraz obecnego stanu witryny. Trzeba również pamiętać, że pozycjonowanie wymaga pracy (którą najczęściej zajmuje się agencja SEO), m.in. systematycznego dostarczania wartościowych treści oraz pozyskiwania wartościowych linków.

Pozycjonowanie czy Google Ads na kartce

Pozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać

Google Ads może być dobrym rozwiązaniem, kiedy dopiero startujesz z biznesem. Jak już wspominaliśmy, dzięki takiej kampanii, niemal natychmiast wygenerujesz ruch i sprzedaż. Kampania w płatnych wynikach wyszukiwania jest również doskonałym testem przed rozpoczęciem pozycjonowania. Pozwoli bowiem sprawdzić, które frazy kluczowe konwertują, czyli są najbardziej opłacalne. Wówczas to właśnie na te słowa kluczowe warto pozycjonować stronę internetową w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Reasumując – Google Ads to doskonałe uzupełnienie pozycjonowania. Jeśli jednak patrzysz na swój biznes perspektywicznie, w Twoim planie marketingowym nie może zabraknąć pozycjonowania.

NAPISZ DO NAS A WYCENIMY NASZĄ PRACĘ

KONTAKT

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o