Profil na Pintereście — sprawdź, dlaczego warto
Masz już firmową stronę na Facebooku i konto na Instagramie? Zastanawiasz się, gdzie jeszcze warto być? Szukasz miejsca, w którym są Twoi klienci, ale jeszcze nie ma konkurencji? Sprawdź, czym jest Pinterest, kto z niego korzysta i czy faktycznie sprzedaje.
Co to jest Pinterest
Pinterest to serwis społecznościowy, na którym użytkownicy mogą wyszukiwać i gromadzić najróżniejsze treści wizualne (zdjęcia, grafiki, infografiki) z sieci. Każdy użytkownik może tworzyć wirtualne tablice i “przypinać” do nich wybrane materiały, tzw. piny. Jeśli chodzi o samą tablicę, panuje tutaj dowolność. Zazwyczaj mają one charakter tematyczny. Są rodzajem inspiracji, którymi użytkownicy portalu dzielą się z innymi. Co ważne, taką możliwość daje zarówno profil indywidualny, jak i firmowy. Każdy taki pin składa się ze zdjęcia lub grafiki, krótkiego opisu, hashtagu i linka. Najciekawsze tablice stają się hitem i są masowo udostępniane przez innych użytkowników. Gdzie w tym wszystkim jest miejsce dla Twojej marki?
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas
Dla kogo jest Pinterest
Tak, jak każde medium, Pinterest nie jest dla każdego. W takim razie, jakie marki mogą zyskać dzięki obecności w tym kanale? Na pewno sklepy internetowe. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Ponad 90% użytkowników Pinteresta przyznaje, że używa go do planowania zakupów, a ponad 80% stwierdziło, że kupiło dany produkt ze względu na Pinterest. Innymi słowy, Pinterest to portal, w którym użytkownicy dodają zdjęcia miejsc, które chcą odwiedzić, potraw, których chcą spróbować i rzeczy, które planują kupić. To swoista lista życzeń. A jak wiadomo, droga od listy życzeń do koszyka bywa krótka. Dobra wiadomość jest taka, że w najpopularniejszych systemach e-commerce można bez problemu dodać ikonę PinIt do karty produktu. Przykładowo, właściciele e-sklepów na PrestaShop mogą to zrobić przy pomocy modułu Socialsharing. Dzięki tej opcji użytkownik “przypnie” ulubiony produkt do swojej tablicy. I to bezpośrednio ze sklepu internetowego.
Kto korzysta z Pinteresta
Z Pinteresta korzystają głównie młode osoby. Najwięcej użytkowników znajdziemy w grupie wiekowej 15-44 lata. Biorąc pod uwagę, że ponad 75% użytkowników tego portalu stanowią kobiety, duże pole do popisu mają tutaj firmy z branży fashion, beauty oraz — szeroko pojęta — branża parentingowa, czyli związana z rodzicielstwem. Oczywiście to tylko przykłady. Żeby sprawdzić aktualne trendy, warto przejrzeć najpopularniejsze kategorie, np. design, zdrowie, pomysły na prezent urodzinowy itd. Jak się domyślasz, użytkownicy Pinteresta to aktywni konsumenci, wykorzystaj to.
Pinterest dla firm — krótki poradnik
Jak założyć konto firmowe na Pintereście? Kiedy wejdziesz na stronę główną portalu, pojawi się pop-up z propozycją założenia konta. Właśnie na tym etapie wybierasz, czy ma być to konto firmowe, czy prywatne. W kolejnym kroku wybierasz nazwę firmy i kraj. Pozostałe informacje, jak np. adres strony internetowej, możesz pominąć i dodać je później. Utworzenie konta to oczywiście dopiero początek. Chodzi przecież o to, żeby Twoje piny były widoczne dla użytkowników, których interesuje dana kategoria. Jak to zrobić? W opisie profilu i konkretnych pinów dodaj frazy kluczowe, czyli słowa, po których użytkownicy znajdą Twoje piny, a także popularne hashtagi. Kiedy pojawią się pierwsi obserwujący, zaangażuj ich. Stwórz tablicę grupową, na której użytkownicy będą mogli dodawać własne piny. Przykładowo, jeśli masz sklep z sukienkami, zachęć użytkowniczki do tworzenia pinów z własnymi stylizacjami. To świetny sposób na darmową promocję i dotarcie do nowych użytkowników.
Pinterest dla firm — podsumowanie
Pinterest nie sprzedaje natychmiast, jednak obecność na tym portalu może przynieść Ci długofalowe korzyści, takie jak zwiększenie rozpoznawalności marki i zaangażowaną społeczność, która ma szansę zmienić się w wiernych klientów. Jak to osiągnąć? Musisz mieć pomysł na obecność w tym kanale. Nachalna sprzedaż na pewno się tu nie sprawdz, dlatego, zanim stworzysz firmowe konto na Pintereście, poznaj to medium najpierw jako użytkownik. Dzięki temu, sprawdzisz, co cieszy się na tym portalu dużą popularnością. A co za tym idzie, dowiesz się również, w jaki sposób komunikować się na Pintereście jako firma, żeby odnieść sukces.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu