Sztuka projektowania tekstu, czyli przestań walczyć z wiatrakami!

Zastanawiasz się, jak pisać w czasach, w których internauci nie czytają?

Odpowiedź jest prosta. Przestań walczyć z wiatrakami. Nie pisz tekstów. Zacznij je projektować!

Jak czytają internauci - Projektowanie tekstów

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Skoro kliknąłeś link i jesteś na tej stronie, to już połowa sukcesu. Prawda jest jednak taka, że Ty również nie przeczytasz tego artykułu od deski do deski. Na 99% właśnie go scrollujesz. Co to właściwie oznacza? Pierwotnie scrollowanie odnosiło się wyłącznie do przewijania strony internetowej przy pomocy myszki. Dziś pojęcie to stało się o wiele szersze.A wszystko za sprawą Facebooka. Codzienne scrollowanie tablicy na tym portalu, na zawsze zmieniło sposób, w jaki “konsumujemy” content. Obecnie “przewijamy” już wszystkie rodzaje treści, zarówno artykuły w internecie, jak i te w tradycyjnej prasie. Odbiorca Przesuwa wzrokiem po tekście lub przewija stronę internetową w poszukiwaniu, czegoś, co go zainteresuje. Dobrze zaprojektowany tekst zawiera właśnie takie, haczyki, dzięki którym złowisz czytelnika.

Czytanie kontra scrollowanie — nierówna walka

Projektowanie tekstów – 7 praktycznych wskazówek

Twórz chwytliwe nagłówki

Czy zdarzyło Ci się udostępnić artykuł, sugerując się wyłącznie jego tytułem? Nie jesteś jedyny! To udowadnia, jak wiele zależy od dobrego tytułu (nagłówka). Przecież dzięki niemu, właśnie tu jesteś. Dobry nagłówek powinien wzbudzać ciekawość, tzn. nie zdradzać wszystkiego od razu. Jeśli chcesz tworzyć chwytliwe nagłówki, zajrzyj na pierwszą stronę najpopularniejszych portali internetowych (szczególnie tych plotkarskich). Przykłady? “Najnowszy sondaż — kto cieszy się najbardziej?” “William i Kate muszą wydać fortunę! Chodzi o ich córeczkę” Widząc takie nagłówki, zaczynasz snuć domysły. Żeby zaspokoić ciekawość, wystarczy kliknąć w link. I o to chodzi!

Sztuka Pisanie Tekstów - Interesujące Nagłówki

Zacznij od leadu

Lead spełnia funkcję zapowiedzi. Na podstawie wstępu, czytelnik bardzo często decyduje o tym, czy tekst jest wart uwagi. Lead bywa bardzo często podsumowaniem najważniejszych informacji, a także zbiorem pytań, na które czytelnik znajdzie odpowiedź w dalszej części artykułu.

Interesujacy lead tekstu

Podziel tekst na śródtytuły

Jednolity tekst przeraża objętością i skutecznie zniechęca do czytania. Podtytuły pozwalają czytelnikowi zatrzymać wzrok podczas scrollowania na tym, co, może go zainteresować. Zadaniem śródtytułu jest określenie tematyki danego akapitu. W przypadku oferty może to być korzyść albo problem czytelnika. Jeśli Twój klient zdecyduje się na kontakt z Tobą wyłącznie po przeczytaniu podtytułów, to możesz sobie pogratulować.

Projekotwanie tekstów na eboookach

Wyeksponuj to, co najważniejsze

Już wiesz, że klient nie przeczyta całej Twojej oferty. Czy coś w tym złego? Oczywiście, że nie wystarczy, że zapozna się tymi fragmentami, na których szczególnie Ci zależy. Ułatw to swojemu odbiorcy, np. pogrubiając te informacje. Dzięki temu czytelnik będzie wyłapywał słowa-klucze z całego tekstu.

Pogrubienie tekstu

Zadbaj o komfort czytelnika

Nie pozwól czytelnikowi się zmęczyć i przesilać wzroku. Jeśli do tego doprowadzisz, Twój odbiorca bardzo szybko się zniechęci. Unikaj zatem małej czcionki (optymalna wielkość to 14-stka). “Rozdzielaj” tekst obrazkami. Zadbaj również o odpowiednie przerwy, aby oczy czytelnika mogły odpocząć.

Projektowanie tekstów na ebooku

Podsumuj

Odbiorca tekstu najlepiej zapamiętuje to, co znajduje się na początku i na końcu. Właśnie dlatego, oprócz wstępu, równie ważne jest zakończenie. W przypadku oferty na koniec podsumuj najważniejsze korzyści, złóż obietnicę, pokaż, dlaczego klient ma skorzystać akurat z Twojej oferty, dokładnie w tym momencie.

Jak czytają internauci - Projektowanie Tekstów

Long didn’t read — czy na pewno

Skoro internauci nie przepadają za długimi tekstami, to może lepiej skupić się na krótkich? Prawda jest taka, że nie w każdej branży jest to możliwe (szczególnie w tych specjalistycznych). Pisz zwięźle, ale wyczerpująco. Staraj się odpowiadać na pytania i wątpliwości czytelnika, które pojawią się podczas lektury. Tak jak już wspominaliśmy, nie walcz o to, aby klient przeczytał tekst od deski do deski. Zrób wszystko, żeby przeczytał dokładnie to, co skłoni go do skorzystania z Twojej oferty.

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Popularne wpisy:

ctr content  grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments