Reklama dynamiczna dla e-sklepu – poradnik

Reklama w płatnych wynikach wyszukiwania (Google Ads) to doskonałe uzupełnienie pozycjonowania e-sklepu. Niestety, samodzielne uruchomienie skutecznej kampanii dla branży e-commerce, nie należy do najłatwiejszych zadań. Wyjątkiem jest tzw. reklama dynamiczna. Na czym polega? Jakie są jej zalety — odpowiedź w dzisiejszym artykule.

Reklama dynamiczna dla e-sklepuZapytaj naszego konsultanta o opinię

Reklama dynamiczna w wyszukiwarce — co to jest

Dynamiczna reklama Google Ads (ang. Dynamic Search Ads – DSA)  z pozoru działa podobnie, jak klasyczna reklama w wynikach wyszukiwania. Z tą różnicą, że nie musisz określać fraz kluczowych, na które Twoja reklama ma się pojawiać, ponieważ są one określane automatycznie na podstawie zawartości Twojej witryny i dopasowywane do zapytań użytkowników.

reklama dynamiczna google ads

Reklama dynamiczna Google Ads — dlaczego warto?

Ten rodzaj reklamy to najlepsze rozwiązanie, jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego i chcesz samodzielnie uruchomić kampanię Google Ads. Wbrew pozorom ten system reklamowy jest dość skomplikowany i jeśli nie masz doświadczenia, łatwo przepalisz budżet. Dotyczy to szczególnie e-sklepu. Duży asortyment wiąże się bowiem z wyborem wielu fraz kluczowych i tworzeniu dużej liczby reklam. Nie da się ukryć, że jest to dość czasochłonne. Co więcej — jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Google Ads, istnieje duże ryzyko, że słowa kluczowe, które wybierzesz, nie będą tymi najbardziej opłacalnym. Co to oznacza w praktyce? Mogą np. okazać się zbyt ogólne. A co za tym idzie konkurencyjne co zazwyczaj wiąże się z wysokim kosztem za kliknięcie. Ponadto, frazy często generują duży, ale mało wartościowy ruch. Taki, który nie przekłada się na sprzedaż. Wybór reklamy dynamicznej to kompromis między frazami generycznymi (ogólnymi) a frazami wielowyrazowymi (tzw. long tail, czyli długi ogon). Dzięki temu możesz przekonać się, jakie frazy generują sprzedaż. A przy okazji, zaoszczędzić czas i pieniądze.

Reklama Dynamiczna google ads

Reklama dynamiczna w wyszukiwarce — jak przygotować stronę

Jak już wspominaliśmy, reklama dynamiczna świetnie sprawdza się w e-commerce. Szczególnie w dużych sklepach internetowych, które mają rozbudowaną strukturę (dużą liczbę kategorii, produktów, a co za tym idzie — podstron). Żeby jednak system reklamowy Google Ads mógł właściwie zinterpretować i wykorzystać zasoby na stronie sklepu, witryna powinna być do tego przygotowana. Od czego zacząć? Najpierw sprawdź, ile i jakie podstrony Twojego sklepu zostały zindeksowane przez roboty Google. Wystarczy, że wpiszesz w okno wyszukiwarki site:adreswitryny.pl. Kolejnym krokiem jest optymalizacja witryny. Sprawdź content (treści) na stronie. Sprawdź, czy title, meta opisy, nagłówki i atrybuty alt (alternatywne opisy obrazków) są uzupełnione. Pomoże Ci w tym program o nazwie Screaming Frog. Zwróć także uwagę na opisy produktów, kategorii (pod kątem fraz kluczowych), a także na ich strukturę.

Wyszukiwanie site strony

Reklama dynamiczna — jak ją uruchomić

Na początku musisz oczywiście  zalogować na swoje konto Google. Następnie wybierz z możliwych opcji “sieć wyszukiwania”. Wpisz nazwę kampanii. Wybierz język, lokalizację oraz budżet dzienny, a także sposób ustalania stawek. Nie zapomnij o włączeniu (w dodatkowych ustawieniach) “dynamicznych reklam w wyszukiwarce”. Kolejny krok to stworzenie grupy reklam. W tym przypadku również należy uzupełnić nazwę oraz stawkę, a także wybrać dynamiczny cel reklamy:

  • kategorie zalecane dla Twojej witryny — w tym przypadku możesz skorzystać z sugestii Google Ads,
  • wszystkie strony witryny — reklamy będą generowane na podstawie wszystkich podstron w e-sklepie,
  • konkretne strony internetowe — samodzielnie wybierasz, które strony mają być promowane.

Bardzo ważna jest treść reklamy. Masz do dyspozycji tylko 80 znaków, więc trzymaj się zasady: minimum słów, maksimum korzyści. Pamiętaj jednak, że jeśli w poprzednim kroku, wybrałeś jako cel “wszystkie strony witryny”, tekst reklamy powinien  być dość uniwersalny.

Kampania dynamiczna w sieci wyszukiwania google ads

Dynamiczna reklama w wyszukiwarce — podsumowaniu

Reklama dynamiczna to doskonały sposób, aby szybko i łatwo stworzyć efektywną kampanię. Pamiętaj jednak o tym, że skuteczna reklama to taka, która jest na bieżąco optymalizowania. Sprawdzaj więc cyklicznie listę fraz kluczowych, na które wyświetlane są Twoje reklamy i dodawaj wykluczenia. Dzięki temu unikniesz przepalania budżetu. A kampania będzie generowała wartościowy ruch, który przełoży się na sprzedaż.

Zapytaj naszego konsultanta o opinię

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o