Reklama na Facebooku — najczęstsze błędy

Najczęstsze błędy w reklamie na Facebooku

Zapytaj o ofertę

Reklama na Facebooku nie działa. Na FB nie ma moich klientów. Wyrzuciłem pieniądze w błoto. Promocja na Facebooku nie jest dla mnie. To tylko niektóre z opinii, które można przeczytać na licznych grupach dla przedsiębiorców i blogerów. Czy tak jest w istocie? Wbrew pozorom Facebook Ads to skomplikowany system . Równie łatwo możesz dzięki niemu zarobić, co stracić pieniądze. Dlatego w dzisiejszym artykule omawiamy najczęstsze błędy w reklamie na Facebooku. To one są nierzadko przyczyną takich opinii.

Najczęstsze błędy w reklamie na Facebooku

Najczęstsze błędy w reklamie na Facebooku

Korzystanie z opcji promuj post

Wielu przedsiębiorców uważa, że promocja na Facebooku to bułka z masłem. Trudno się im dziwić, skoro co rusz otrzymują kuszącą propozycję w postaci promocji posta. Facebook obiecuje, że wystarczy nacisnąć jeden guzik i za 5 zł post dotrze do tysięcy użytkowników. Dotrzeć, dotrze. Pytanie tylko po co i do kogo. Czy to będa Twoi potencjalni klienci? Niekoniecznie. Przycisk promuj post daje niestety bardzo ograniczone możliwości targetowania (wyboru odbiorców reklamy), nie mówiąc już o celu promocji. Prawdziwe możliwości daje dopiero reklama stworzona z poziomu menedżera reklam. Począwszy od wyboru celu (jest ich aż 11!), przez targetowanie (po zainteresowaniach, zachowaniach, danych demograficznych), na grupach niestandardowych odbiorców (np. osób podobnych do Twoich klientów) i remarketingu, kończąc. W praktyce oznacza to, że możesz dotrzeć, np. do osób, które przebywają w danym miejscu, są rodzicami, zaręczyły się,zajmują konkretne stanowisko itd. To zaledwie kilka z wielu możliwości, jakie daje reklama na Facebooku.

Brak Pixela lub jego niewłaściwa konfiguracja

Wyżej pisaliśmy o remarketingu. Działania remarketingowe polegają na skierowaniu reklamy, do osób, które odwiedziły Twoją stronę internetową lub były aktywne na fanpage’u. Co więcej — możesz skierować spersonalizowaną reklamę do osób, które odwiedziły konkretną podstronę witryny lub spędziły na niej, np. więcej niż 30 sekund. Pomyśl, jakie to daje możliwości. Pod warunkiem, że zainstalujesz na swojej stronie WWW Pixel FB. To specjalny kod, który zbiera dane o ruchu na Twojej stronie. W przypadku niektórych firm zainstalowanie standardowego kodu nie wystarczy. Takim przykładem są choćby sklep internetowe. W e-commerce poprawna konfiguracja Pixela to połowa sukcesu. Chodzi rejestrowanie przez Pixel takich zdarzeń, jak choćby wyświetlenia zawartości strony, dodanie do koszyka, zainicjowanie płatności, dodanie produktu do listy życzeń. Dzięki temu właściciele sklepów mogą zastosować remarketing dynamiczny. To bardzo skuteczna reklama. Dlaczego? Klient zobaczy dokładnie te produkty, które przeglądał w sklepie internetowym. Niestety, bez poprawnej konfiguracji Pixela, nie będzie to możliwe.

Zbyt szerokie lub zbyt wąskie targetowanie

Skrajności na Facebooku to nic dobrego. Zarówno zbyt wąski, jak i zbyt szeroki dobór odbiorców reklamy, zmniejsza jej skuteczność. Istnieją na Facebooku liczne grupy. Dotyczy to, np. zainteresowań, np. moda, zakupy. Jeśli mamy do czynienia z kilkumilionową grupą odbiorców, to znaczy, że część z nich wpadła tam przez przypadek i raczej daleko im do Twojego idealnego klienta. Z kolei, zbyt wąskie targetowanie sprawia, że reklama jest droższa. Choć to nie reguła, w mniejszej grupie trudno jest pozyskać klienta i prawdopodobieństwo konwersji (np. sprzedaży), jest mniejsze. Przy wąskim targetowaniu pojawia się również problem wyboru kilku zbliżonych zainteresować, co skutkuje nakładaniem się grup odbiorców. W praktyce docierasz wciąż do tych samych osób, a reklama jest droższa, bo konkurujesz z samym sobą.

Traktowanie kreacji reklamowej po macoszemu

Traktowanie kreacji reklamowej po macoszemu

Wybór celu reklamowego i targetowanie są ważne, ale bez angażującej kreacji na nic się zdadzą. Niestety, wielu reklamodawców zbyt mało uwagi poświęca temu etapowi. Tymczasem to właśnie kreacja reklamowa, (obraz i tekst) decyduje o tym, czy odbiorca zainteresuje się Twoją reklamą i tym, co chcesz w niej przekazać. Kluczowymi elementami dobrej reklamy są:

  • kontrastowe kolory, dzięki którym reklama rzuca się w oczy,
  • chwytliwy tekst(kluczowe pierwsze zdanie, warto zatem odwołać się,w nim do potrzeb lub problemów odbiorcy oraz wyeksponować korzyść),
  • CTA, czyli wezwanie do działania, dzięki któremu odbiorca wie, co ma zrobić,
  • czytelność kreacji i jej właściwy rozmiar (dostosowany do umiejscowienia i urządzenia).

Sprzedaż na zimno i brak strategii

Największym grzechem początkujących reklamodawców jest skierowanie oferty (czyli sprzedaż), do osób, które stykają z marką po raz pierwszy. Chodzi oczywiście o tzw. zimnego klienta. Tymczasem potencjalny klient decyduje się na kontakt lub zakup po 7 lub nawet 12 spotkaniu z marką. Jeśli te statystki do Ciebie nie przemawiają, zastanów się, czy kupiłbyś coś od kogoś, kogo nie znasz i komu jeszcze nie ufasz. No właśnie. Dlatego do reklamy na Facebooku warto podejść strategicznie. Spojrzeć na nią jak na proces pozyskiwania klienta, którym w istocie jest. Nie działaj spontanicznie To rzadko się sprawdza. Zamiast tego, stwórz lejek sprzedażowy. Zacznij od budowania świadomości marki, zainteresuj swoich odbiorców. Angażuj ich. Dzięki temu zgromadzisz sporą bazę remarketingową. Uwierz, że to się opłaca. Reklama sprzedażowa jest bowiem o wiele tańsza, a co najważniejsze — skuteczniejsza w przypadku osób, które Cię już znają. Dotyczy to szczególnie droższych produktów lub usług. W ich przypadku proces decyzyjny trochę trwa. Innymi słowy, inaczej sprzedaje się kolczyki za 20 zł, a inaczej wykonanie sklepu internetowego za kilka tysięcy złotych.

Najczęstsze błędy w reklamie na Facebooku — podsumowanie

Największym błędem jest przekonanie, że reklamy na Facebooku robią się same. Facebook Ads daje wiele możliwości, a jego działanie jest (prawie zawsze) logiczne.

Jak to jednak bywa z każdym narzędziem — trzeba wiedzieć jak go używać. Tylko wtedy zadziała. Dlatego, zanim zaczniesz przygodę z Facebook Ads, poznaj ten system — jego możliwości i pułapki. Jeśli tego nie zrobisz, to Facebook zarobi na Tobie, a nie Ty na Facebooku. Jeśli nie masz czasu, nie ryzykuj i skorzystaj z pomocy specjalisty od reklamy na Facebooku.

Zapytaj o ofertę

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o