Pozycjonowanie profilu na LinkedInie — od czego zacząć

Pozycjonowanie profilu na LinkedInie — od czego zacząć

Sprawdź naszą ofertę

Domyślasz się na pewno, czym jest pozycjonowanie stron internetowych, ale czy wiesz, że o pozycjonowaniu możemy mówić również w przypadku profili osobistych na LinkedInie? Jak myślisz, dlaczego, kiedy rekruter poszukuje na tym portalu pracowników, niektóre profile pojawiają się na pierwszej stronie, a inne na kolejnych. Co o tym decyduje? Jak zoptymalizować własny profil, aby zwiększyć ilość wartościowych wyświetleń? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.

Pozycjonowanie profilu na LinkedInie — 6 praktycznych wskazówek.

Użyj właściwych fraz kluczowych

Klasyczne pozycjonowanie opiera się na właściwym doborze fraz kluczowych. Podobnie jest na LinkedInie. Frazy te powinny pojawić się w nagłówku (pod imieniem i nazwiskiem), w zakładce informacje oraz w sekcji doświadczenie zawodowe (stanowisko, zakres obowiązków). Przykładowo, jeśli pracujesz jako specjalista ds. marketingu, jesteś copywriterem i zajmujesz się reklamą na Facebooku, frazy takie jak “conntent marketing, marketing, Facebook Ads, powinny znaleźć się w opisie Twojego profilu.

  Dodaj umiejętności i poproś o ich potwierdzenie

Dodaj umiejętności i poproś o ich potwierdzenie

Na LinkedInie można dodać umiejętności. I znów, lepiej wybrać te, po których może znaleźć Cię rekruter lub potencjalny klient. Lepiej “copywriting”, “content marketing niż lekkie pióro”. Same umiejętności to nie wszystko, napisać można różne rzeczy. Dlatego tak ważne jest potwierdzenie umiejętności przez innych użytkowników. Nie tylko klientów, ale również przez osoby, które posiadają tę samą umiejętność lub te, które z Tobą współpracowały.

Zadbaj o rekomendacje

Działa tutaj zasada dowodu społecznego. Im więcej pozytywnych opinii, tym lepiej. Podobnie, jak w przypadku potwierdzenia umiejętności, bardziej wiarygodne są cudze słowa niż własne.

Dodaj certyfikaty, kursy, szkolenia branżowe

Dodaj certyfikaty, kursy, szkolenia branżowe

 Certyfikaty i zaświadczenia to potwierdzenie, że się rozwijasz i zdobywasz nowe umiejętności. Zwróć jednak uwagę na jakość i rangę takich dokumentów. Lepiej dodać jeden znaczący certyfikat niż kilkanaście z nieznanej platformy z kursami za 29.90 zł brutto.

Bądź aktywny

Na LinkedInie jest ponad 2,5 mln polskich użytkowników. Niestety, większość z nich to obserwatorzy. Tymczasem, największa siła LinkedIna to właśnie interakcje między użytkownikami. Wykorzystaj to! Publikuj artykuły eksperckie oraz krótkie aktywności. Bierz udział w dyskusji. Komentuj artykuły innych użytkowników.

Buduj swoją sieć kontaktów

Buduj swoją sieć kontaktów

Buduj sieć kontaktów świadomie. Nie wysyłaj zaproszeń na oślep. Pomyśl, dlaczego chcesz kogoś dodać do sieci kontaktów. Co Was łączy? Działacie w tej samej branży? A może to osoba, z którą w przyszłości chciałbyś współpracować? A może zainteresowały Cię materiały, które publikuje? Bez względu na to, jakiej udzielisz odpowiedzi, pamiętaj o dodaniu kilku słów od siebie do takiego zaproszenia.

Profesjonalny profil na LinkedInie — podsumowanie

Pamiętaj, że LinkedIn to nie tylko wirtualne CV. Dzięki temu portalowi możesz nawiązać kontakt z osobami, do których zazwyczaj nie masz dostępu. Największą wartością LinkedIna jest to, że “znajomość” z LinkedIna ma swój ciąg dalszy “na żywo”. Wielu użytkowników spotka się w tzw. realu, np. w ramach inicjatywy LinkedIn Local.

Sprawdź naszą ofertę

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments