Reklama dynamiczna dla e-sklepu – poradnik
Reklama w płatnych wynikach wyszukiwania (Google Ads) to doskonałe uzupełnienie pozycjonowania e-sklepu. Niestety, samodzielne uruchomienie skutecznej kampanii dla branży e-commerce, nie należy do najłatwiejszych zadań. Wyjątkiem jest tzw. reklama dynamiczna. Na czym polega? Jakie są jej zalety — odpowiedź w dzisiejszym artykule.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Reklama dynamiczna w wyszukiwarce — co to jest
Dynamiczna reklama Google Ads (ang. Dynamic Search Ads – DSA) z pozoru działa podobnie, jak klasyczna reklama w wynikach wyszukiwania. Z tą różnicą, że nie musisz określać fraz kluczowych, na które Twoja reklama ma się pojawiać, ponieważ są one określane automatycznie na podstawie zawartości Twojej witryny i dopasowywane do zapytań użytkowników.
Reklama dynamiczna Google Ads — dlaczego warto?
Ten rodzaj reklamy to najlepsze rozwiązanie, jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego i chcesz samodzielnie uruchomić kampanię Google Ads. Wbrew pozorom ten system reklamowy jest dość skomplikowany i jeśli nie masz doświadczenia, łatwo przepalisz budżet. Dotyczy to szczególnie e-sklepu. Duży asortyment wiąże się bowiem z wyborem wielu fraz kluczowych i tworzeniu dużej liczby reklam. Nie da się ukryć, że jest to dość czasochłonne. Co więcej — jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Google Ads, istnieje duże ryzyko, że słowa kluczowe, które wybierzesz, nie będą tymi najbardziej opłacalnym. Co to oznacza w praktyce? Mogą np. okazać się zbyt ogólne. A co za tym idzie konkurencyjne co zazwyczaj wiąże się z wysokim kosztem za kliknięcie. Ponadto, frazy często generują duży, ale mało wartościowy ruch. Taki, który nie przekłada się na sprzedaż. Wybór reklamy dynamicznej to kompromis między frazami generycznymi (ogólnymi) a frazami wielowyrazowymi (tzw. long tail, czyli długi ogon). Dzięki temu możesz przekonać się, jakie frazy generują sprzedaż. A przy okazji, zaoszczędzić czas i pieniądze.
Reklama dynamiczna w wyszukiwarce — jak przygotować stronę
Jak już wspominaliśmy, reklama dynamiczna świetnie sprawdza się w e-commerce. Szczególnie w dużych sklepach internetowych, które mają rozbudowaną strukturę (dużą liczbę kategorii, produktów, a co za tym idzie — podstron). Żeby jednak system reklamowy Google Ads mógł właściwie zinterpretować i wykorzystać zasoby na stronie sklepu, witryna powinna być do tego przygotowana. Od czego zacząć? Najpierw sprawdź, ile i jakie podstrony Twojego sklepu zostały zindeksowane przez roboty Google. Wystarczy, że wpiszesz w okno wyszukiwarki site:adreswitryny.pl. Kolejnym krokiem jest optymalizacja witryny. Sprawdź content (treści) na stronie. Sprawdź, czy title, meta opisy, nagłówki i atrybuty alt (alternatywne opisy obrazków) są uzupełnione. Pomoże Ci w tym program o nazwie Screaming Frog. Zwróć także uwagę na opisy produktów, kategorii (pod kątem fraz kluczowych), a także na ich strukturę.
Reklama dynamiczna — jak ją uruchomić
Na początku musisz oczywiście zalogować na swoje konto Google. Następnie wybierz z możliwych opcji “sieć wyszukiwania”. Wpisz nazwę kampanii. Wybierz język, lokalizację oraz budżet dzienny, a także sposób ustalania stawek. Nie zapomnij o włączeniu (w dodatkowych ustawieniach) “dynamicznych reklam w wyszukiwarce”. Kolejny krok to stworzenie grupy reklam. W tym przypadku również należy uzupełnić nazwę oraz stawkę, a także wybrać dynamiczny cel reklamy:
- kategorie zalecane dla Twojej witryny — w tym przypadku możesz skorzystać z sugestii Google Ads,
- wszystkie strony witryny — reklamy będą generowane na podstawie wszystkich podstron w e-sklepie,
- konkretne strony internetowe — samodzielnie wybierasz, które strony mają być promowane.
Bardzo ważna jest treść reklamy. Masz do dyspozycji tylko 80 znaków, więc trzymaj się zasady: minimum słów, maksimum korzyści. Pamiętaj jednak, że jeśli w poprzednim kroku, wybrałeś jako cel “wszystkie strony witryny”, tekst reklamy powinien być dość uniwersalny.
Dynamiczna reklama w wyszukiwarce — podsumowaniu
Reklama dynamiczna to doskonały sposób, aby szybko i łatwo stworzyć efektywną kampanię. Pamiętaj jednak o tym, że skuteczna reklama to taka, która jest na bieżąco optymalizowania. Sprawdzaj więc cyklicznie listę fraz kluczowych, na które wyświetlane są Twoje reklamy i dodawaj wykluczenia. Dzięki temu unikniesz przepalania budżetu. A kampania będzie generowała wartościowy ruch, który przełoży się na sprzedaż.
Zapytaj naszego konsultanta o opinię
Popularne wpisy:
ctr content grupa docelowa backlinks google cache canonical frazy kluczowe google panda pingwin google posty na fb crawler
pozycjonowanie stron pozycjonowanie stron Toruń marketing szeptany reklama na facebooku data center agencja seo pozycjonowanie wrocław pozycjonowanie rzeszów pozycjonowanie stron ile kosztuje jak wypozycjonować stronę pozycja strony w google google seo pozycjonowanie długi ogon filtr google pozycjonowanie stron Radom internal wyszukiwanie głosowe google pozycjonowanie stron za granicą pozycjonowanie Białystok trust rank pozycjonowanie google maps blog o marketingu